נטפליקס מעלה מחירים בבריטניה, האם בקרוב אצלנו?

נטפליקס מעלה מחירים בבריטניה, האם בקרוב אצלנו?

נטפליקס ישראל עשתה לא מזמן ניסוי ובדקה היענות של לקוחות ישראלים פוטנציאליים לתעריפים שונים, האם בקרוב נראה את המחירים עולים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני מספר חודשים פרסמנו כאן ב"פואנטה חדשות צרכנות" ידיעה בדבר האפשרות כי נטפליקס מעלה מחירים. זאת, לאחר שבחודש מרץ האחרון נטפליקס ביצעה מעין ניסוי, שבו לקוחות פוטנציאליים שנכנסו לאתר נטפליקס ישראל אינם רואים את המחירים הקבועים, אלא מחירים אחרים. מטרת הניסוי, לפי התגובה שנמסרה אז, הייתה לבדוק  מחירים שונים על מנת להבין יותר טוב איך צרכנים מעריכים את נטפליקס. באותה עת בוצעו ניסויים כאלה גם במקומות אחרים בעולם. בישראל, גולשים שונים ראו מחירים שונים – כמו למשל כ-32 שקל לחבילה בסיסית, כ-46 שקל לחבילה רחבה ביותר וכ-62 שקל לחבילת פרימיום. עבור שתי החבילות האחרונות מדובר בעלייה חדה מאוד. בזמן שחלף מאז, מחירי נטפליקס ישראל נותרו על כנם – אבל ייתכן שלא לזמן רב.

בימים אלה מסתבר כי באנגליה נטפליקס אכן מעלה מחירים. חבילת פרימיום בנטפליקס אנגליה מתייקרת ב-2 פאונד, מ-10 ל-12 פאונד (מכ-46 שקל לכ-55 שקל), וחבילת סטנדרט בנטפליקס אנגליה מתייקרת בפאונד אחד – מ-8 ל-9 פאונד (מכ-36 ל-42 שקל).



ההתייקרות ללקוחות חדשים היא מיידית, וללקוחות הקיימים תקרה בשבועות הקרובים. הסיבה להתייקרות, כך אומרם בנטפליקס, היא העלייה בהשקעה בתוכן מקורי.

יש להניח שאם נטפליקס מעלה מחירים באנגליה, היא תעלה מחירים גם במקומות אחרים בעולם, ואולי גם כאן בישראל.

דיסני פלוס ואפל TV פלוס נושפות בעורפה של נטפליקס

נזכיר כי נטפליקס עומדת להתמודד עם תחרות קשה מאוד בקרוב בכמה חזיתות:

חזית אחת היא חזית דיסני. חברת דיסני הכריזה על שירות הטלוויזיה בסטרימינג דיסני פלוס, שאותו היא צפויה להשיק באוקטובר. באותה נשימה, דיסני תאסור על נטפליקס לשדר אץ כל תכני דיסני המשודרים אצלה, כולל מותגים אחרים ששייכים לה, החל ממלחמת הכוכבים ועד דרך סרטי פיקסאר.

השירות של דיסני צפוי להתחיל להיות משודר ומהר מאוד להתרחב למקומות אחרים בעולם, ביניהם כנראה גם ישראל (אתר דיסני פלוס בעברית כבר קיים).

חזית שנייה היא חזית אפל TV פלוס – שירותת הסטרימינג שמשיקה אפל, לאחר שגייסה את טובי הכוכבים האמריקנים – החל מג'ניפר אניסטון, דרך אופרה וינפרי ועד סטיבן ספילברג.

נטפליקס חייבת לייצר הרבה מאוד תוכן מקורי כעת, כדי להתמודד עם מחסור בתכנים שהלקוחות שלה אוהבים. לכן, בהחלט ייתכן שהיא תעלה מחירים. מצד שני, יש לזכור שהשירות של דיסני פלוס יהיה זול משלה, ולכן היא ככל הנראה לא תוכל להשתולל עם מחירים גבוהים מדי.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות