סקירה: Pocophone F1 של שיאומי

סקירה: Pocophone F1 של שיאומי. האם הוא מתחרה ראוי למכשירי הדגל היקרים?

ב-Pocophone שיאומי מצליחה להציע סמארטפון מצוין במחיר של מכשיר ביניים. על מה מתפשרים?

pocophone F1 של שיאומי
pocophone F1 של שיאומי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה השיקה שיאומי את הסמארטפון Pocophone F1 – מותג נוסף שהיא מוכרת לצד מכשירי שיאומי, כשהיא מבטיחה חומרה מתקדמת, כמעט כל של סמארטפון דגל, בפחות מחצי המחיר מזה של מכשיר דגל.

כאשר מביטים בסמארטפונים המבוקשים בזאפ, אי אפשר שלא לשים לב לכך ששני הדגמים של פוקופון – זה עם 64 ג'יגה וזה עם 128 ג'יגה, נמצאים בעשירייה הפותחת. זאת, בזכות מפרט מאוד מבטיח במחיר של פחות מ-1,700 שקל. האם מדובר בעסקה משתלמת? לאחרונה שוחחנו עם מספר צרכנים שרכשו את המחיר, וקיבלנו תגובות מתלהבות מאוד – גם מכאלה שבעבר היה להם אייפון או טלפון יוקרתי אחר.

איכות הצילום אמנם לא משתווה לזו של מכשירי דגל וגם לא איכות המסך, אך התמורה בעבור הכסף גבוהה מאוד. הנה סקירה על פוקופון בגרסת 128 ג'יגה.

פוקופון: מסך גדול

ל-pocophone מסך איכותי, אך לא ברמה של מכשירי הדגל היקרים כמו אייפון או גלקסי S9. מדובר במסך LCD (ולא Super AMOLED) בגודל 6.18 אינץ' ברזולוציית 1080 על 2246 פיקסלים Full-HD+ וביחס של 18.7:9. בשיאומי מציינים שמדובר בזכוכית גורילה גלאס (שהיא זכוכית חסינה בטכנולוגיה מתקדמת ומותקנת בדרך כלל בסמארטפונים יקרים). מי שמחפש מסך חד עם צבעים עשירים כמו של אייפון או וואווי Mate 20 לא ימצא אותו כאן, אך התצוגה בהחלט יפה ובהירה גם באור שמש ישיר. כמו במכשירים רבים אחרים, יש כאן מגרעת גדולה, וזו גם הסיבה שלא נשאר מקום להציג חיווי לכמות האחוזים שנותרו לסוללה.

Pocophone F1: חומרה מצוינת

החומרה היא אחת מהחוזקות של המכשיר הזה, משום שמדובר במעבד האחרון מבית קוואלקום, סנפדרגון 845. המכשיר מגיע עם 6 ג'יגה זיכרון, וכאמור הדגם שבדקנו מגיע עם נפח אחסון של 128 ג'יגה). יש גם אפשרות להרחבת זיכרון, ויש סים כפול.

עקרונית, למכשיר יש מנגנון זיהוי פנים – אך הוא לא עובד עדיין בישראל. מה שכן עובד, ועובד טוב, הוא מנגנון טביעת האצבע שממוקם בגב המכשיר.

מצלמה

שיאומי לא הצטרפה בדגם הזה לטרנד המצלמות המרובות – ושמרה על הקו שהציגו סמסונג ואפל במכשירי הדגל האחרונים שלהן, כלומר, שתי מצלמות אחוריות עם שתי עדשות המגיעות עם חיישני 12 ו-5 מגה פיקסל ומפתחי צמצם של F1.9 ו-F2.0.

כמו מתחרות רבות, גם שיאומי מתהדרת בבינה מלאכותית שמשפרת את הצילום ומאפשרת למכשיר לזהות אוכל, אנשים וכו'. המצלמה מגיבה מהר והתמונות באיכות גבוהה, אך לא מעולה, הן מבחינת עושר הצבעים והן מבחינת החדות. כאשר התאורה לא אידיאלית, הדבר בא לידי ביטוי בתמונות והן קצת פחות מוצלחות שיאומי מציעה גם צילום במצב בוקה (מה שמוגדר בסמסונג כ"מיקוד חי"). גם כאן, התוצאה טובה אך לא מעולה.

מצלמת הסלפי מוציאה תמונות טובות. היא מגיעה עם חיישן ברזולוציה של 20 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.0, ומציעה גם מצב פורטרט שעובד טוב.

בשורה התחתונה, מי שמחפש את איכות הצילום של האייפון או של סמסונג S9 פלוס – יצטרך לשלם אלפי שקלים, ומי שמוכן לקבל תמונות טובות אך לא מעולות – יכול לשלם פחות ממחצית הסכום ולצאת מרוצה.

פוקופון F1: סוללה חזקה במיוחד

הסוללה היא עוד אחד מיתרונות המכשיר הזה – והיא מהווה גורם מרכזי לשביעות הרצון של לקוחות, אפילו כאלה שהגיעו כאמור ממחוזות האייפון או מכשירים יקרים אחרים. זאת, משום שהיא גדולה ואיכותית. Pocophone F מצויד בסוללת 4000 מיליאמפר/שעה עם טעינה מהירה (אין טעינה אלחוטית), מה שמאפשר למשתמשים לא לדאוג לטעינה במשך כל היום, ואפילו להישאר עם עודף של 20%-30% בסוף היום.

בשורה התחתונה: שווה לקנות Pocophone F1?

פוקופון F הוא מכשיר טוב מאוד עם חומרה מצוינת וסוללה מעולה. מדובר במכשיר מהיר עם יכולות מתקדמות ונפח אחסון גדול, כולל אפשרות הרחבה. מי שמאוד חשוב לו צילומים באיכות שיא, לא יקבל את זה במכשיר הזה, אבל התמורה בעד מחירו הנמוך היא תמורה מצוינת.

מחיר: כ-1,600 שקל. 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות