נטפליקס תוריד את איכות הצפייה לבקשת משרד התקשורת

נטפליקס תוריד את איכות הצפייה לבקשת משרד התקשורת

כמו באיחוד האירופי, גם בישראל נטפליקס תוריד את קצב הגלישה כדי להקל על תעבורת האינטרנט בתקופת משבר הקורונה. החברה מבטיחה פגיעה מינימלית באיכות הצפייה

מחירים נטפליקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה





כמו במקומות אחרים בעולם, גם בישראל התושבים משתמשים כעת באינטרנט שעות נוספות, ובין היתר צופים בכמויות גדולות בנטפליקס. כאן בפואנטה אף פרסמנו סרטים מומלצים בנטפליקס לתקופת הקורונה – כתבה שזכתה להתעניינות רבה. אין פלא שהצפייה האינטנסיבית משפיעה על איכות הגלישה ומאטה את קצב הגלישה של כלל הציבור. לכן, משרד התקשורת פנה אל נטפליקס ונטפליקס נעתרה לבקשתו להוריד את קצב הסטרימינג.

במשרד התקשורת אומרים כי המהלך נועד להבטיח את תפקודו החלק של האינטרנט במהלך תקופת משבר הקורונה, תוך שמירה על חוויית המשתמש בשירות הישראלי.

פואנטה

נטפליקס ותעבורת האינטרנט – רקע

בעקבות העומס בתעבורת הנתונים עליו מדווחים ספקי שירותי האינטרנט בישראל בצל משבר נגיף הקורונה (גידול של כ-20%- 30% בממוצע מהשגרה), פנה משרד התקשורת לחברת  Netflix העולמית בבקשה להוריד את קצב הסיביות של שידורי החברה כפי שעשתה החברה במדינות האיחוד האירופי.

נטפליקס נעתרה לבקשת משרד התקשורת ותוריד את קצב שידור הסיביות למשך 30 יום. שינוי זה ייושם כבר במהלך השבוע בהדרגה בכדי להימנע מעומס נוסף על הרשתות.

דובר מטעם נטפליקס מסר כי: "בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי ל- Netflix ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה – החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ-25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו".

טלוויזיה נטפליקס

נטפליקס: הורדת הקצב לא תשפיע על הקצב

כאמור, נטפליקס נקטה מהלך דומה גם באירופה לפני מספר ימים. מהחברה נמסר כי יש לה יכולת להפחית את כמות רוחב הפס שבה היא משתמשת.

נזכיר כי המחירים בנטפליקס עלו בישראל ובמדינות אחרות לפני כשנה. החברה מציעה 3 חבילות שמחירן עולה בהתאם לאיכות הצפייה:

חבילה בסיסית – בעלות של 32.90 ש"ח המאפשרת צפייה במכשיר אחד ובאיכות רגילה.

חבילה סטנדרטית – בעלות של 46.90 ש"ח המאפשרת צפייה בשני מכשירים בו זמנית באיכות HD.

חבילת פרימיום – בעלות של 60.90 ש"ח המאפשרת צפייה בעד ארבעה מכשירים בו זמנית ובאיכות של אולטרה HD.באתר החברה נכתב בדרך כלל החברה מספקת עד 12 אפשרויות צפייה בסטרימינג בכל כותר עבור כל חבילה, אך ב-30 הימים הבאים החברה תסיר את האפשרות לצפות ברוחב הפס המקסימלי של כל רזולוציה: "מי שממוקד בנושא של איכות הווידאו, עשוי להבחין בירידה קלה באיכות בכל אחת מהרזולוציות, אבל עדיין יקבל את איכות הווידאו שעליה הוא משלם".

היה לכם מעניין? אנחנו עובדים קשה, אתם צריכים רק לעשות לייק ולשתף. 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קבלו את כל העדכונים על נטפליקס גם בקבוצת הפייסבוק המעולה שלנו >

קבלו את כל העדכונים גם בערוץ הטלגרם של פואנטה >

האם יש דבר כזה טלוויזיות מומלצות נטפליקס? >

עוד מידע על קורונה בפואנטה

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות