זכות לדרכון ליטאי – בואו ללמוד איך לעשות את זה נכון

זכות לדרכון ליטאי – בואו ללמוד איך לעשות את זה נכון

האם יש לכם זכות לדרכון ליטאי? ואיך מוציאים אותו? אל תחמיצו את האפשרות לדרכון זר, קבלו את כל המידע לגבי הפספורט שיפתח בפניכם דלתות באירופה

דרכון ליטאי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מאז כניסתה של ליטא לאיחוד האירופאי, החוקים הליטאיים בנוגע להשבת אזרחות ליטאית השתנו לא מעט פעמים. הסיבה לכך היא השאלה המשפטית בהקשר של השבת האזרחות ובזכות לאזרחות כפולה, במידה ואכן נמצא האדם זכאי לאזרחות. אם הגעתם לכאן, אתם ודאי שואלים את עצמכם כמה שאלות: האם גם לכם יש זכות לדרכון ליטאי, ואם כן, איך בכלל אפשר להוציא דרכון כזה ולמה כדאי לכם לעשות זאת.

התשובה לכך אינה טכנית כלל וכרוכה בתהליך משפטי הכולל ניתוח נתונים, בדיקת ההיסטוריה המשפחתית, איסוף מסמכים ועוד. הכל כדי לוודא מראש מהי מידת הזכאות ו\או הבעייתיות בכל מקרה לגופו. אז אם גם אתם מעוניינים להוציא דרכון ליטאי, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.

הכל על זכות לדרכון ליטאי ולמה זה כה משתלם

ויתרתם בעבר על אזרחות ליטאית? אתם צאצאים לאזרחים ליטאיים לפני שנות ה-40? ייתכן שאתם מעוניינים לברר על זכות לדרכון ליטאי בעצמכם והשאלה על כך מעסיקה אתכם לא מעט. חשוב לציין שאת תהליך קבלת האזרחות יש לעבור תוך שאתם מקבלים ליווי מקצועי מעורך דין שמכיר את המערכת – הן בישראל והן בליטא, ויודע בדיוק מה עליכם לעשות בכדי להצליח להוציא את האזרחות הליטאית המיוחלת. כלומר, אם אתם זכאים לכך כמובן.

אבל למה דווקא דרכון ליטאי, אתם שואלים? ובכן, ליטא היא מדינה בלטית שבשנים האחרונות הצטרפה לאיחוד האירופאי. המשמעות היא שכל אדם שמחזיק בדרכון ליטאי נחשב לאזרח אירופה לכל דבר, כך שהדרכון מאפשר לו:

מגורים

דרכון אירופאי מאפשר לגור באופן חוקי בכל מדינות אירופה, כולל רכישה והשכרה של נדל"ן בכל מדינות האיחוד.

מעבר חופשי

במקום להוציא ויזה בכל פעם מחדש, הדרכון האירופאי מאפשר מעבר חופשי בין המדינות בלי להסתבך עם בירוקרטיה.

עבודה

אם תמיד חלמתם לעבוד באירופה או אפילו לפתוח עסק משלכם, הדרכון האירופאי יאפשר לכם לעשות זאת בקלות.

לימודים

ומה לגבי לימודים? גם אלו יהיו אפשריים ביתר קלות, כשבידכם דרכון אירופאי. נכון שאפשר לעשות זאת גם בלי הדרכון, אך לעתים המוסדות המובילים מאפשרים קבלה ללימודים בשכר לימוד ותנאים נוחים ונגישים הרבה יותר, לפעמים אפילו בחינם!

נשמע טוב, נכון? ברור שכן. כעת כשאתם יודעים על כל היתרונות של זכות לדרכון ליטאי ובדיוק נזכרתם שיש לכם קשר מסוים למדינה, הגיע הזמן להתחיל לעבוד. כל אדם ששואף להחזיק בדרכון אירופאי, חייב לפנות לעורך דין שבקיא בתחום.

הסיבה לכך היא שישנם גורמים בירוקרטיים רבים שלוקחים חלק בתהליך, וכל אחד מהם עלול להכשיל את הניסיון שלכם לשדרג את איכות חייכם. בשורה התחתונה, זכות לדרכון ליטאי אינה מספיקה בכדי לקבל את האזרחות המיוחלת. יש צורך להכיר את התהליך ואת הגורמים השונים שתיתקלו בהם, בכדי להגיע כמה שיותר מוכנים ולהגדיל את הסיכויים לקבל את הדרכון.

1
נגישות