יתרונות השימוש בתכשירים טבעיים

יתרונות השימוש בתכשירים טבעיים

תכשירי טיפוח מחומרים טבעיים יכולים להיות לא פחות יעילים מתכשירים שמכילים חומרים תעשייתיים, ובדרך כלל הם גם פחות מזיקים לסביבה

תכשירים טבעיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הסבתות שלנו יודעות כבר מזמן שרפואה טבעית טובה לא פחות מזו הכימית. ישנם ספרים, מאמרים, הרצאות וסיפורים על מגוון תרופות סבתא טבעיות לריפוי ולהקלה על מגוון תסמינים, בעיות ומחלות שונות. גם בתחום הקוסמטיקה וטיפוח העור המגמה היא לכיוון הטבעי. ליצור מוצרים בעלי רכיבים טבעיים עד כמה שניתן ולהשתמש בכמה שפחות כימיקלים. מדוע תכשירים טבעיים טובים יותר ולמה כדאי גם לכם לבחור בהם? כל הסיבות לפניכם.

מהו תכשיר טבעי?

תחילה יש להבחין בין תכשירים, תרופות, קרמים, משחות, מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה שהם טבעיים לאלו שאינם טבעיים. לשם כך נקבע שכדי שמוצר כלשהו יחשב טבעי, עליו להכיל 95% או יותר מוצרים טבעיים. את רשימת החומרים בתכשיר או מוצר כלשהו ניתן למצוא על־גבי האריזה, אם כי ישנם מוצרים שכבר נבדקו ונמצאו אורגניים וטבעיים וכדאי לוודא זאת היטב לפני השימוש במוצר שלא נבדק.

בשורה חשובה לבעלי עור רגיש ולנוטים לאלרגיות

אחת הסיבות להשתמש בתכשירים טבעיים רלוונטית במיוחד לבעלי עור רגיש או למי שנוטה לאלרגיות ולרגישויות שונות. תכשירים טבעיים אינם עושים שימוש בכימיקלים, חומרי הדברה וכדומה, ולכן מצמצמים מאוד את התגובה האלרגית של הגוף לשימוש בתכשיר.

למשל, בעלי עור רגיש או אנשים אשר סובלים מבעיות עור שונות, עדיף להם להשתמש בסבון, שמפו, מרככי כביסה ודומיהם שהם אורגניים וטבעיים. השימוש במוצרים אלו מוריד את הסיכוי לתגובה אלרגית של הגוף או לגירויו.

חומרי הזנה חשובים לגוף

סיבה נוספת לבחור דווקא במוצרים אורגניים וטבעיים היא עושר חומרי ההזנה לגוף הנמצאים בתוכם. תכשיר טבעי מכיל בתוכו מגוון גדול של רכיבים שלא נעשו עליהם מניפולציות שונות אשר פוגעות באיכותם. רכיבים בצורתם הטבעית יועילו לגוף הרבה יותר מאשר חומרים טבעיים ששונו ושופרו כדי לשווק מוצר ריחני יותר, עמיד לאורך זמן, או נעים יותר למגע. ככל שהחומר בתכשיר קרוב יותר לצורתו הגולמית והטבעית, כך הוא מועיל ואפקטיבי יותר לגוף.

חומרי הזנה בתכשירים הטבעיים עשירים יותר בחומצות שומן חיוניות ומצליחים להביא לתוצאות טובות יותר מאלו של התכשירים שאינם טבעיים.

כימיקלים? לא בבית ספרנו

השימוש בכימיקלים שונים בתכשירים ומוצרי טיפוח, שכיח מאוד אם כי קטן יחסית בשנים האחרונות ככל שהידע בתחום מעמיק ומתפתח. בעבר למשל היו מייצרים דאודורנטים שהכילו אלומיניום כיוון שידעו כי מולקולת האלומיניום גורמת לכיווץ בלוטות ההזעה של הגוף ובכך מונעת זיעה וכמובן שאת הריח הנלווה לה. בשנים האחרונות נמצא כי האלומיניום פוגע בתהליך ההזעה שהוא תהליך טבעי של הגוף, המלח שבו עשוי להיספג בדם והוא עלול לגרום לגירוי בעור. לפיכך, דאודורנט ללא אלומיניום עדיף לשימוש על פני מוצרים המכילים אלומיניום.

שמירה על איכות הסביבה

סיבה חשובה נוספת לבחור במוצרים ובתכשיטים טבעיים היא, שמירה על איכות הסביבה. תכשירים טבעיים נרקחו תוך שימוש בכמה שפחות טכנולוגיות המשפיעות לרעה על איכות הסביבה. למשל, ייצור מוצרי קוסמטיקה טבעיים שאינם מנוסים על בעלי חיים, אינם פוגעים באוזון ולכן אינם פוגעים בסביבה.

עוד אספקט של תכשירים טבעיים הוא הפסולת שנוצרת תוך כדי ייצורם, שהיא כמובן קלה ונוחה יותר להשמדה ואינה פוגעת בסביבה כיוון שהיא טבעית ואורגנית.

יש סיבות רבות ומגוונות לבחור דווקא במוצרים טבעיים. סיבות הנוגעות לאיכות הסביבה, לבריאות הגוף, להעדפות אישיות ועוד.

בשנים האחרונות הפערים הכספיים בין מוצרים טבעיים לאחרים הצטמצמו אף הם, מה שהופך את ההחלטה ליותר קלה. ככל שעולם המדע, הקוסמטיקה, הבריאות והיופי מתפתח ומשתנה, כך הוא מכיר ביתרונותיהם של המוצרים הטבעיים, ומוביל אף הוא את השינוי אשר משפיע בסופו של דבר גם על הצריכה האישית.

 

1
נגישות