עולם הביוטי עובר מתיחת פנים דיגיטלית – גם בישראל - פואנטה

עולם הביוטי עובר מתיחת פנים דיגיטלית – גם בישראל

כנראה שהולך להיות פה צבעוני: תעשיית היופי העולמית קובעת את הטרנדים החמים – גם בנוגע למגמות קמעונאיות. איך האינטרנט משנה את התעשייה? למה צרפתיות נהנות יותר, ומה קורה בישראל בתחום הביוטי המקוון?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מאת: מירי פופי

העידן הדיגיטלי מציב אתגרים רבים לקמעונאים הוותיקים. הם מנסים לשמור על רלוונטיות בתקופה בה כולנו קונים אונליין בעזרת ארנקים דיגיטליים, רשתות חברתיות וטרנדים טכנולוגיים שמתחלפים מהר יותר מקולקציה עונתית. תעשיית היופי שמאופיינת בחדשנות מתוקף היותה תעשייה מוכוונת טרנדים, מספקת שלל דוגמאות לאיך עושים מתיחת פנים דיגיטלית בעידן הקניות הרב-ערוציות.



ישראל לא נשארת מאחור בכל הנוגע לקניות חכמות, ולא רק במשלוחים מאתרי-מסחר בינלאומיים – כך למשל רק לאחרונה הושקה רשת Be שופרסל, עם אתר קניות אונליין שעלה לאוויר לאחרונה ותומך בחנויות החכמות של הרשת, המכניסות את החוויה הדיגיטלית לתוך הסניפים עצמם.

סניף מידטאון תל אביב של רשת הפארם BE של שופרסל. צילום: סיון פרג'
סניף מידטאון תל אביב של רשת הפארם BE של שופרסל

הכלבויניק של המאה ה-21: לקנות כל דבר מכל מקום

מעצמאים בעלי עסק זעיר ועד תאגידים החולשים על תעשיות משגשגות – נוכחות מקוונת היא כרטיס ביקור הכרחי בימינו. בשנים האחרונות חל שגשוג של ממש בכל הנוגע ל-Omnichannel, ובתרגום חופשי: כל-ערוציות. ה-Omnichannel מתארת שיטת שיווק ומכירה שפועלת בכל הערוצים האפשריים: חנות פיזית וערוצים דיגיטליים כאחד, בסנכרון.

מחקר שבדק את הרגלי הצריכה בארה״ב ואירופה כבר ב-2015 הראה של-71% מהלקוחות שהשתתפו בסקר חשוב לדעת אם המוצר שבו הם מתעניינים באינטרנט קיים במלאי של החנות. למעשה, 39% ממשתתפי הסקר הדגישו כי לא יקנו מחנות שבאתר האינטרנט שלה לא מופיעים נתוני המלאי בחנות הפיזית.

מחקר אחר שנערך על ידי חברת הייעוץ מקנזי (McKinsey) מצא כי לקוחות מוציאים יותר ככל שיש להם יותר ערוצי קניה. לקוחות של קמעונאים המעמידים לרשותם חנויות פיזיות ומקוונות, הוציאו 4% יותר בכל קנייה בחנות הפיזית ו-10% יותר בקניה מקוונת – זאת לעומת לקוחות של קמעונאים חד-ערוציים. המחקר התבסס על סקירת הרגלי הקניות בכללותם של46,000 בני אדם במשך 14 חודשים רצופים, והוא ככל הנראה המקיף ביותר מסוגו עד כה.

לוריאל פריז מציגה: מציאות רבודה לפנים – וגם לשיער

דוגמה מצוינת לחדשנות אינסופית מגיעה מחברת הקוסמטיקה והיופי השנייה בגודלה בעולם, לוריאל פריז. בשנים האחרונות השיקה החברה אינספור כלים דיגיטליים ואפליקציות, חלקם מיועדים לקהל הצרכנים ואחרים לתעשיית הקוסמטיקה והיופי בכללותה.

רק לאחרונה רכשה החברה את Modiface המתמחה במציאות רבודה, ככל הנראה כדי לתת דחיפה לאפליקציית L'Oréal Makeup Genius, שכבר עכשיו מאפשרת למשתמשים להתנסות באלפי מוצרי הקוסמטיקה – המייקאפים, הצלליות וכל-טוב-הצבע מבלי לצאת מהבית. מבקרים בחנויות הפיזיות יכולים להיעזר באותה אפליקציה כשהם נתקלים במוצר שהם מעוניינים לבדוק. סריקת הפריט תציג את התוצאה על פני המשתמש והוא יכול באותה הזדמנות להשוות את מחירו לחנות המקוונת. גם אפליקציית Style my hair הוותיקה מגיעה מהחברה הצרפתית, באמצעותה תוכלו לבדוק איך תראו עם בלונד-פלטינה או חציל-מהגוני.

ספורה: מראות חכמות למראה מתוחכם

גם המותג הפריזאי הצעיר יותר ספורה מציע ללקוחותיו הנאמנים חנויות פיזיות וכלים דיגיטליים מרשימים. לרשות המשתמשים עומד ה-VIRTUAL ARTIST לבדיקת מוצרי איפור בלי מריחה אחת, אלו מגיעים עם טיפים ממומחי-איפור שיעזרו לכם בהתאמת הסגנון. כדי לשמור את הלקוחות נאמנים, שולחת החברה מתנה ביום ההולדת, ומעניקה נקודות על כל קנייה אותן ניתן לממש על כל המוצרים.

רוחות של שינוי נקודה סי או נקודה איי אל: עולם הפארם הישראלי צועד קדימה

למהפכת הפארם בישראל נוספה רשת Be שופרסל, הגרסה העדכנית לרשת ניו-פארם לשעבר. בנובמבר השיקה שופרסל עשרה סניפי-דגל, המציעים מוצרים של מותגים ידועים ואחרים שעד כה היו זמינים רק בקנייה מקוונת, כגון OFRA cosmetics. לטובת חוויית קנייה עדכנית למאה ה-21, יכולים הלקוחות לרכוש באמצעות אפליקציית ״סרוק וקנה״ בתוך הסניף: ״גילינו שהצרכן הישראלי ביקורתי יותר, דורש יותר מוצרים גלובליים ושירות יותר דיגיטלי״, אמר אורי ורטמן מנכ״ל רשת Be והוסיף: ״יהיה מגוון – בחוויית הקנייה באונליין ובמחיר״.

נראה שבעידן האונליין מסע הקניות שלנו יכול להתחיל בקניון ולהיגמר בסמארטפון, והביטוי ווינדו שופינג מקבל משמעות אחרת לגמרי. הצרכן הדיגיטלי מבקש לקבל נוכחות מותג שלמה וקול אחיד בין שלל הערוצים – בין אם זה האתר, החנות או האפליקציה. אין ספק שתעשיית הקוסמטיקה היא חוד החנית, אך היא לא היחידה – ואחריה יחצו קמעונאיות רבות את קווי הדיגיטל, למה אנחנו כל כך בטוחים? כי כמו שאומרים – הלקוח תמיד צודק.


תגובות: 0

נגישות