לשמור על גוף חזק ובריאות איתנה – תוספי תזונה טבעיים

לשמור על גוף חזק ובריאות איתנה – תוספי תזונה טבעיים

אתם בטח חושבים שאתם יודעים הכול על B12 או ויטמינים אחרים, אבל תנו לנו לחדש לכם

תוספי תזונה טבעיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אורח החיים המודרני אמנם מספק לרובנו שפע חסר תקדים של מוצרים מכל סוג ואפשרויות שונות, אך גם מביא רבים לחיות בצורה אשר אינה בריאה או אופטימלית עבורם, מה שבא כדי ביטוי מובהק בהרגלי התזונה של חלקים נרחבים מהציבור. תוספי תזונה טבעיים יכולים לסייע משמעותית "לתקן" את הרגלי התזונה ולסייע משמעותית לגוף ולבריאותו הכללית

מהם החוסרים הנפוצים והבעייתיים ביותר בכל הנוגע לחומרי הזנה בסיסיים להם נזקק הגוף, חוסרים המתגלים בקרב אחוז ניכר מהאוכלוסייה? מהו יתרונם של תוספי תזונה טבעיים וכיצד הם יכולים לסייע לשמור על גוף חזק ובריא לאורך זמן?

מחסור בברזל

אחד המקרים הנפוצים, המוכרים והבעייתיים ביותר בכל הנוגע בחוסרים תזונתיים הוא זה של מחסור בברזל. נשים בהיריון סובלות לרוב ממחסור בברזל, אך הן לרוב מודעות לבעיה זו ונערכות אליה מבעוד מועד (באמצעות נטילת תוספי ברזל).

עם זאת, מלבד נשים בהיריון, אחוז בלתי מבוטל מהאוכלוסייה סובל גם כן ממחסור בברזל. לא מדובר אך ורק באנשים אשר ידוע כי הם סובלים מאנמיה כרונית קשה. גם הרבה מאוד צעירים ומבוגרים, נשים וגברים אשר אינם סובלים מבעיות בריאותיות מוכרות ואפילו אינם חווים תופעות לוואי כלשהן, סובלים פעמים רבות ממחסור בברזל.

מומלץ תמיד לבקש לערוך בדיקות דם תקופתיות על מנת להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע למדדים השונים שבגוף שלכם. במידה ומתגלה מחסור בברזל ישנם תוספים רבים ושונים המסייעים להשלים את החסר

ויטמיני B

מחסור בסוגים שונים של ויטמיני B הוא דבר נפוץ ביותר גם כן, וגם כאן – בדיקות דם תקופתיות הן הדרך הטובה והיעילה ביותר לאבחן את החוסרים. בכל מקרה, נטילה של תוספי ויטמיני B אינה אמורה להזיק ולכן אנשים רבים נוטלים תוספים אלו מדי פעם, גם אם אינם חושבים שהם סובלים ממחסור.

בכל מקרה, כאשר בוחנים תוסף ויטמין B קומפלקס (המכיל כמה סוגים שונים של ויטמיני B), מומלץ לקרוא בקפידה את הכתוב על גביה האריזה, ולא מזיק גם להתייעץ עם רופא או תזונאי.

B 12

נקדיש סעיף מיוחד וספציפי לסוג המוכר ביותר בציבור של ויטמין B, הלא הוא ויטמין B 12.

ויטמין זה זוכה לתשומת לב רבה במיוחד בעשור האחרון בישראל, עם העלייה הדרסטית במספרם של אנשים הנמנעים מאכילת בשר (צמחונים וטבעונים). מאחר וויטמין B12 המגיע מגופם של בעלי חיים (פעמים רבות על ידי הזרקה של הרפתנים לפרות…) הוא המקור העיקרי של בני אדם לויטמין זה, צמחונים וטבעונים צריכים להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לרמות ה B12 בגופם, ולקחת תוסף B12 בהתאם.

בנוסף, גם רבים שכן אוכלים בשר עלולים לסבול ממחסור בוויטמין זה וגם עבורם התוסף עשוי להיות הפתרון המתבקש והיעיל ביותר. כדאי לשים לב כי כאשר עורכים בדיקות דם במרפאה, יש לבקש מהרופא במיוחד לבדוק גם רמות B12 בגוף, שכן בדיקה זו אינה נכללת אוטומטית בבדיקות הדם התקופתיות שניתן לבצע בקופות החולים.

טבליות צמחים

בשוק תוספי המזון ניתן למצוא כיום גם לא מעט סוגים שונים של טבליות צמחים, המופקות ממיצויים של צמחים שונים אשר הרכבם הכימי הוכח זה מכבר כרצוי מבחינת גוף האדם ואפקטיבי בחיזוק המערכת החיסונית, חיזוק הגוף ושמירה על בריאות טובה לאורך זמן.

דוגמה לכך היא טבליות ג'ינג'ר המשמשות להקלה בבחילות (ופועלות בצורה מצוינת!), אך ניתן למצוא עוד סוגים רבים של טבליות תמציות צמחים מומלצות עבור מצבים שונים, אשר ממש עושות פלאים.

זה כבר מזמן לא רק רפואה סינית/מזרחית "ביזארית", אלא דבר מוכח המסייע לאינספור אנשים בישראל ובעולם כולו

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
1
נגישות