הלוואה לסגירת המינוס – האם זה משתלם?

הלוואה לסגירת המינוס – האם זה משתלם?

ישראלים רבים נוטלים הלוואה לסגירת המינוס. מהם השיקולים שיש להביא בחשבון?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשנים האחרונות, יותר ויותר גופים חוץ בנקאיים ובנקים מציעים לנו לקחת הלוואות עבור צרכים שונים. בין היתר, אותם גורמים מציעים לנו לקחת הלוואה כדי שנוכל לסגור את המינוס. רבים תוהים אם הלוואה כזאת היא צעד משתלם, וחוששים שהם יפתרו את בעיית המינוס הנוכחית אך יכניסו את עצמם לבעיה עתידית – שהרי את ההלוואה הזאת יהיה עליהם להחזיר בשלב זה או אחר. ההתלבטות בנקודה זו משמעותית ורבים מתקשים להחליט.

הלוואה לסגירת מינוס מאוד פופולרית בקרב הישראלים, מאחר שלא מעט משקי בית מתמודדים עם מצב של מינוס קבוע בבנק. הסיבות מגוונות: לעתים החוב נוצר בגין השקעה לא נכונה, לעתים הסיבה היא הוצאה של סכומי כסף בלי הבחנה ולעתים בגלל שבאופן קבוע המשכורת או ההכנסה נמוכות יותר מההוצאות על ניהול משק בית, ילדים, משכנתא, מסים וכדומה. בסופו של דבר, חלק גדול ממשקי הבית בישראל חשים שלא משנה כמה ינסו לצמצם את ההוצאות שלהם, תמיד יהיו הוצאות קבועות שאי אפשר לוותר עליהן, ועל כן המינוס לא רק שקטן, אלא גדל.

לכן, כאשר מציעים לנו לקחת הלוואות כדי לסגור את המינוס, ברור שאנחנו תוהים אם זה נכון ואם זה צעד חכם מצדנו לטווח הקצר וכן לטווח הארוך. הרי כפי שאמרנו, אנחנו נצטרך את ההלוואה הזאת בנקודת מסוימת, וכמו כל הלוואה היא נושאת ריבית מסוימת, מה שאומר שהסכום שאנחנו נצטרך להחזיר, יהיה גבוה מהסכום שאנחנו קיבלנו.

אז האם משתלם לקחת הלוואה?

לנטילת הלוואה לסגירת המינוס יש מספר יתרונות. כך למשל, כשאנחנו מכסים את המינוס שלנו, אנחנו יכולים להתחיל דף חדש. זה נכון, למשל, אם המינוס נוצר כתוצאה מהשקעה לא נכונה או מסיבה אחרת, חד פעמית. כלומר, המינוס לא נוצר כתוצאה מהוצאות שוטפות. במצב כזה, נוכל להגיע לאזן את החשבון ואז לתכנן את ההוצאות שלנו בחוכמה, באופן שיתאימו להכנסות שאנחנו יוצרים. יהיה לנו הרבה יותר קל להתנהל נכון מבחינה כלכלית.

בנוסף, אם ידוע לכם על סכום כסף שאמור להיכנס בעתיד, ובינתיים אתם במינוס – הלוואה תאפשר לכם לסגור את המינוס ובסכום הכסף שתקבלו בעתיד, תוכלו להחזיר את ההלוואה.

נקודה נוספת היא שמינוס בבנק הוא בעייתי עבורנו, הן משום שאנחנו משלמים עמלה על המינוס והן משום שאם נידרש להוצאות מסוימות, גבוהות ולא צפויות, ייתכן שהבנק לא יאשר לנו זאת. במקרה כזה לא תהיה לנו ברירה אלא לקחת הלוואה.

בכל מקרה, צריך להדגיש כי אם אנחנו בוחרים לקחת הלוואה לסגירת המינוס, חשוב לבדוק את כל התנאים וליצור תוכנית ברורה כיצד להתנהל על מנת שנוכל להחזיר את הלוואה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות