מאת: ניב ליליאן
עכשיו אפשר להשתמש ברב קו בכל אמצעי התחבורה הציבורית – ואפילו לקבל הנחה נאה. בתחילת יולי התחוללה מהפכה זוטא בתחבורה הציבורית: כעת ניתן לטעון כסף ברב-קו במצבור אחד לכל כלי התחבורה הציבורית. הבעיה היא שמעטים יודעים זאת, משום שבמשרד התחבורה העניקו לרפורמה החיובית הזאת שם שאיש אינו מבין: “שימוש בערך צבור”.
ערך צבור – מה זה בכלל?
בתרגום חופשי, המשמעות היא שכעת ניתן לטעון כסף בכרטיס ה-רב קו בהסדר נסיעה אחד ומאוחד, ולשלם איתו בכל אמצעי התחבורה הציבורית, אוטובוסים או רכבת – למעט הרכבת הקלה בירושלים שתצטרף להסדר בעוד כמה חודשים.
זאת, בניגוד להסדר הקודם, שבו היה צריך לטעון ולרכוש כרטיסים לרכבת בנפרד מהערך הכספי הצבור לטובת שימוש באוטובוסים. כעת כמובן, ניתן גם לטעון כסף ב-רב-קו בתחנות הרכבת.
זאת ועוד, וכאן בהחלט צריך לומר מילה טובה על משרד התחבורה, ניתן לטעון כסף בהנחות משמעותיות. כך למשל, ניתן לטעון ערך של 37.50 שקלים תמורת 30 שקלים בלבד, או 187.50 שקלים בתשלום של 150 שקלים בפועל (ראו תמונה).
אוכלוסיות מיוחדות, כמו סטודנטים, אזרחים ותיקים או נוער, נהנים מהנחות משמעותיות עוד יותר (החיסרון – אוכלוסיות מיוחדות דורשות כרטיס רב קו מזוהה שאינו אנונימי). מה שכן, יש עדיין “לתקף” (התרגום העברי העקום משהו ל-Validate) את כרטיס הרב קו בנסיעות באוטובוס.
היוזמה הזו היא חלק מהרפורמה האחרונה בתחבורה הציבורית, שיצרה אזורי נסיעה מטרופוליניים, שלהם ניתן לרכוש כרטיס יומי, שבועי או חודשי ולנסוע בתוך האזור באופן חופשי באמצעות אוטובוס או רכבת.
הידיעה פורסמה במקור בבלוג החיבור, מגזין הטכנולוגיה העברי של ניב ליליאן