איך מתבצע ניתוח להחלפת שתלים בחזה ומדוע הוא דרוש? - פואנטה

איך מתבצע ניתוח להחלפת שתלים בחזה ומדוע הוא דרוש?

יש כמה מצבים שבהם נשים מבקשות או צריכות לעבור ניתוח להחלפת שתלים בחזה. מתי זה קורה, האם מדובר בניתוח מסובך ועם מי כדאי להתייעץ?

החלפת שתלים בחזה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

ניתוח להגדלת החזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר כבר לא מעט שנים, בין היתר בשל שינויים תרבותיים שהפכו את ההליך הכירורגי מכזה שנשים מכחישות שעברו אותו לכזה שרוב המנותחות מתגאות בו. לנשים רבות יש שתלים בחזה, כאשר בדרך כלל לאחר הנחת השתלים בכיס מיוחד שיוצר המנתח הפלסטי בחזה אין צורך בביצוע פעולות נוספות – אבל יש גם מצבים שבהם נדרש ניתוח להחלפת שתלים בחזה.

רצון בשינוי ממדי החזה

מצב אחד שבו יבוצע ניתוח להחלפת שתלים בחזה הוא רצון של האישה בשינוי.

באופן טבעי גודלם של השתלים נקבע לאחר מחשבה ארוכה ומעמיקה ודיאלוג בין המנתח הפלסטי שמבצע את הגדלת החזה לבין האישה. התהליך כולל סקירת מספר אפשרויות ומציאת זו המתאימה ביותר לממדי הגוף ולרצונה של המטופלת. יחד עם זאת לאחר מספר שנים יכול להיווצר מצב שבו לאישה כבר יש העדפה אחרת – חזה גדול עוד יותר או להפך, שדיים קטנים יותר.

אמנם גודל החזה הוא לא כמו תספורת שאפשר לשנות בקלות יחסית ובתדירות גבוהה, אולם גם כך קיימת האופציה לפתוח את האזור כעבור מספר שנים, להוציא את השתלים הקיימים ולהניח במקומם שתלים שייצרו את המראה המבוקש בנקודת הזמן החדשה.

קופסית חמורה

אחת מתופעות הלוואי האפשריות אחרי ניתוח להגדלת החזה היא קופסית. הקופסית היא רקמה צלקתית קשה. באופן כללי הגוף תמיד יוצר סביב כל שתל רקמה שכזו, אולם ברוב רובם של המקרים היא לא מורגשת. במקרים שבהם הקופסית חמורה, התוצאה היא כאבים וגם תחושה לא נעימה בשד – וכשזה המצב יש לחזור לרופא המנתח ולשקול יחד איתו את האפשרויות, כשאחת האפשרויות היא הוצאת השתלים.

התיישנות השתלים

לאחר שהניתוחים להגדלת החזה כבר צברו ותק מרשים, ניתן להתחיל לבחון את עמידותם של השתלים. באופן עקרוני ניתן להשאיר את אותו שתל בחזה למשך פרק זמן ארוך במיוחד, ולעתים אין שום סיבה להחליף אותו – אם כי יצרניות השתלים ממליצות לשקול את החלפת השתלים לאחר פרק זמן של 15 שנים.

אם גם בדיקה של כירורג פלסטי מיומן מובילה למסקנה זו, מומלץ לעבור ניתוח להחלפת שתלים בחזה.

קרע בשתל

תופעת לוואי נוספת שעלולה להתרחש, ובדומה לקופסית חמורה מדובר בתופעה נדירה, היא קרע באחד השתלים.

במקרים אלה עקב החשש מדליפת סיליקון אל תוך הגוף וכמובן לנוכח הפגיעה במראה החיצוני, אין מנוס אלא להוציא את השתלים. אם המטופלת רוצה בכך, ניתן להניח שתלים חדשים במקומם.

כיצד מתבצע ניתוח להחלפת שתלים בחזה?

ניתוח להחלפת שתלים בחזה נחשב יחסית פשוט בהשוואה להגדלת חזה, והסיבה לכך היא שהכיס שבתוכו מונחים השתלים כבר קיים ובעצם כל מה שנדרש לעשות הוא להוציא את השתלים הקיימים ולהניח חדשים במקומם.

יחד עם זאת, עדיין מדובר בניתוח לכל דבר שמתבצע בהרדמה מלאה ומחייב החלמה של כשבוע. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר https://dr-wolfmd.co.il.

1
נגישות