בדרך לאישור: לקוח יקבל מהקבלן אחריות על שיפוצים

בדרך לאישור: לקוח יקבל מהקבלן אחריות על שיפוצים

ענף השיפוצים פרוץ וישראלים רבים עומדים מול שוקת שבורה מיד כשהקבלן עוזב את ביתם. הצעת החוק שתחייב קבלני שיפוצים לתת אחריות לשנה מתחילה לצאת לדרך. על אילו עבודות ועל אילו קבלנים היא תחול?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש תופעות שהישראלים למדו עם השנים לקבל אותן כמובן מאליו, ואחת מהן היא תקלות שמתגלות לאחר שיפוצים. הרי מה יותר נוח מלספק ללקוח כלשהו עבודה ואחר כך להיעלם? נושא התקלות בתחום השיפוצים כל כך נפוץ וכל כך שערורייתי, עד כי נדרש חוק כדי להסדירו – והחוק הזה החל את צעדיו הראשונים.

היום אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, לקריאה ראשונה את הצעת חוק אחריות לעבודות שיפוצים, של ח"כ רועי פולקמן וחברי כנסת נוספים, לפיה כל קבלן שיפוצים יחויב לתת למזמין אחריות של שנה לפחות על עבודות בהיקף של 44,000 שקל ומעלה. לפי ההצעה, בתקופת האחריות יחויב קבלן השיפוצים לבצע תיקון ליקויים ללא תשלום ובתוך זמן סביר.

הצעת החוק תחול על כל קבלני השיפוצים, הרשומים והלא רשומים, אך במשרד המשפטים הדגישו כי כי התאחדות קבלני השיפוצים יכולה להטיל סנקציות נוספות על קבלנים רשומים, ולכן בכל מקרה יש חשיבות על התקשרות עם קבלן רשום.

ומה קורה כשמדובר בעבודה בסכום נמוך יותר? עו"ד ורהפטיג ממשרד המשפטים הסבירה בדיון כי גם במצב כזה הצרכן יכול לתבוע על נזק שגרם לו הקבלן, אלא שחובת ההוכחה שהקבלן גרם את הנזק תחול על הצרכן, ובאחריות לפי החוק תחול חובה על הקבלן להוכיח שלא הוא גרם לנזק.

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, אמר כי גם קבלן שעושה עבודה בהיקף של 10,000 שקל צריך לתת אחריות, אך מדובר בצעד ראשון. ח"כ פולקמן הגיב על כך ואמר כי יבחן שוב את גובה רף האחריות בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות