גוגל השיקה את פיקסל 4 - סמארטפון שאפשר לתפעל במחוות יד מרחוק - פואנטה

גוגל השיקה את פיקסל 4 – סמארטפון שאפשר לתפעל במחוות יד מרחוק

גוגל הכריזה על Pixel 4 – הסמארטפון שלא מתיימר להגיע עם מסך מתקפל, אבל מבטיח איכות צילום חסרת תקדים והפעלה ללא מגע

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בזמן שכל היצרניות מנסות את מזלן עם מסך מתקפל, גוגל ממקדת מאמצים בכיוונים אחרים לגמרי. פיקסל 4 של גוגל מציע הפעלה ללא מגע, עם תנועות ומחוות. בסמארטפון מותקן חיישן שמזהה כאשר המשתמש מתקרב למכשיר ופותח אותו באמצעות זיהוי פנים. הוא מאפשר להשתיק את הטלפון כאשר הוא מצלצל ולדלג בין שירים באמצעות הנעת היד מצד אל צד. האם החידוש הזה שימושי? לא בטוח, וימים יגידו אם המשתמשים באמת משתמשים בזה או שמדובר בגימיק בלבד.

בכל מקרה, זה החידוש המרכזי ב-Pixel 4, אך הוא לא היחיד. שני דגשים אחרים הם בתחום הצילום ובתחום יכולת ההקלטה.

Pixel 4: מצלמות

בתחום הצילום, גוגל אמנם לא נסחפה אחרי טרנד מערך המצלמות המרובה, והיא עדיין מציעה רק שתי מצלמות אחוריות – אלא שהמצלמות הללו שופרו ובגוגל מספרים שאפשר לצלם עם המכשיר תמונות עשירות ומדויקות בכל תנאי תאורה, כולל צילום של שביל החלב בלילה מואר.

כמו באייפון – המצלמות מסודרות בגב המכשיר בצורת ריבוע.



פיקסל 4 (Pixel 4): הקלטה ובינה מלאכותית

בתחום ההקלטה, גוגל שילבה במכשיר אפליקציית הקלטה עם יכולת בינה מלאכותית מתקדמת. אפליקציית ההקלטה החדשה של גוגל מקליטה פגישות, הרצאות וישיבות – כל דבר שרוצים לשמור כדי להאזין לו בהמשך, ובמקביל מתמללת את הדיבור ומזהה צלילים כמו מוזיקה או מחיאות כפיים. אפשר לאחר מכן לחפש בקלות בתוך ההקלטות ולמצוא מילה ספציפית או צליל. היכולת הזאת זמינה בשלב ראשון רק באנגלית, ולאחר מכן יצטרפו שפות נוספות.

פיקסל 4 יכול גם לזהות אם המשתמש נקלע לתאונת דרכים ולהזעיק לבד את המשטרה – אך רק באנגלית ורק בארה"ב.

פיקסל 4: מה עוד?

פיקסל 4 של גוגל מצויד כצפוי במערכת הפעלה אנדרואיד 10, אשר רצה באמצעות מערכת השבבים Snapdragon 855 מבית קוואלקום, 8 ליבות. המכשיר מגיע עם זיכרון עבודה של 6 ג'יגה.

נפח הסוללה לא גדול (ראו בהמשך), אך ההבטחה היא שמערכת ההפעלה אנדרואיד 10 מאפשרת ניצול חכם ויעיל שלהן. בכל מקרה, קיימת אפשרות לטעינה אלחוטית וטעינה מהירה בהספק של 18 וואט דרך מחבר מסוג USB Type-C. בנוסף, פיקסל 4 עמיד בפני מים ואבק בתקן IP68.

מה ההבדל בין פיקסל 4 לפיקסל 4 XL?

פיקסל 4 של גוגל יחל להימכר בארה"ב ובמדינות נוספות ב-24 באוקטובר, אך הישראלים שרוצים לרכוש אותו יצטרכו גם הפעם להזמין מחו"ל את הסמארטפון של גוגל, משום שהחברה שוב לא הכניסה את ישראל לרשימת המדינות שבהן המכשיר זמין.

סדרת Pixel 4 של גוגל מגיעה בשני דגמים – פיקסל 4 ופיקסל 4 XL, הנבדלים ביניהם בגודל ובאיכות המסך, בגודל הסוללה (בהתאם), בגודל נפח האחסון – וכמובן במחיר.

  • Pixel 4 מגיע עם מסך 5.7 אינץ' Full HD, עם פאנל מסוג OLED ובפריסה של 2220 על 1080 פיקסלים. הוא מצויד בסוללה 2,800 mAh. מחירו בארה"ב לנפח האחסון 64 ג'יגה הוא כ-800 דולר ולנפח אחסון 128 ג'יגה הוא כ-900 דולר לפני מסים.
  • Pixel 4 XL מגיע עם מסך 6.3 אינץ' ברזולוציית +WQXGA, עם פאנל מסוג OLED ובפריסה של 3200 על 1800 פיקסלים. הוא מצויד בסוללה 3,700 mAh ומחירו בארה"ב. מחירו בארה"ב לנפח האחסון 64 ג'יגה הוא כ-900 דולר ולנפח אחסון 128 ג'יגה הוא כ-1000 דולר לפני מסים.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

סמארטפון גוגל

 



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות