הפריפריה צומחת - פרויקטים חדשים מקבלן

הפריפריה צומחת – פרויקטים חדשים מקבלן

מתלבטים אם לעבור לגור בפריפריה? יש יותר מסיבה אחת לעשות את זה, ובראש כמובן מחירי הנדל"ן

מחירי דירות שנמכרו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עד לא מזמן עיקר הביקוש לדירות התרכז במרכז הארץ, אולם לאור מחירי הדיור הגבוהים כעת, לצד הצפיפות באזור המרכז, רכישת דירה באזורים אלו כיום נעשית פחות אטרקטיבית. במקביל, שוק הנדל"ן כל הזמן צומח, כאשר יותר ויותר משאבים מופנים לפיתוח הפריפריה, אשר נעשית מבוקשת יותר בקרב צעירים. בשורות הבאות נסביר על היתרונות של נדל"ן בפריפריה ואיפה תמצאו פרויקטים חדשים.

אוכלוסייה צעירה

כאמור, כיום משפחות צעירות שבונות את עתידן פונות יותר ויותר לפריפריה. אם אתם מחפשים פרויקטים חדשים מקבלן, הפריפריה היא ללא ספק הזדמנות נהדרת למצוא את מבוקשכם לצד אוכלוסייה צעירה כמוכם. מדובר בפרויקטים בדרום ובצפון, בערים וביישובים כפריים.

דירות חדשות מקבלן

בעוד שבאזור המרכז יש צפיפות והסיכוי שלכם למצוא דירות חדשות היא יותר נמוכה, בפריפריה יש עוד הרבה מקום וניתן למצוא מגוון רחב של פרויקטים נהדרים וחדשים. כך לדוגמה, אפי שקדי הבעלים של חברת הנדל"ן אפי קפיטל, מציג מגוון רחב של פרויקטים באשקלון, גדרה, רמלה ועוד. מדובר באזורים הממוקמים במרחק של כשעה נסיעה מהמרכז ואפילו פחות, והם מאפשרים לקבל איכות חיים בדירות חדשות שנבנו עכשיו.

עלויות זולות יותר

מן הסתם, דירה בפריפריה תעלה הרבה פחות מדירה באזור המרכז. לפי הנתונים האחרונים שפרסם משרד האוצר,
מחירה הממוצע של דירה שנרכשה באזורי הביקוש במרכז הארץ עמד ברבעון השני של 2022 על 2.6 מיליון ש"ח, ואילו מחירה הממוצע של דירה שנרכשה בשוק החופשי באזורי הפריפריה עמד על 1.4 מיליון ש"ח.

יותר מכך, בפריפריה תוכלו למצוא דירות חמישה חדרים המתחילות במחיר של 1.3 מיליון ש"ח. הסיבה היא שמדובר באזורים שהיו עד לאחרונה פחות מבוקשים. כיום הביקוש לדירות בפריפריה עולה, ומחירי הדירות עולים עם הזמן. אדם שרוכש כיום דירה בפריפריה הקרובה, נהנה מנכס מניב שערכו עולה כל הזמן. היתרון הוא כמובן שהנכס נרכש במחיר יחסית נמוך.

פחות עמוס, יותר רגוע

בשונה מהמרכז הסואן, הפריפריה מאופיינת באווירה נינוחה ושקטה יותר. ישיותר שטחים פתוחים, יותר נוף ופחות כלי רכב, אופנועים, קורקינטים או אוטובוסים. התנועה פחות עמוסה ויש פחות צפיפות. המשמעות היא יותר אוויר נקי, יותר שקט, יותר טבע ויותר מרחב.

עבור מי שחושש מהאווירה הרגועה ומחפש את האקשן, תמיד שמורה האפשרות לנסוע למרכז, לבלות או להיפגש עם חברים, ולחזור אל השקט.

ומה עם עבודה?

למעשה, רבים מאלה העובדים במרכז כבר בוחרים לגור בפריפריה ולנסוע לא רק ברכב פרטי אלא ברכבת. עם זאת, ישנם גם פתרונות תעסוקה גם עבור מי שמעדיף לעבוד בפריפריה.

נקודה תעסוקתית נוספת שמאפשרת לרבים יותר לעבור לגור בפריפריה היא העבודה מהבית. מאז תקופת הקורונה, יותר ויותר אנשים עובדים מהבית באופן חלקי או מלא, מה שללא ספק מסיר חסם משמעותי מהמעבר למגורים בפריפריה.

1
נגישות