מטבע ישראל ביחד: כל אחד צריך כזה בארנק. אלה הערכים

המטבעות החדשים של בנק ישראל: "ישראל ביחד"

רגע לפני יום העצמאות ועל רקע המלחמה, בנק ישראל מכניס למחזור את מטבע "ישראל ביחד" – עליו מעוטרים נופי העוטף וידיים מושטות זו אל זו

מטבע ישראל ביחד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עם הטבעה שמצליחה לקחת כל אחד מאיתנו אל השבעה באוקטובר, מטבע "ישראל ביחד" הוא מטבע זיכרון מרגש במיוחד. בנק ישראל מנפיק את המטבע הזה לרגל יום העצמאות ה-76 בשלושה ערכים: שקל אחד, 2 ש"ח ו-10 ש"ח.

בצד הנושא של המטבע, אשר עוצב על ידי האמן צביקה רויטמן, ניתן לראות ידיים מושטות זו לזו רגע לפני האחיזה. בחלקו התחתון של המטבע טרקטור הנוסע על תלמים וברקע בתים וצמחייה האופייניים לישובי העוטף. בחלקו העליון של המטבע הכיתוב "ישראל ביחד" כשברקע הספרות 76 לציון יום העצמאות ה- 76 של ישראל.

בצד הערך של המטבע, אשר עוצב על ידי האמן איתן אלון, מופיעות שש ידיים אוחזות זו בזו כסמל לאחדות.

איך משיגים מטבע ישראל ביחד?

המטבע מונפק בערכים נקובים של 10 שקלים חדשים (זהב קשוט), 2 שקלים חדשים (כסף קשוט) ו- 1 שקל חדש (כסף רגיל), והוא זמין למכירה ומשווק לציבור באמצעות החברה הישראלית למדליות ולמטבעות בע"מ, וחברת ג.ר.א.ס עיצובים ושילובים בע"מ, המשווקות את מטבעות הזיכרון בהנפקת בנק ישראל.

אם אהבתם את הכתבה הזאת, אנחנו ממליצים ש:

  • תצטרפו לטלגרם שלנו ולא תפספסו כלום 🙂 לחצו כאן >
  • תהיו חברים שלנו בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >
  • תעקבו אחרינו באינסטגרם 🙂 לחצו כאן >

מטבע ישראל ביחד – רקע נוסף

זו לא הפעם הראשונה שבנק ישראל מנפיק מטבע זיכרון. מטבע ישראל יחד יצטרף למטבעות מיוחדים נוספים. מטבעות הזיכרון מסדרת יום העצמאות מונפקים על ידי הבנק משנת 1958 והם מציינים אירועים בולטים בחיי העם והמדינה, ערכים הטמונים בחברה וסמלים מייצגים שלה.

מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" שפרצה בעקבותיה, הביאה לצד האסון הכבד גם לגילויים נרחבים של אחדות וחוסן לאומי.

המטבע מעלה על נס את התייצבותם של חיילי צבא ההגנה לישראל ומשרתי המילואים בחזית והאזרחים בעורף לתמוך האחד באחר.

במיוחד בימים האלה שהוויכוחים היומיומיים קורעים את החברה הישראלית, בבנק ישראל מבקשים להביא  לידי ביטוי את האחדות, הלכידות החברתית והעזרה ההדדית שמאפיינים את החברה הישראלית מאז קום המדינה.

"עשייה חברתית ענפה זו, מעוררת את התקווה לאחדות בחברה הישראלית בעת שלום ומלחמה אשר תסייע להמשך קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל ביחד", נכתב בהודעת הבנק.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות