מיספיט ריי: הרבה יותר מצמיד פעילות רגיל, בזכות העיצוב והיעדר צורך בטעינה

מיספיט ריי: הרבה יותר מצמיד פעילות רגיל, בזכות העיצוב והיעדר צורך בטעינה

הגישה של מיספיט מאוד שונה מזו של UP, פיטביט או חברות צמידי פעילות אחרות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: ניב ליליאן

חברת מיספיט (misfit), שנרכשה לפני מספר חודשים בידי תאגיד השענות והתכשיטים FOSSIL, היא אחת חברות צמידי הפעילות המסקרנות ביותר שפועלות בשוק כיום.

הגישה של מיספיט מאוד שונה מזו של UP, פיטביט או חברות צמידי פעילות אחרות. הפריטים שלה מעוצבים יותר כתכשיטים, וזה לא מסתיים שם. הצמידים ותכשיטי הפעילות פועלים על סוללות שעון (סוללות כפתור), ואינם כוללים מסך, אלא רק נוריות LED כחיווי. הבחירה הזו, מאפשרת לצמידי הפעילות של מיספיט להיות עמידים במים עד 50 מטר (לא משהו שכל הצמידים יכולים להתגאות בו), להיות מעט זולים יותר מהמתחרים, ובעיקר, לפעול במשך חודשים ללא צורך בטעינה פעם בכמה ימים. זו אגב, מגמה מתגברת בעולם צמידי הפעילות – ליצור מוצרי מחשוב לביש שלא צריך לטעון.

למיספיט יש כמה מוצרים: סדרות ה-Shine והפלאש, שהם "כפתור" מגודל עטור נוריות LED שאפשר להצמיד לאזורים שונים בגוף (צוואר, נעל, מותן, פרק כף היד וכולי) והצמיד ריי (Ray), שעונדים על פרק היד כמו שעון, אותו קיבלנו לסקירה. מיספיט גם מוכרת מוצרי בית חכם, הנשלטים באמצעות חלק ממוצרי המחשוב הלביש שלה.

עיצוב:

Misfit Ray הוא צמיד הבנוי כגליל מתכתי, שמשני צדיו מתחברת הרצועה. הוא מגיע במגוון צבעים ושתי אפשרויות לבחירה של רצועה סיליקון או עור.

סוללות:

הרצועות סובבות על צירן, כאשר באחת מהן קבועה מחסנית הסוללות (מצורפות), את הסוללות, שלוש במספר, מכניסים כערימה לתוך המחסנית, ונועלים אותה בחזרה בתוך גוף הגליל. מאוד פשוט.

חיווי: 

בראש הצמיד קבועה נורת LED צבעונית, וזה בעצם החיווי היחיד שתקבלו מהצמיד עצמו. את כל המידע תקבלו באפליקציה. נורת ה-LED הצבעונית תודיע לכם ברטט ובהבהוב צבעוני על הודעות, שיחות נכנסות וכל מה שתגדירו.

bat2

אפליקציה:

האפליקציה של מיספיט מפתיעה. על אף שהחברה לא פעילה רשמית בישראל, אם שפת הטלפון שלכם היא עברית תקבלו ממשק מעוברת כמעט למשעי, למעט טעות הקלדה אחת בשדה, שיוצרת את המילה "אתמוך", במקום "אתמול", וטעות תרגום אחת של "נינוח" כתיאור לשינה עמוקה. בקטנה.

בניגוד למתחרה UP, שמציג את מדדי התנועה והשינה כאחוזים מתוך היעד שקבענו (10,000 צעדים, שמונה שעות שינה בלילה וכיוצא באלה), מיספיט בחרה בשיטה של נקודות: על כל פעילות, תקבלו ניקוד, כאשר יעד הפעילות היומי הוא 1,000 נקודות, המוצגות כחוגה שמתמלאת. בהיר וברור. במקביל מציגה האפליקציה את שעות השינה שלכם (הריי מודד שינה אוטומטית, אין צורך להכניסו ל"מצב מדידת שינה").

האפליקציה של מיספיט גם מציגה כמה פעילות תצטרכו לעשות כדי לעמוד ביעד היומי. כך וכך דקות של הליכה, כך וכך דקות של ריצה. משום מה, הפעילות השלישית שמוצגת היא שחייה, למרות שהאפליקציה מכירה ותומכת במגוון של פעילויות בהזנה ידנית כמו כדורגל, טניס מחול, יוגה או כדורסל. מיספיט גם יזכיר לכם לזוז בכל פרק זמן שתקבעו, ומסתנכרן עם מגוון גדול של אפליקציות כושר אחרות. על הצד השלילי, אין פה תובנות כמו אצל UP, והסנכרון הוא ידני (חיסרון שנובע מהעובדה שזה מכשיר הפועל על סוללות). תכונה חמודה שהאפליקציה הזו כוללת, וכלל אינה קשורה לצמיד הפעילות, היא מדידת דופק באמצעות מבזק ה-LED והמצלמה של הסמארטפון, על ידי הנחת האצבע עליהם. זה לא תמיד עובד, אבל כשזה עובד – המדידה די מדויקת. חביב ומפצה על העובדה שבצמידים של מיספיט אין מדידת דופק מובנית.

מחיר:

מיספיט אמנם לא פעילה רשמית בישראל, אבל שולחת מוצרים לארץ, ואפילו מציגה באתר שלה מחירים בשקלים (https://misfit.com/products/misfit-ray/). 
דגם מיספיט ריי שנבדק, עולה 410.80 שקל, בתוספת 118 שקל משלוח, ועוד 83 שקל מסים משולמים מראש (שאפשר לוותר עליהם בזמן המשלוח, אבל תצטרכו לשלם אותם בכל מקרה בהגעת המוצר לארץ). המחיר הסופי הוא 612.40 שקל, מחיר בהחלט תחרותי לעומת מגוון הצמידים שנמכרים בחנויות בישראל.

בשורה התחתונה:

מדובר ביחס טוב של תמורה בעד הכסף. Ray של מיספיט הוא צמיד מרשים שמתברג ברשימה הקצרה של צמידי הפעילות השווים והמומלצים. הוא מפתיע לטובה, ומוצרי החברה הזו עומדים בשורה אחת עם כל צמידי הפעילות שכן נמכרים בישראל. במובנים של איכות בניה, עמידות במים ובכלל ומקוריות, אפילו עוקפים חלק מהם. לא מדובר בעוד צמיד פעילות סיליקוני משעמם או שעון סטנדרטי, אלא במוצר שמנסה לגשת לתחום של מדידת פעילות עם חשיבה רעננה ואחרת, וזה ניכר.

הסקירה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה החיבור של ניב ליליאן

מיספיט ריי

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות