כיצד ניתן ללמוד מנטליזם

כיצד ניתן ללמוד מנטליזם?

אם אתם מרותקים לליאור סושרד, אם אתם מתמוגגים מהכישרון המתפרץ של מנטליסטים – למה שתלכו ללמוד מנטליזם בעצמכם?

ללמוד מנטליזם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

השנים האחרונות ללא ספק היו השנים היפות עבור אמנות הבידור והבמה שהיא מנטליזם – תחום מרתק, מהנה, מסתורי ומפתיע שהפך לפופולרי וצומח מאוד בישראל וברחבי העולם, הרבה בזכות מנטליסטים מובילים ופורצי דרך כמו ליאור סושרד. הפריחה המבורכת בתחום המנטליזם ואמנות החושים מביאה הרבה צעירים השואפים ללמוד את אמנות הבמה הסוחפת הזו, לבדר ולהדהים קהלים עם יכולות מנטליות מרשימות ואפילו בלתי מוסברות – אך כיצד ניתן ללמוד מנטליזם? מיד כל התשובות.

מה זה מנטליזם?

ראשית כל, במענה לשאלה איך לומדים מנטליזם, חשוב להדגיש משהו מרכזי לגבי אמנות הבידור המיוחדת הזו. מנטליסטים משתמשים בטכניקות מקצועיות מורכבות ומגוונות, כמו סוגסטיה, קריאת שפת גוף וכן הלאה, אך מה שבטוח הוא שאין להם כוחות על טבעיים למיניהם! אין כאן קסם, אין כוחות על ובמהות גם אין "טריקים ושטיקים", יש יישום חכם, מדויק ומקצועי של טכניקות מנטליזם, יחד עם יכולות בידור והופעה איכותיות כמובן.

מנטליזם היא אמנות במה העוסקת ביישום מניפולציות שונות ומגוונות על המוח והמחשבה האנושיים, כדי להגיע לתובנות ולתוצאות הנראות לצופים הנדהמים כמו משהו על-חושי או כוח-על כלשהו. כך, המנטליסט מבצע קטעים מדהימים ומבדרים בהם הוא "קורא" את מחשבות המשתתפים, מגלה פרטים כמוסים לגביהם ולגבי חייהם, מנבא בדיוק בלתי נתפס בחירות והחלטות של משתתפים מהקהל, משפיע על מחשבות המשתתפים וכן הלאה.

מדובר בשלל קטעים שבהם הבדרן על הבמה מייצר תוצאות מנטליות הלוקחות את הצופים למסע מרתק ומפתיע, משאירים אותו לא מאמין, לא מבין, צוחק ורק רוצה לחוות עוד ועוד מהפלא הזה.

אז אפשר ללמוד את זה?

אם אין באמת קריאת מחשבות או יכולות על-חושיות ועל טבעיות, אז בהחלט ניתן ללמוד מנטליזם, כאשר היום יש יותר כלים ומקורות מידע מאשר בעבר. אבל, וזו נקודה חשובה, רק לקרוא ספר או לראות סרטונים זה לגמרי לא מספיק. מנטליסטים מובילים, כמו ליאור סושרד שבמובנים רבים הביא את התחום לפריחה שהוא נמצא בה היום, מתאמנים המון, לומדים כל הזמן, עושים הרבה ניסויים, מתפתחים ומפתחים קטעי מנטליזם חדשים וכל הזמן נמצאים בעשייה, בחיפוש אחר קטע המנטליזם המדהים הבא והחדשני ביותר שידהים את הקהל שלהם.

והדבר שיותר קשה ללמוד, דבר שבמידה רבה או שנולדים איתו או שלא, הוא היכולת לסחוף את הקהל למופע מדהים ומהנה… הכריזמה המיוחדת הזו שיש לבדרנים המוכרים והפופולאריים ביותר בעולם. השילוב הזה, כפי שקיים למשל במאסטר מנטליסט ליאור סושרד, הוא שיוצר את כוכבי העל בתחום.

איך לומדים להיות מנטליסט

כדי ללמוד איך להיות מנטליסט צריך לחקור וללמוד הרבה על התחום, על הטכניקות השונות המרכיבות אותו, על המדע שמאחוריו וגם על האופן בו אמנות הבמה הזו מועברת על במה ומול קהל. צריך להתאמן המון, לעבוד קשה ולנסות שוב ושוב את קטע המנטליזם הבסיסי ביותר, מול אנשים אחרים, לאחר הצלחה בדברים הקטנים, מתקדמים לאט לקטעים יותר מורכבים ומסובכים – כשהכול בסוף צריך לעבוד מושלם על במה, כשכל העיניים נשואות אליכם. כדי להיות מנטליסט אתם חייבים להיות מוכנים להקריב, ללמוד המון ולעבוד קשה מאוד.

לימודי מנטליזם כוללים התעמקות רבה בקריאת שפת גוף וזיהוי ניואנסים אצל אנשים, לימוד טכניקות של סוגסטיה והשפעה על מחשבות, פיתוח הבנה איך אנשים חושבים ופועלים, לימוד נושאים רלוונטיים בפסיכולוגיה וקוגניציה, שימוש באביזרי במה לקטעי מנטליזם שונים, לימוד ואימון טכניקות מעשיות במנטליזם ופיתוח היכולת לעמוד על במה ולסחוף קהל למופע בידור מיוחד, מפתיע ומרתק. התכנים קיימים באינטרנט, בסרטונים, בספרים וכן הלאה.

רוצים להיות מנטליסטים ענקיים ומוכרים בכל העולם כמו ליאור סושרד? רוצים לכבוש את הקהל, את הלבבות ואת הבמות הגדולות בעולם ולרתק צופים עם יכולות המנטליזם שלכם? התחילו ללמוד משלל המקורות הזמינים לכם, התאמנו ונסו כל הזמן ושפרו את היכולות שלכם.

1
נגישות