החוק אושר: צריכת זנות היא עברה שהקנס עליה מתחיל ב-2000 שקל

החוק אושר: צריכת זנות היא עברה שהקנס עליה מתחיל ב-2000 שקל

חוק צריכת זנות שואף להקטין את הביקוש באמצעות הטלת עונש כספי כבד על צרכני זנות. נתונים שהוצגו בכנסת גילו ש-75% מהעוסקים והעוסקות בזנות היו מעדיפים להיחלץ ממנה

חוק צריכת זנות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחד החוקים החשובים שנחקקו בכנסת הנוכחית הוא חוק צריכת זנות. מטרת החוק לצמצם את הזנות באמצעות הטלת סנקציות על צרכניה, וזאת מתוך הבנה שרוב העוסקים והעוסקות בזנות נקלעו למצב הזה מתוך מצוקה ולא מבחירה חופשית. החוק קובע כי צריכת זנות והימצאות במקום המשמש לצריכתה, יוגדרו כעבירות מנהליות שהקנס עליהן 2000 ש"ח. הקנס יוכפל במקרה של עבירה חוזרת.

לפי סקר שביצע משרד הרווחה בקרב העוסקים והעוסקות בזנות, ושהוצג בדיון בכנסת בשנת 2016, מדובר בכ-12,000 נשים וגברים. 75% הן נשים, כאשר כמעט 60% מהן בנות 25 עד 39. אחוז מאוד גבוה מהן הן אמהות לילדים. לכ-80% מהן ילדים מתחת לגיל 18.




עוד עלה מהסקר כי ל-65% מהנשים הללו יש עד 12 שנות לימוד, ו-20% סיפרו שיש להן תואר אקדמי. 43% הן ילידות ישראל ו-52% הן ירידות ברית המועצות לשעבר ומזרח אירופה. מבין הנשים הישראליות שעוסקות בזנות, יש רבות יותר עם 9-10 שנות לימוד, ואילו בקרב העולות החדשות מדובר בנשים רבות יותר שיש להן תואר אקדמי.
הנתונים העצובים הללו ממחישים עד כמה פגיעה אוכלוסיה מוחלשת, המורכבת במידה רבה מעולות חדשות ממדינות חבר העמים לשעבר שסבולות מקשיי הגירה וקליטה.
עוד נתון זועק לשמיים שעלה מהסקר היה הרצון לצאת מהזנות. 76% מהנשים שהשתתפו בסקר – רוצות לצאת מהזנות, והנתון הזה אפילו עולה ל-80%-85% בקרב נשים שעוסקות בזנות רחוב, בבתי בושת ובדירות דיסקרטיות.
בשנת 2014, האומדן המצטבר של תשלומי הלקוחות עבור שירותי זנות היה כ-1.3 מיליארד שקל.

החוק עבר ברוב של 34 תומכים וללא מתנגדים, לאחר שמליאת הכנסת אישרה אותו בקריאה שנייה ושלישית.
את החוק יזמו שרת המשפטים איילת שקד וחברות הכנסת עליזה לביא ושולי מועלם רפאלי, שאמרה: "זנות היא אף פעם לא בחירה אלא תוצר של נסיבות וניצול".



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות