האם גרושים מופלים לרעה בפרויקט מחיר למשתכן?

האם גרושים מופלים לרעה בפרויקט מחיר למשתכן?

נציגת עמידר לתושב הצפון: "גרושתך צריכה לחתום על טופס ויתור כדי שאתה תוכל להשתתף בהגרלת מחיר למשתכן"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה
להאזנה לשיחה

{m4a}71{/m4a}

"עליך להחתים את גרושתך על טופס ויתור השתתפות בהגרלת מחיר למשתכן" – כך נאמר לאחרונה ל-נ', גרוש תושב הצפון, אשר לו ולגרושתו יש משמורת משותפת על ארבעת ילדיהם.

נ' לא האמין למשמע אוזניו ולכן טלפן כמה פעמים לחברת עמידר ושאל שוב ושוב אם הוא מבין נכון – האם עליו לדרוש מגרושתו דרישה בלתי הגיונית בעליל, שמשמעותה אולי ויתור על הסיכוי היחיד שלה לדירה. הנה תמליל השיחה:

-ברוכים הבאים למוקד השירות של חברת עמידר.
-שלום, רציתי לעשות את אישור הזכאות של מחיר למשתכן.
-קודם כל, מה המצב המשפחתי – נשוי, רווק…?
-גרוש.
-גרוש מעל 10 שנים או מתחת ל-10 שנים?.
-מתחת ל-10 שנים.
-אוקיי, אני ממלאת פה כמה פרטים ואז אומרת לך אילו מסמכים אתה צריך להביא ולגשת לסניף.
-רגע, אם אני גרוש אני לא יכול לעשות את זה בטלפון?
-לא, אתה צריך להגיע לסניף. תעודת זהות פלוס ספח מעודכן; תעודת גירושין פלוס הסכם גירושין שקיבל תוקף פסק דין של בית המפט או בית הדין הרבני".
-יש לכם ילדים?
-כן, יש לנו ארבעה ילדים ויש לנו משמורת משותפת.
-אוקיי, אז אתה צריך להחתים את גרושתך על כתב ויתור על השתתפות בהגרלה.
-מה זאת אומרת? היא צריכה לוותר על ההשתתפות בהגרלה כי אני רוצה להשתתף בהגרלה?
-כן.
-למה שהיא תסכים לדבר הזה?
-אני לא יודעת, אלה הבקשות של משרד הבינוי והשיכון.
-זה לא הגיוני בעליל.
-כן (מקריאה): "אם הילדים נמצאים במשמורת משותפת אצל שני ההורים, יש להחתים את ההורה השני על כתב ויתור על השתתפות בהגרלה אותו ניתן לקבל בסניף או במוקד באמצעות פקס".

תגובת משרד השיכון והבינוי: יצוין כי השגת התגובה נמשכה כמה וכמה ימים – מה שמעיד אולי על היעדר בקיאות בנהלים מצד הגורמים הנוגעים בדבר. כך או כך, בסופו של דבר נשלחה תגובה, שלפיה מדובר בטעות. האם זו אכן הייתה טעות נקודתית, או שהפנייה שלי היא זו שהביאה לשינוי בנהלים – כנראה שלא נדע בוודאות, אבל זו לשון התגובה:

"זוגות צעירים חסרי דירה ורווקים חסרי דירה מעל גיל 35 זכאים להשתתף בתכנית מחיר למשתכן. נציין כי בניגוד לתכניות דיור בעבר, אין כל קריטריון נוסף הנוגע למספר ילדים, גובה השתכרות, שירות צבאי וכדומה. בתכנית הקלות בקבלת זכאות למקרים כגון בעלי נכויות מגיל 21, חד הוריים מתחת לגיל 35. משרד הבינוי והשיכון אינו דורש כל חתימת ויתור זכאות מבן/בת זוג פרוד או גרוש, אלא במקרים כגון שהוזכר- בהם מדובר באדם הזכאי מתוקף היותו הורה יחידני מתחת לגיל 35. בהקלטה המצורפת נפלה טעות אנוש בטיפול מוקד החברה המבצעת, המקרה ייבדק וההנחיות יחודדו".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות