פלאפון תשווק שעונים חכמים עם eSIM, שירות WiFi מורחב ברכב ומכשירי איתור - פואנטה

פלאפון תשווק שעונים חכמים עם eSIM, שירות WiFi מורחב ברכב ומכשירי איתור

פלאפון רוצה להוביל את מכירת המוצרים המחוברים לאינטרנט, החל משעונים חכמים ועד מכשיר שיאתר את האופניים החשמליים שנגנבו. בנוסף, היא מרחיבה את שירות פלאפון קאר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם חשבתם לקנות שעון חכם, אם אתם חוששים שיגנבו לכם את האופניים החשמליים או אם יש לכם עסק קטן – בפלאפון מתחילים לשווק מוצרים שיענו על כל הדרישות האלה. בנוסף, פלאפון מרחיבה את שירותי הגלישה האלחוטית ברכב (פלאפון קאר) לצרכנים פרטיים ומרחיבה את שירותי השליטה מרחוק לעסקים קטנים ובינוניים. מה הקשר בין כל אלה? ה-IOT, או בעברית, "האינטרנט של הדברים". פלאפון מזהה את הנישה הזאת כנישה שתסחוף אחריה את הצרכנים ואת העסקים, ורוצה להיות חברת התקשורת שמובילה את המגמה תחת הכותרת "IoT לכולם".

המטרה, כמובן, היא להגדיל את מקורות ההכנסה, בעידן שבו חברות הסלולר מרוויחות מעט מאוד מפעילות הסלולר וחייבות לגוון את היצע השירותים והמוצרים. לדברי אילן סיגל, סמנכ"ל שיווק פלאפון, המוצרים מתאימים לכולם: לקוחות עסקיים גדולים כקטנים, משפחות צעירות, בעלי רכבים, נוסעים לחו"ל, חובבי ספורט, בעלי חיות מחמד ועוד.



כפי שפורסם בפואנטה, לפני כשנה השיקה פלאפון את השלב הראשון באסטרטגיית ה-IoT שלה, שכלל את השקת שירותי פלאפון קאר (גלישה אלחוטית ברכב ומידע מקוון על מצב הרכב) ואת החיישנים לעסקים גדולים. כעת פלאפון משיקה שירותים לעסקים קטנים יותר ולצרכנים פרטיים.

לפי תחזית פלאפון ל-IoT בישראל, עד 2022 יהיו כ-40 מיליון מכשירים מחוברים: כ-12 מיליון בארגונים הגדולים, כ-6 מיליון בעסקים הקטנים וכ-22 מיליון בקרב הצרכנים הפרטיים – כ-3 מוצרים בממוצע לצרכן פרטי בגילאים הרלבנטיים.

שעוני eSIM

שעונים חכמים הם אמנם לא מוצר חדש, אבל שעוני eSIM, שבהם יש סים מובנה במקום סים פיזי, הם כן מוצר חדש בארץ. מדובר באפל Watch 4 ובסמסונג גלקסי Watch, אשר פלאפון תהיה הראשונה לייבא אותם. היתרון בשעון ה-eSIM הוא בשחרורו של המשתמש ממכשיר הסלולר שלו. השעון מהווה שלוחה נוספת למספר שלו, ואפשר לקבל אליו שיחות ומסרונים. יש לו חיבור לאינטרנט, המאפשר להריץ אפליקציות, שירותי סטרימנג (לדוגמה מוסיקה) ולקבל הודעות PUSH.

ההרשמה המוקדמת כבר החלה, אך השעונים יגיעו במאי. לדברי סיגל, בפלאפון מעריכים כי בתוך שנתיים יהיו לכחצי מיליון ישראלים שעונים מסוג זה.

השעונים מיועדים רק ללקוחות פלאפון.

מחיר מוערך: החל מ-2,200 שקל.

הרחבת שירותי פלאפון קאר

כאמור, שירות פלאפוו קאר הושק לפני כשנה, והמשמעות היא התקנה של רכיב קטן ליד ההגה, שבאמצעותו המשתמש מקבל חיווי על מצב הרכב (למשל, היכן הוא חונה). הרכיב מספק גלישה אלחוטית ברכב באמצעות מודם סלולרי 4G, כאשר המשתמש יכול לבחור את גודל החבילה ולשלם בהתאם.

השירות מיועד לכלל הלקוחות ולא רק ללקוחות פלאפון, ובחברת פלאפון מספרים כי יש כבר 15,000 מנויים, אשר 30% מהם אינם לקוחות פלאפון.

כעת משיקה פלאפון את הדור השני של המוצר ומשלבת בו יכולות נוספות:

• ספרים קוליים בשת"פ עם חברת ICAST
• שירותי דרך – באמצעות האפליקציה יוכלו הנהגים להזמין טלפונית שירותי דרך מול מוקד שלמה סיקסט. הפעיל 24/7 ובפריסה ארצית ולקבל שירותי גרירה, החלפת גלגל, מילוי דלק ועוד ובמחירים מיוחדים.
• התראות חדשות – קבלת התראות לפי בקשה, על התנעת הרכב וכן התראה המזכירה לבדוק כי לא נשכח דבר ברכב.

המחירים נעים בין כ-26 שקל בחודש לכ-40 שקל בחודש, בהתאם לנפח החבילה ולתכולתה.

פלאפון פיינדר – Pelephone Finder

בין אם מדובר בילד שלנו, בין אם בכלב שלנו ובין אם באופניים החשמליים שלנו – מכשירי ה-finder נועדו לאתר אותם. מדובר במכשירים קטנים הכוללים סים ובאפליקציה ייעודית שמאפשרת קבלת מידע על מקום הימצאותם של קרובי המשפחה, בעלי חיים וציוד, דוגמת אופניים ואופניים חשמליים, אופנועים, נכסים בעלי ערך ואפילו איתור מזוודות בעת הטיסה לחו"ל.

המכשיר מספק מידע GPS על גבי מפה, התראות בזמן אמת לסמארטפון (מיקומים, מהירות וכו'), היסטוריית מיקומים, לחצן SOS, אפשרויות עיגון וחיבור לעצמים שונים.

ניתן לחבר מספר מוצרים ולצפות בהם מאפליקציה אחת.

מועד: הרשמה מוקדמת ב-14.2, מכירה במהלך חודש מרץ

מחיר: החל מ-16.90 שקלים לחודש למשך 36 חודשים, או מחיר מזומן של כ-610 שקל. לאחר 3 שנים, מדובר בדמי שימוש של 2 שקל בחודש.

Pelephone Iot In a Box

כאמור, קהל היעד הנוסף של פלאפון הם העסקים הקטנים והבינוניים, החל מפיצריה מקומית ועד מרפאה. פלאפון מציעה להם חיישנים ובקרים לניטור וחיזוי של טמפרטורה ולחות, בקרה וחיזוי של תקינות ציוד, בקרת איכות סביבה, מעקב אחר נכסים, איתור ומיגון כלי תחבורה והשקיה חכמה.

לשם ההמחשה, בעל גלידריה יזדקק לחיישן במקרר כדי לקבל חיווי שהקירור עובד. במידה שיש תקלה, הוא יקבל התראה.

מועד: הרשמה נפתחת ב-14.2, מכירה במהלך חודש מרץ

מחיר: החל מכ-50 שקל בחודש.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות