ממועדון לקוחות ג'יימס ריצ'רדסון ועד סטארבקס: הצצה ל-5 מועדוני לקוחות מיוחדים

מג'יימס ריצ'רדסון ועד סטארבקס – מה נותנים מועדוני הלקוחות לחבריהם?

בסטארבאקס תזמינו את הקפה מראש באפליקציה, בדיסני תצברו נקודות על סרטים, בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון החברות חינם ובאדידס תוזמנו להשקות… יש לכם כרטיס מועדון?

מועדון לקוחות אדידס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כולנו אוהבים להרגיש מיוחדים, ליהנות מהנחה שמיועדת רק לנו ולקבל מתנת יום הולדת שווה בחנות האהובה עלינו. להיות לקוח מועדף זו הרגשה טובה, אין בכלל ספק בזה, אבל לפעמים קשה לנו להתחייב להצטרף למועדון לקוחות שמצריך מאיתנו להיות נאמנים למותג או לרשת מסוימים. לכן, רשתות ומותגים בכל העולם משפרים כל הזמן את הערך שהצרכנים מקבלים, את תחושת השייכות שהמועדון מקנה להם ואת מערכת היחסים ההדדית בין הצרכן לחברה.

מרתק להציץ אל הצ'ופרים שנותנים מועדוני לקוחות בארץ ובעולם – החל מהדיוטי פרי בישראל ועד אדידס, רשת סטארבקס או אמזון פריים בחו"ל.

בעידן של רשתות חברתיות, שיתוף ואפליקציות, התקשורת בין הצרכנים לעסקים מעולם לא הייתה הדדית יותר ונוחה יותר. מועדוני הצרכנות הגדולים בעולם יודעים זאת ומשתמשים בכלים האלה כדי להגיע ישירות לצרכנים, להציע להם הטבות מותאמות אישית וגם להשתמש בכוחם של הצרכנים להשפיע על חבריהם.

מדובר במערכת יחסים שבה כולם מרוויחים, ולא רק כסף. מבחינת הצרכנים, הרווח מתבטא גם בנוחות, בזמן, בזמינות, במעורבות, בהשתתפות באירועים ובתחושת שייכות למועדון אקסקלוסיבי. מבחינת העסקים, הרווח הוא בנאמנות ארוכת טווח, בהבנה טובה יותר של מה שהצרכנים רוצים ובהפיכת הצרכנים לשגרירים שלהם.

הנה הצצה ל-5 מועדוני לקוחות מיוחדים:

אדידס

מועדון לקוחות אדידס

מותג הספורט אדידס מייצר מערכת יחסים צמודה עם חברי המועדון שלו בחו"ל באמצעות תמריצים יצירתיים.

זה מתחיל בשם המועדון, שמקנה לו ניחוח ייחודי: "Creators Club" (או בתרגום מילולי, "מועדון היוצרים"), ונמשך בכל צורת התקשורת מול חברי המועדון.

המועדון מבוסס על צבירת נקודות ומחולק לארבעה מעמדות. החברים עולים במעלה סולם הדרגות לא רק בזכות קניות שהם מבצעים, אלא גם בזכות פעילות שהם עושים, כמו סקירות שהם כותבים על מוצרי אדידס שהם רכשו, שיתוף תמונת שלהם לבושים בבגדי אדידס ועוד.

הנה כמה דוגמאות לצבירת נקודות:

  • 50 נקודות מתנה בעת ההצטרפות
  • העלאת תמונה של הקנייה האחרונה: 50 נקודות
  • השלמת פרטים בפרופיל האישי: 50 נקודות
  • רכישת מוצרי אדידס: 10 נקודות לכל דולר
  • פרסום חוות דעת על מוצר אדידס שנקנה: 50 נקודות
  • ריצה באירועי ספורט של אדידס: 100 נקודות
  • יציאה לריצה עם אפליקציית Runtastic: 2 נקודות למייל
  • אימון כושר עם אפליקציית Runtastic: 10 נקודות ליום

ככל שצוברים נקודות רבות יותר, המעמד עולה וכך גם ההטבות נעשות שוות יותר. כך למשל, מי שצובר עד 1000 נקודות נהנה מיכולת לקנות פריטים המיועדים רק לחברי מועדון ויכול ליהנות מסיילים לפני כולם; מי שיש לו 1000-4000 נקודות נהנה גם משלושה חודשים חינם לאפליקציות אימונים בהתאמה אישית; מי שיש לו 4,000-12,000 נקודות יכול להוסיף את שמו על פריטי אדידס ומקבל שירות לקוחות מועדף, ומי שיש לו מעל 12,000 נקודות מקבל הזמנות לאירועים האקסקלוסיביים ביותר של אדידס, החל מהופעות ועד אירועי ספורט גדולים – כולל מפגש עם האתלטים של אדידס.

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון

מועדון לקוחות דיוטי פרי
מועדון לקוחות ג'יימס ריצ'רדסון: למי יש יום הולדת?

מועדון הלקוחות של דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון הוא מועדון מיוחד משום שהוא פונה לקהל היוצאים לחו"ל. בכך, הוא שונה מרשת ארצית, שחברי המועדון שלה יכולים לממש בה את חברותם כל הזמן ובכל מקום בארץ. לכאורה, הפוטנציאל לגייס חברים למועדון כזה הוא לא גבוה, אבל בג'יימס ריצ'רדסון הוכיחו את ההפך. הישראלים אוהבים לטוס, אוהבים קניות ואוהבים הנחות. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רבים מהם טסים יותר מפעמיים בשנה.

אחד היתרונות במועדון הלקוחות של ג'יימס ריצ'רדסון הוא במחיר, או למעשה – בהיעדר מחיר. מדובר במועדון לקוחות חינמי. המועדון מעניק מגוון הטבות, החל מקופונים אישיים ועד 100 דולר מתנה בצבירת קניות מעל 800 דולר בשנה למימוש בטיסה הבאה. חברי המועדון הקונים בחודש יום ההולדת שלהם, מקבלים מתנת יום הולדת. הם מקבלים גם מתנה ביום ההולדת של המועדון עצמו – כפי שקורה בימים אלה.
בג'יימס ריצ'רדסון מאפשרים לכלל הצרכנים לבצע את ההזמנה עוד מהבית, כאשר לחברי מועדון יש אזור אישי שבו הם יכולים לבחור מותג ולקבל עליו 10% הנחה, לטעון קופון אישי, ולדעת כמה נקודות נצברו.

המועדון מציע שני סטוטסים כאשר הסטטוס הגבוה יותר הוא גולד (GOLD), והוא ניתן למי שקנה ביותר מ-1000$. חברי גולד משלמים בקופות ייעודיות, וזאת מתוך הבנה שמרכיב הזמן הוא מרכיב חשוב למי שנמצא בשדה תעופה וממתין לטיסה. יש להם גם קדימות בעמדת האיסוף למי שחוזר מחו"ל.

אמזון פריים

אמזון פריים
צילום: Image by josemiguels from Pixabay

אמזון פריים (Amazon Prime) הוא אחד ממועדוני הלקוחות הגדולים והמתגמלים בעולם. מחירו השנתי אמנם אינו נמוך ועומד על 119 דולר בחודש, אך בתמורה מקבלים החברים כמה וכמה הטבות. כך למשל, חברי מועדון פריים בחו"ל מקבלים משלוח מהיר במיוחד חינם. עד כמה מהיר? בחלק מהערים בארה"ב מדובר בשני ימי עסקים ובחלקן אפילו במשלוח באותו יום.

מבחינת קניות, יש כמובן הנחות ייחודיות לחברי אמזון פריים ויש גם הנחה של 20% ברשת הסופרמרקטים Whole Food שנרכשה ע"י אמזון, אבל זו לא גולת הכותרת של המועדון. גולת הכותרת היא יום המכירות המיוחד פעם בשנה – Prime Day. למעשה, מדובר ביותר מיום אחד – ההנחות לעתים נמשכות 36 שעות והן כוללות עשרות אלפי מוצרים בכל הקטגוריות. אמזון גם מאפשרת חודש ניסיון חינם.

אמזון, כידוע, היא לא רק מעצמת קניות, אלא גם מעצמת מדיה ובידור. חברי מועדון אמזון פריים נהנים ממנוי חינם גם לשירותי אמזון פריים וידאו – שירות הטלוויזיה בסטרימינג המצליח של אמזון, המתחרה בנטפליקס ומציע גם גישה לשידורי ספורט יוקרתיים כמו הפרימייר ליג בבריטניה. בנוסף, הם נהנים מהאזנה ללא פרסומות לאמזון מיוזיק, לאחסון תמונות בנפח בלתי מוגבל ועוד.

סטארבאקס

סטארבאקס
סטארבאקס: מזמינים באפליקציה, עוברים לקחת. צילום: Image by Engin_Akyurt from Pixabay

רשת הקפה האמריקנית, שיש לה סניפים בכל העולם, מפעילה מועדון לקוחות עצום ומצליח במיוחד. לפי דיווחים בשנה האחרונה, יש לרשת 16מ יליון חברי מועדון, האחראים ל-40% מהמכירות שלה בארה"ב. חברי המועדון צוברים כוכב על כל הוצאה של 2 דולר בסטארבאקס, ומתחילים לקבל צ'ופרים כבר כאשר הם מגיעים לצבירה של 25 כוכבים. מי שמנפיק כרטיס אשראי של ויזה משולב מועדון סטארבאקס, מצ'ופר עוד יותר.

אלא שהצבירה והמתנות הם רק חלק ממה שהופך את מועדון החברים של סטארבאקס למועדון מיוחד. מה שמבדל את סטארבאקס ממועדונים רבים אחרים הוא השימוש הנוח והיעיל באפליקציה שלה – שבזכותה חברי המועדון הופכים את סטארבאקס לחלק משגרת היום שלהם מבלי להתאמץ.

באמצעות האפליקציה מבצעים את ההזמנה מראש וגם משלמים – וכך למעשה הפריטים מחכים ללקוחות והם לא ממתינים בתור, מקבלים בדיוק את מה שהם רוצים, ועוזבים את המקום תוך דקה או שתיים.

דיסני

מועדון לקוחות דיסני
דיסני:צפוי בסרט, קבלו נקודות. צילום: Image by HenningE from Pixabay

דיסני היא גוף המדיה הגדול בעולם. למעשה, דיסני זה לא רק דיסני, אלא גם המותגים פיקסאר, מארוול ומלחמת הכוכבים. בכל רחבי העולם יודעים לומר האקונה מטאטה וילדות מתחפשות לאנה ואלזה, אבל גם המותג הכי מצליח בעולם יודע שאין תחליף לקשר עם הצרכנים שלו.

באמצעות מועדון הלקוחות דיסני מובי אינסיידר (Disney Movie Insider), מעודדת דיסני את הקהל לצפות בסרטיה, לרכוש את הסרטים הביתה וגם לרכוש מוצרים אחרים של דיסני, וכידוע – יש עשרות אלפי מוצרים כאלה בחנויות בכל העולם. לקוחות שרוכשים את המוצרים יכולים להזין את הקוד ולקבל בעבורו נקודות, ולקוחות שרוכשים כרטיסים לסרט יכולים להזין את הקוד המוטבע על הכרטיסים ולהיות מתוגמלים בהתאם.

כל סרט "מתומחר" במספר נקודות שונה. כך למשל מליפיסנט ומלחמת הכוכבים שווים כל אחד 200 נקודות לכרטיס, והסקט מולאן שייצא במהלך השנה שווה 150 נקודות.

הרכישות והצפיות בסרטים מזכות את חברי המועדון בנקודות שאפשר לממש באמצעות מגוון הטבות, ביניהן שתייה או מזון חינם בבית הקולנוע והנחות לכרטיסים לסרט. מי שצובר 25,200 נקודות זכאי לסיור חינם עם מדריך פרטי באולפני וולט דיסני בקליפורניה!

מימוש הפרסים אפשרי כשמגיעים כבר ל-400 נקודות, כך שהצבירה מהירה. בנוסף, חברי המועדון מקבלים הזמנות לאירועים מיוחדים.

בהנחה שרבים מהצרכנים לא באמת צריכים שיעודדו אותם ללכת לסרט של דיסני, הרי שצבירת נקודות על רכישת הכרטיסים היא כמעט מתנה.

בשורה התחתונה: שווה להיות חברים?

בעולם משתנה במהירות, היחסים בין חברי מועדון לקוחות לבין המותג הם יחסים הדדיים, ואם יש משהו שמחבר בין מועדוני הלקוחות הללו זו ההבנה שחוץ מכסף, הצרכנים רוצים ויכולים לקבל יותר ממועדון לקוחות, החל מנוחות, דרך יחס אישי ועד גמישות וחיסכון בזמן. צרכנים שמצטרפים היום למועדון לקוחות, לא מחפשים רק הנחה. הם רוצים להרגיש VIP, הם רוצים מתנות שוות, הם רוצים לחסוך בזמן ולקבל יחס אישי. מועדוני לקוחות שיודעים איך עושים את זה, מקבלים בתמורה לקוחות מעורבים שלא רק קונים יותר בעצמם, אלא משמשים שגרירים של המותג ומייצרים עבורו ערך.

תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 






היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות