נתוני Quik עקב הקורונה: הצרכנים קונים בטירוף, ביקוש רב לנייר טואלט ושימורים

נתוני Quik עקב הקורונה: הצרכנים קונים בטירוף, ביקוש רב לנייר טואלט ושימורים

מתסמיני הקורונה: הצרכנים קונים אונליין ומגדילים את סל המוצרים. נתוני קוויק מגלים מה אנחנו קונים (הרבה נייר טואלט). במקביל, בתנובה מרגיעים: "לא יהיה מחסור"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בהלת הקורונה עולה לנו ביוקר – ולא רק בשל ההפסדים הגדולים בשל ביטול טיסות ואירועים, אלא בשל קניות שאנחנו עושים אונליין בסופר. הצרכנים קונים יותר אונליין משתי סיבות עיקריות – חשש להידבק בקורונה בסופר עצמו, וגידול במספר מבודדי הקורונה שפשוט אינם יכולים לצאת ולקנות. ומה אנחנו קונים הכי הרבה? נייר טואלט ושימורים. לדברי אבירם גנות, מנכ"ל הסופרמרקט המקוון Quik (קוויק), כבר ביום רביעי החלה עלייה בביקושים, וכעת מדובר בעלייה של 200% בכמות הנרשמים לשירות ו-150% בכמות ההזמנות בהשוואה לשבוע שלפני כן.

Quik: יותר ביקוש, יותר מצרכים בסל

לדברי גנות, גם גודל הסל עלה ב-30%: "אנחנו רואים שבימים האחרונים הצרכנים מצטיידים במוצרי יסוד וממלאים את המזווה, מה שגורם לסל שהם מזמינים לגדול בהשוואה לסל ממוצע. הצרכנים מעדיפים להצטייד כעת במוצרים שהם יודעים שיחזיקו מעמד זמן רב, כמו קופסאות שימורים ומים מינרלים".

המוצרים המבוקשים בסופרמרקט קוויק אונליין

  • נייר טואלט -עלייה של 150% בהזמנות
  • אורז – עלייה של 160% בהזמנות
  • שימורים – עלייה של 145% בהזמנות
  • מים מינרלים – עלייה של 30% בהזמנות

למעשה, נראה שרשתות השיווק וחנויות האונליין הן בין המרוויחות היחידות מהמצב הנוכחי, שבו עשרות אלפי ישראלים סובלים מאובדן הכנסה. ברשת שופרסל ובסופרמרקט קוויק אפילו מגייסים עובדים.

"אילו היה לנו מספיק כוח אדם, היינו יכולים לספק יותר הזמנות, לכן אנחנו מגייסים עוד 50-100 עובדים, בעיקר מלקטים ומנהלי משמרת. מדובר בכוח אדם שיתווסף לצוותים שאוספים את ההזמנות. אנחנו צריכים ידיים עובדות", אומר גנות.

בנוסף, בקוויק מרחיבים את מספר החנויות שאיתן האתר עובד. כפי שפורסם כאן במדור הקניות בפואנטה, אתר קוויק הוא סופרמרקט אונליין שאין מאחוריו רשת שיווק, אלא חנויות שונות בכל רחבי הארץ. נכון להיום, האתר עובד עם כ-30 חנויות מאשקלון עד חיפה, ולדברי גנות הם הקדימו את תחילת העבודה עם שתי חנויות נוספות שהיו אמורות להתחיל לעבוד רק בחודש הבא, אחת בתל אביב ואחת ברעננה.

בתנובה מרגיעים: לא יהיה מחסור

אמנם עיקר ההצטיידות כרגע היא במוצרי מזון יבשים ובמוצרי חיטוי, אבל בקרב הצרכנים קיים חשש גם שיהיה מחסור במוצרי חלב ובמוצרים טריים.

במשרד הכלכלה פרסמו לפני מספר ימים הודעה כי כעת אין שום מחסור בשום מוצר.

בתנובה מפרסמים הערב הודעה כי החברה נערכת לעובדה שבפסח הקרוב יהיו בארץ כ-600,000 יותר ישראלים בהשוואה לשנה שעברה, ועל כן היא מגבירה את הייצור כדי לתת מענה לביקושים. נזכיר כי תנובה אינה מחלבה בלבד, והיא מייצרת שורה ארוכה של מוצרים במסגרת המותגים השונים שלה – סנפרוסט, מאמאעוף, מעדנות, דגים ובשר טרי. בחברה אומרים כי הם נערכים עם מלאי ועם כוח אדם, על-מנת לוודא אספקת מזון הן למהלך חג הפסח ולהן לחודשים שאחריו.

"אנו עומדים בקשר עם שותפינו החקלאים, והם ערוכים ומחוייבים להבטיח אספקה רציפה של חומרי גלם וייצור רציף, כך שלא נגיע למחסור של מוצרים", אומר אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה. "הסיטואציה הנוכחית ואי הוודאות לגבי משכו של המשבר ממחישים עד כמה חשוב שהמדינה תשמור על עצמאותה התזונתית, ואני קורא לממשלה ולתעשייה כולה לעבוד בשיתוף פעולה כדי לוודא שהביטחון התזונתי של ישראל לא ייפגע".

תנובה נקטה בשורה של צעדים מחמירים וכל מפעליה על-מנת לוודא את בטיחות המזון, בהם הגבלה של כניסות למפעלים, אלא לעובדים בלבד, ותגבור תהליכי הבקרה הקיימים בהם. כמו כן, היא נערכה עם תוכנית המשכיות במידה שמפעל כלשהו ייחשף לנגיף הקורונה.

עבדנו קשה על הכתבה הזאת, אתם רק צריכים לעשות לנו לייק בפייסבוק…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות