פרסום ראשון - פורום ההורים החליט על חרם תשלומי הורים: "על משרד החינוך למצוא מקור תקציבי"

פרסום ראשון – פורום ההורים החליט על חרם תשלומי הורים: "על משרד החינוך למצוא מקור תקציבי"

הקריאה לא לשלם מחריגה את תשלומי ביטוח התאונות האישיות, השאלת הספרים, תל"ן ומגמות בתיכונים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש גבול לזלזול – זה המסר שמעביר פורום ועדי ההורים היישוביים לשר החינוך נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון, לאחר שהשניים לא טרחו אפילו לדון בסוגיית תשלומי ההורים בדיוני התקציב לשנת 2017-2018.

זאת, לאחר ששר החינוך בנט הודה השבוע בכנסת שהנטל הכלכלי הכבד הזה כלל לא היה חלק מסדר העדיפויות התקציבי שלו, והבטיח להכניס זאת לרשימת הנושאים בשנת 2019 – כאילו יש לו בכלל יכולת לחזות מי יישב במשרד החינוך ובמשרד האוצר בשנת 2019.

להורים נמאס להיות הכספומט של משרד החינוך, אשר תקציבו הוא השני בגודלו אחרי תקציב הביטחון. 

לכן, לאחר ישיבה סוערת, פרסם הבוקר הפורום הודעה חריפה שקוראת להורים לא לשלם את תשלומי ההורים לשנה זו – למעט סעיפי השאלת הספרים, ביטוח תאונות אישיות, תל"ן ומגמות מיוחדות.

למעשה, הקריאה מתמקדת בלא לשלם על טיולים, הצגות, מסיבות וסיורים – וזאת משתי סיבות: האחת, מדובר בסעיף יקר מאוד. השנייה, מדובר בחלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים שמשרד החינוך אמור לממן מתקציבו – שכידוע ממומן מכספי המסים של ההורים עצמם.

התוצאה היא לחץ שיופעל על משרד החינוך לא רק על-ידי ההורים עצמם, אלא גם על-ידי הגורמים הרבים שמתפרנסים מהטיולים ומההצגות בבתי הספר.

וזו לשון המכתב שפרסם פורום ועדי ההורים היישוביים הן בפייסבוק והן להנהגות ההורים בכל רחבי הארץ:

חברות וחברים יקרים,

בשנה שעברה, לאחר ישיבה מבזה בה החליטה ועדת החינוך של הכנסת לאשר את חוזר התשלומים המהווה את הבסיס לתשלומי ההורים, הכרזנו על קריאה להורים שלא לשלם את כספי חוזר התשלומים בגנים ובבתי הספר. 

משרד החינוך ויו"ר ועדת החינוך ביקשו שנשהה את המאבק, נצטרף לועדות שידונו בנושא ונגיע להתקדמות משמעותית לקראת שנה"ל הבאה- למעשה, מדובר בשנה"ל העומדת לפתחינו. 
אנו נמצאים אחרי שנה של שיחות, מגעים, מריחות ושום תזוזה בנושא.

לאחר התחבטויות רבות, באחריות מלאה והבנה שבאמת מיצינו את כל ערוצי ההידברות, אנו נאלצים לקרוא להורים שלא לשלם את התשלומים לשנה"ל הקרובה.
אנו טוענים (בגיבוי ועדות שהוקמו ע"י משרד החינוך, ועדת החינוך של הכנסת וממשלת ישראל) כי מס תשלומי ההורים הנו מס רגרסיבי המשולם מה"נטו" שלנו, פוגע ומגדיל פערים באוכלוסיית המדינה. 

טיולים, תרבות וכו' הנם חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים ולכן המדינה היא זו שצריכה לממן אותם. 
מאבקנו נשען על שלוש רגליים:

  1. ביטול לאלתר של תשלומי ההורים.
  2.  שמירת המצב הקיים מבחינת כמות ואיכות הפריטים לתלמיד (אם עד עתה הוגדר ששכבה ו' יוצאת לטיול הכולל לינת לילה אחד- כך יישאר וכן הלאה…).
  3. שמירה על מעמד ההורים בכל הנוגע להחלטות הנוגעות לאיכות המוצר (הצגות, סיורים וכו'). 

הדבר אפשרי! אל תתנו ללחצי משרד החינוך להשפיע – הם לחוצים יותר. 

האם ממשלת ישראל, העומד בראשה, שר החינוך, שר האוצר יהיו מוכנים לשאת בתוצאות?

האם הם יהיו מוכנים שבשנת ה- 70 למדינת ישראל לא יתקיימו טיולים ואירועי תרבות בבתי הספר?

האם הם יהיו מוכנים לראות סקטורים רחבים במשק (אכסניות, חברות היסעים, מוזיאונים, חברות טיולים, תיאטראות, היכלי תרבות, מוסדות תרבות ועוד…) פשוט קורסים?

בלית ברירה ובכאב אנו נאלצים להחריף את המאבק הזה תוך קריאה לשר החינוך ולחברי הכנסת לעמוד בהבטחתם להורי וילדי ישראל ולמצוא מקור מימוני לנושא.

ההורים מדגישים כי הקריאה לאי תשלום מחריגה את הסעיפים הבאים: תשלומי ביטוח התאונות האישיות, השאלת הספרים, תל"ן ומגמות בתיכונים אותם ניתן יהיה לשלם, בשלב זה, כרגיל.

בשורה התחתונה, אלה התשלומים שישולמו: ביטוח תאונות אישיות, תל"ן מגמות תיכונים, הזנה, השאלת ספרים.

אלה התשלומים שלא ישולמו: סל תרבות, מסיבות, טיולים, של"ח ותשלומים לפורום ההורים הארצי ולהנהגת ההורים היישובית.

היכנסו לכתבות מעניינות נוספות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות