חיסון לקורונה: פריצת הדרך של מודרנה, הישג למכון הביולוגי ותקווה באוקספורד

חיסון לקורונה: פריצת הדרך של מודרנה, הישג למכון הביולוגי ותקווה באוקספורד

לכולם ברור שפיתוח חיסון לקורונה הוא עניין של זמן. חברת מודרנה מודיעה על פריצת דרך, ובמקביל יש התקדמות במכון הביולוגי ובאוקספורד. מתי נראה את החיסון?

קורונה בישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




חיסון לקורונה הוא כנראה הדבר שהאנושות מייחלת לו יותר מכל כרגע, ויש כמה וכמה גופים וחברות בכל העולם שעמלים על חיסון כזה. זריקת עידוד מגיעה מחברת התרופות מודרנה, שהכריזה על הצלחה בשלב הראשון של הניסוי שלה. המניה של חברת התרופות מודרנה זינקה היום ב-26% בוול סטריט, לאחר שהחברה דיווחה על פריצת דרך בפיתוח החיסון לקורונה.

לאור הצלחת השלב הראשון, החברה תעבור לשלב השני שבו ייבדקו 600 מתנדבים.

חיסון לקורונה (1) – הניסוי של מודרנה הצליח מעל למצופה

מה שמיוחד בחיסון לקורונה של חברת מודרנה הוא שזה אינו חיסון מסורתי, אלא חיסון RNA. המשמעות היא שבמקום להחדיר וירוס מוחלש או מומת, מוחדר מטען גנטי שמלמד את הגוף איך לייצר את החיסון בעצמו.

השלב הראשון של הניסוי הסתיים בהצלחה. המטרה הייתה לבדוק את בטיחות החיסון, אך אצל כמה מהמתנדבים נוצרו נוגדנים ברמות גבוהות יותר מאצל מחלימי הקורונה. שמונה מהנבדקים פיתחו נוגדנים ברמות גבוהות יותר מאלה שנמצאו אצל מחלימים מקורונה.

טלוויזיה סמסונג

הרופא הראשי של חברת מודרנה, ד"ר טל זקס הישראלי, סיפר היום לחדשות 12 כי בחברה לא הופתעו משום שזה הווירוס התשיעי שהם מפתחים עבורו חיסון.

אם השלב השני יצליח, החברה תעבור לשלב שלישי כבר בחודש יולי. בפאזה השלישית מחסנים אלפים או עשרות אלפי אנשים. לדברי ד"ר זקס, הם צופים כי יתחילו בו בחודש יולי, ועד סוף השנה יוכלו להראות נתונים ראשונים שמוכיחים שהחיסון של מודרנה אכן מצליח למנוע את המחלה.

"ייצור המוני כבר מתחיל", אומר ד"ר זקס. "אנחנו בשלבים ראשוניים של הגדלת יכולת הייצור ההמוני. אבל בין ייצור המוני לבין שיווק יש הבדל. השיווק מותנה בכך שנוכיח שהחיסון עובד נגד המחלה ושרשויות כמו ה-FDA או משרד הבריאות יסכימו שצריך לשווק את החיסון. יש סיכוי סביר שבתחילת השנה הבאה נראה את החיסון לפחות בשוק האמריקני".

חיסון לקורונה (2): התקדמות במחקר של המכון הביולוגי בישראל

גם בישראל עובדים במרץ.

במכון הביולוגי בנס ציונה הושלם ניסוי במכרסמים, שאחריו יהיה אפשר לבצע ניסוי בבעלי חיים נוספים. רק לאחר מכן יעברו לניסויי בטיחות בבני אדם.

מדובר בקצב איטי יותר מזה שעליו מדווחים בחברת מודרנה, שסיימה שלב ראשון של ניסוי בבני אדם. עם זאת, במכון הביולוגי מדברים על השגת חיסון בתוך שנה – ואולי אפילו פחות.

חיסון לקורונה (3): בבריטניה מקווים ל-30 מיליון חיסונים

כאמור, בכל העולם עמלים על מציאת חיסון לקורונה. אחד המוקדים הוא אוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, אשר התקשרה עם ענקית הפארמה אסטרהזנקה (AstraZeneca).

ממשלת בריטניה הזרימה עוד 65.6 מיליון פאונד למימון פיתוח החיסון, ומקווה להיות המדינה הראשונה עם גישה לחיסונים. השאיפה היא לייצר במהירות 30 מיליון חיסונים עבור הבריטים. המטרה היא שכמות זו של חיסונים תהיה זמינה כבר בספטמבר, לפני הגל הבא שעשוי להתפרץ עם התקררות מזג האוויר.

הניסויים הקליניים בבני אדם החלו רק ב-24 באפריל, והקבוצה מצפה לדעת כבר ביולי אם החיסון שלה יעיל.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות באתר פואנטה

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות