חוק השקיות יוצא לדרך: מעכשיו כל שקית בסופר תעלה כסף

חוק השקיות יוצא לדרך: מעכשיו כל שקית בסופר תעלה כסף

בשבועות הראשונים יחולקו סלים רב-פעמיים חינם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

התרגלתם לקחת המון שקיות מהסופר? החל מיום ראשון, 1 בינואר 2017, השקיות הפלסטיק בסופר יעלו 10 אגורות לשקית ולא יחולקו חינם – וזאת במסגרת חוק השקיות שמטרתו המבורכת היא לצמצם את מספר השקיות המחריד שבו אנחנו משתמשים בלי חשבון ובלי שמץ של התחשבות בסביבה ובדורות הבאים. החוק, שתהליך אישורו החל בשנת 2014 ועבר כמה גלגולים, קובע ששקיות שעוביין יותר מ-20 מיקרון לא יחולקו יותר חינם ברשתות הגדולות (השקיות השקופות הקטנות לאחסון ירקות ופירות ימשיכו להיות מחולקות חינם). 

לכן, כשאתם הולכים לסופר, כדאי שתעשו לעצמכם מנהג להשתמש בסלים רב פעמיים. כדי לעודד זאת, בשבועות הראשונים מסבסד המשרד להגנת הסביבה חלוקת סלים רב פעמיים חינם בקנייה מעל 100 שקל – עד ל-17 לינואר או עד גמר המלאי.

חוק השקיות

על פי החוק, רשתות השיווק ידווחו למשרד להגנת הסביבה אחת לרבעון על מספר השקיות שמכרו, וכן יעבירו את ההיטל בעד כל שקית נשיאה חד פעמית שנמכרה.

במשרד להגנת הסביבה מציינים שלצד הנזק הסביבתי שנגרם מהשימוש בשקיות, יש גם נזק כלכלי: עלות שקיות הנשיאה החד-פעמיות מוערכת ב-80 מיליון שקל בשנה. כיום, עלות זו מושתת בפועל על הצרכנים באופן עקיף במחירי המוצרים, כאשר מרביתם אינם מודעים כלל לתשלום עקיף זה על השקיות המחולקות לכאורה "בחינם" בקופות.

לאור העובדה שהישראלים צורכים יותר מ-2.2 מיליארד שקיות בשנה, כמות מטורפת של 275 שקיות לאדם- יש לקוות שהחוק הזה יחולל מפנה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות