שדה התעופה רמון נחנך רשמית. נתניהו מבטיח: כביש מהיר מאילת עד מטולה - פואנטה

שדה התעופה רמון נחנך רשמית. נתניהו מבטיח: כביש מהיר מאילת עד מטולה

שדה התעופה רמון נחנך בטקס מרגש בנוכחות ילדי משפחת רמון. בשלב ראשון יפעלו בו טיסות פנים ארציות, ולאחר מכן גם הטיסות הבינלאומיות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בפעם הבאה שתטוסו לאילת, תנחתו בשדה התעופה רמון, אשר נחנך היום באופן רשמי וממוקם בתמנע. נמל התעופה "רמון", אשר נקרא על-שם אילן ואסף רמון, ישמש כנמל תעופה נוסף של מדינת ישראל ויחליף את נמלי התעופה "אילת" ו"עובדה לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות. השדה ממוקם כ-20 קילומטרים צפונית לאילת, והותקנה בו מערכת לבידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג. הוא משתרע על 3,500 דונם וכולל מגדל פיקוח בגובה של כ-47 מטרים.

טל, נועה ויפתח רמון בטקס השקת שדה התעופה רמון
טל, נועה ויפתח רמון בטקס השקת שדה התעופה רמון
ילדי משפחת רמון, שר התחבורה כ"ץ ורה"מ נתניהו נוטעים עצים לכבוד ט"ו בשבט בטקס השקת שדה התעופה רמון

בשלב הראשון, הטרמינל ייתן מענה לשני מיליון נוסעים בשנה, ולאחר הרחבת הפעילות ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה. כדי לעודד את החברות הבינלאומיות לטוס בו, מדינת ישראל פוטרת אותן מאגרות.

בשדה התעופה החדש יש חנויות דיוטי פרי ומסלולי נחיתה לכל סוגי המטוסים, מתוך מטרה להיות שדה תעופה בינלאומי לכל דבר. הדבר נחוץ במיוחד לאחר שבמבצע צוק איתן נורו טילים לאזור נתב"ג, נמל התעופה בן גוריון למספר שעות וחברות תעופה זרות סירבו להגיע אליו.

הקמת שדה התעופה רמון נמשכה כשש שנים, עלותה נאמדת ב-1.7 מיליארד ₪, ואחת המטרות היא לעודד את התיירות לאילת ולחזק אותה. הקמת שדה התעופה "רמון" בתמנע תפנה שטחי בניה נרחבים למגורים ובתי מלון ותגדיל את מספר התיירים ומקומות תעסוקה בעיר.




שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון, פינת הזיכרון ע"ש רונה רמון

ההתרגשות שנלוותה לטקס גזירת הסרט הייתה מהולה בעצב רב, לאור מותה הטרגי של רונה רמון לפני כחודש וחצי. בטקס השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ, אך מי שבעיקר הסבו את תשומת הלב היו ילדי משפחת רמון – טל, יפתח ונועה – אשר היו שותפים לגזירת הסרט וישבו לצד רה"מ ושר התחבורה.

ילדי משפחת רמון, שר התחבורה כ"ץ ובנימין נתניהו גוזרים את הסרט בשדה התעופה רמון
ילדי משפחת רמון, שר התחבורה כ"ץ ובנימין נתניהו גוזרים את הסרט בשדה התעופה רמון

השר כ"ץ סיפר בנאומו כי את פינת הזיכרון שביקשה רונה רמון ז"ל להקים לזכר יקיריה אילן ואסף, הוחלט לקרוא על-שמה: "בהכירי את האישה המיוחדת והעוצמתית הזאת, קיוויתי שהיא תוכל למחלה. אך לצערי זו הייתה משימה אחת יותר מדי", אמר כ"ץ.

נתניהו: נחבר את אילת למטולה בכביש מהיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת שדה התעופה רמון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת שדה התעופה רמון

ראש הממשלה נתניהו, אשר נחת הלילה בארץ מביקור בצ'אד, אמר בנאומו כי הקמת שדה התעופה רמון משרתת כמה יעדים של ישראל, ביניהם קידום ענף התעופה ופיתוח מרחבי הנגב. נתניהו לא היסס להבטיח כי ייסלל כביש מהיר, ללא רמזורים, שיחבר את אילת למטולה "כפי שראוי שיקרה". הוא כמובן לא נקב בשום לוח זמנים.

בנוסף הדגיש נתניהו את המאמץ לקצר את מסלולי הטיסה מישראל לחו"ל באמצעות פתיחת אפשרות לטוס במסלולים שבעבר נאסרו (כמו הטיסה להודו מעל סעודיה, אשר אושרה בשנה החולפת לחברת אייר אינדיה). נתניהו הזכיר אפשרות לטוס מצ'אד לברזיל, למשל, וציין כי חיזוק מעמדה של ישראל יאפשר להפוך אותה לציר מרכזי, או האב (HUB).



 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות