לידיעת המילואמניקים: המס על מענק ימי מילואים יבוטל

לידיעת המילואמניקים: המס על מענק ימי מילואים יבוטל

עד עתה, מדינת ישראל העניקה מענק ביד אחת וניכתה 25% מס הכנסה ביד השנייה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחד העיוותים הנוגעים למילואמניקים ולתגמול שהם מקבלים יתוקן סוף סוף בקרוב, לאחר שייכנס לתוקף תזכיר חוק שיבטל את המס על מענק ימי מילואים – מענק שניתן למי שמשרת יותר מ-32 ימי מילואים בשנה.

את הקרדיט על תיקון העיוות דורשים שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן גם יחד – אף שללא ספק מדובר במס שהוא מלכתחילה לא ראוי, כך שחבל שדרוש היה מהלך משותף של שני שרים בכירים כדי לבטלו.

עד היום, משרתי מילואים ששירתו יותר מ-32 ימי מילואים בשנה קיבלו מהצבא מענק מיוחד. בגין אותו מענק שילמו המילואימניקים עד כה מס של 25%.

המס יבוטל לאלתר, והמילואמניקים ששירתו כבר בשנת 2017 יקבלו את ההחזר רטרואקטיבית.

מבחינת חלק מהמילואמניקים מדובר באלפי שקלים, מבחינת אחרים מדובר במאות, אבל בכל מקרה מדובר בכסף שמן הראוי שהם ייהנו ממנו לאחר שתרמו מזמנם וממרצם למדינה במשך למעלה מחודש בשנה החולפת.

עלותה התקציבית של ההחלטה מוערכת ב-10 מיליון שקלים לשנה.

ממשרד האוצר נמסר כי החלטה זו היא החלטה ראשונה של צוות משותף למשרדי האוצר והביטחון, וכי הצוות מגבש דרכים נוספות כדי להקל על משרתי המילואים וחיילי צה"ל.

במסגרת הצעדים שכבר ננקטו, אפשר להזכיר כי בתחילת שנת 2016 הועלה שכר חיילי החובה ב-50%. בנוסף, מפקדים בשירות מילואים מקבלים חצי נקודת זיכוי למס, ומשרתי מילואים עצמאים קיבלו הגדלה של התגמול ב-25%.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות