נוקיה 8.3 - סמארטפון דור 5 לא יקר. שווה לכם לקנות אותו? סקירת פואנטה

נוקיה 8.3 – סמארטפון דור 5 לא יקר. שווה לכם לקנות אותו? סקירת פואנטה

אם אתם מחפשים סמארטפון דור 5 לא יקר, נוקיה 8.3 הוא אחת האפשרויות שתמצאו בחנויות. בדקנו את המסך, המצלמות ואת הסוללה. סקירת פואנטה

נוקיה 8.3 - סמארטפון דור 5 לא יקר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




דור 5, מסך גדול, סוללה מוצלחת ומצלמות טובות – זה מה שמציע נוקיה 8.3, שרוצה להציע חלופה עבור מי שמחפש סמארטפון דור 5 לא יקר. המכשיר החדש של המותג האירופאי הוותיק מככב בסרט ג'יימס בונד החדש, "לא זמן למות", ובנוקיה מצפים שהסוכן המפורסם בעולם יתרום למכירות המכשיר.

 

 

אם אתם מחפשים מכשיר דור 5, אין עדיין הרבה מכשירים תומכים בישראל (ביניהם סקרנו כאן את שיאומי דגם POCO F2 PRO ואת דגם Mi 10T Pro), כך שזו אחת האפשרויות שתעמוד לרשותכם. מדובר במכשיר עם מערכת הפעלה אנדרואיד נקייה (אנדרואיד One), שנמכר במחר אטרקטיבי ביחס לתכונות שלו – וכעת בסיילים של נובמבר יש עליו עוד הנחה. אז האם הוא יהיה המכשיר הבא שלכם?

באתר פואנטה בדקנו את המכשיר, והנה חוות דעת על נוקיה 8.3:

נוקיה 8.3 – מסך

Nokia 8.3 5G הוא מכשיר עם מסך עצום של 6.81 אינץ'. מסך גדול כזה הוא יתרון מצד אחד, וחיסרון מצד שני – במיוחד עבור בעלי ידיים קטנות. אי אפשר לתפעל את המסך ביד אחת.

>>> אוהבים חדשות סלולר? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו >>>

המסך הוא LCD PureDisplay בפורמט תצוגה של 20:9 וברזולוציית +Full HD, עם בהירות של 500 ניט ותמיכה ב-HDR. אמנם לא מדובר במסך AMOLED שאנחנו רגילים לראות בדגמים של חלק מהמתחרות (כולל בסדרת סמסונג גלקסי A, שהיא סדרת ביניים), ולמרות זאת התצוגה חדה וברורה, גם באור שמש ישיר.

במסך לא מוטמע מנגנון זיהוי טביעת אצבע – אשר נמצא בצד המכשיר. מי שרגיל לפתוח כך את המכשיר ימצא בזה חיסרון. בכל מקרה, פתיחת המכשיר מהירה ועובדת טוב.

חומרה וממשק נוקיה 8.3

מערכת הפעלה נוקיה 8.3

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 10.

כאמור, נוקיה 8.3 הוא מכשיר Android One. הוא מגיע עם גרסה נקייה של אנדרואיד, בלי אפליקציות שלעתים קרובות מפריעת לנו ומותקנות אוטומטית על המכשיר מבלי שאנחנו יכולים להסירן.

המכשיר יקבל עדכון קבוע של מערכת ההפעלה למערכת ההפעלה הכי עדכנית למשך שנתיים (כך שהגרסה העדכנית שהוא יקבל תהיה אנדרואיד 12).

מבחינת נוחות ההפעלה, מי שרגיל לממשק שלסמסונג יצטרך להתרגל לממש כאן. בנוסף, בצד ימין של המכשיר יש כפתור קיצור דרך לגוגל אסיסטנט – שכידוע לא ממש שימושי בישראל. המיקום של הכפתור לא ידידותי, משום שלוחצים עליו לעתים קרובות מבלי להתכוון.

סמארטפון דור 5 לא יקר – אז איך המעבד?

כאמור, נוקיה מעוניינת לשווק את המכשיר הזה כסמארטפון דור 5 לא יקר, ולכן היא שילבה בו את המעבד של קוואלקום – 765G – שהוא מעבד חזק, אך לא הכי חזק שאנחנו מקבלים במכשירי דגל יקרים. המעבד הזה שייך לסדרת הביניים הגבוהה של קוואלקום, כך שמי שרגיל למכשירי דגל עם מעבד חזק מאוד לא ימצא את זה כאן – אבל עדייו מדובר במעבד טוב והמכשיר עובד מהר וחלק.

למכשיר יש זיכרון עבודה של 8 גיגה ונפח אחסון של 128 גיגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס.

יש לנו עדכונים מעולים בטלגרם. הצטרפו אלינו >

מצלמות נוקיה 8.3

למכשיר 4 מצלמות אחוריות ומצלמה קדמית אחת של 24MP. כל עדשות המצלמה הן עדשות של זייס.

  • מצלמה עיקרית של 64MP עם מפתח צמצם f/1.89
  • מצלמה עם עדשה רחבה 12MP עם עם מפתח צמצם f/2.2
  • מצלמת עומק 2MP
  • מצלמת מאקרו 2MP.

המצלמה מספקת תמונות יפות עם צבעים די מדויקים. אמנם לא מדובר בתמונות ברמה של מכשירי הדגל – אבל יש לזכור כי מדובר במכשיר הרבה יותר זול, ובסה"כ התמונות מוצלחות והצבעים יפים.

נוקיה 8.3
צילום רגיל בנוקיה 8.3. צילום: דפנה הראל כפיר

 

נוקיה 8.3 מצלמות
צילום בעדשה רחבה בנוקיה 8.3. צילום: דפנה הראל כפיר
nokia 8.3
צילום מאקרו בנוקיה 8.3. צילום: דפנה הראל כפיר

בלילה התמונות מוצלחות ועשירות בפרטים.

צילום לילה בנוקיה 8.3 - סמארטפון דור 5 לא יקר
צילום לילה בנוקיה 8.3. צילום: דפנה הראל כפיר

אגב, ניתן לצלם סרטונים בפורמט קולנועי של 21:9, ולהשתמש בשדרוג צבעים המקצועי הכלול במכשיר כדי לשנות את סגנון הסרטונים.

סוללה

הסוללה היא סוללה גדולה של 4,500 מילאמפר/שעה, כאשר החברה מבטיחה שהיא מחזיקה לפחות יום עבודה. בבדיקה שלנו, נוקיה 8.3 אכן מציע סוללה שתעביר יום שלם בלי בעיה ואפילו תשאיר אתכם עם עודף.

בניגוד לאפל, שמשווקת את אייפון 12 ללא מטען והוציאה את המטען גם מהאריזות של אייפון 11, בנוקיה מספקים עם המכשיר מטען . nokia 8.3 תומך בטעינה מהירה (אך לא מהירה מאוד).

מה עוד יש ומה חסר?

  • יש – ציפוי זכוכית גורילה קלאס של קורנינג בגב המכשיר
  • יש – התחייבות לעדכוני מערכת ההפעלה במשך שנתיים
  • יש -עדכוני אבטחה חודשיים במשך שלוש שנים
  • יש – שקע אוזניות סטנדרטי של 3.5 מ"מ
  • אין – מיגון: אין מיגון מפני מים או אבק

מחיר – סמארטפון דור 5 לא יקר

מחיר מלא: כ-2,500-2,300 ש"ח בחנויות הסלולר ובחלק מחברות הסלולר.

מחיר אחרי הנחה: כ-1,965 ש"ח.

הלקוחות יוכלו לקחת את המכשיר לניסיון של חודש. במידה שיתחרטו, יוכלו לקבל זיכוי מלא עד 30 ימים מתאריך הרכישה.

בשורה התחתונה: סמארטפון דור 5 לא יקר. האם שווה?

נוקיה 8.3 הוא מכשיר מוצלח שמאפשר לקבל סמארטפון דור 5 לא יקר. חשוב לזכור שמדובר במכשיר גדול ויחסית כבד (משקלו 220 גרם). חשוב גם לזכור שמדובר באנדרואיד נקי ובממשק שצריך להסתגל אליו.

 

אמנם, לא מדובר במכשיר דגל – אבל הפשרות אינן גדולות. אמנם יש מסכים טובים יותר, אבל המסך מוצלח מאוד. יש מצלמות טובות יותר, אבל התמונות מוצלחות. גם הסוללה טובה מאוד.

המתחרים שלו בקטגוריית המחירים הזו הם בעיקר דגמים של שיאומי ו-ONEPLUS – שהם מכשירים סיניים. בשורה התחתונה, מדובר בסמארטפון מוצלח של נוקיה בקטגוריית מכשירי הביניים.

אל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות