הוזלת ביטוח חיים – מה אפשר לעשות בשביל זה?

הוזלת ביטוח חיים – מה אפשר לעשות בשביל זה?

ביטוח הוא הוצאה שאנחנו לא אוהבים להוציא, אבל לא כדאי לוותר עליה. קבלו טיפים להוזלת ביטוח חיים בלי הרבה מאמץ

הוזלת ביטוח חיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כל אחד מאיתנו רוכש ביטוחים שונים על מנת להבטיח לעצמו ולבני משפחתו כיסוי במקרה בלתי צפוי ולוודא שרמת החיים שלו לא תיפגע. האם ידעתם שניתן לבצע הוזלת ביטוח חיים למשל, וכך להפחית מעט את ההוצאה? זה לגמרי אפשרי, אם רק לומדים כיצד לעשות זאת. הגעתם למקום הנכון.

איך הוזלת ביטוח חיים מתאפשרת?

עלות ביטוח החיים נקבעת על פי שיקולים שונים של חברות הביטוח, כשהם למעשה נוגעים לפוטנציאל הסיכון של המבוטח. כמובן, חלק מהדברים נמצאים בשליטת המבוטחים. המשמעות היא כי ניתן לקבל הוזלת ביטוח חיים אם המבוטח משפיע על השיקולים הללו לטובה.

הנה כמה מאותם שיקולים עליהם המבוטחים יכולים להשפיע:

שתייה מתונה של אלכוהול והימנעות מעישון טבק

שתיית אלכוהול מרובה ועישון הם שני הרגלים שליליים שמשפיעים לרעה באופן מיידי וישיר על איכות החיים ומגדילים אף את הסיכון לתמותה מוקדמת. מסיבה זו, חברות הביטוח בודקות את הרגלי השתייה והעישון של המבוטחים לפני שקובעות את פרמיית פוליסת ביטוח החיים. לרוב מבוטחים מעשנים משלמים הרבה יותר, וכך גם צרכני אלכוהול בכמות מופרזת. ככל שתפחיתו את שתיית האלכוהול ואת העישון, תהיו לא רק בריאים יותר, אלא מועמדים אטרקטיביים יותר עבור חברת הביטוח.

עיסוקו של המבוטח

ישנן עבודות מסוכנות יותר מאחרות; כיבוי אש, ניקיון סנפלינג, משטרה ועוד. עבור אלו העוסקים בעבודות אלו, ביטוח החיים עשוי להיות מעט יקר יותר בהשוואה לעובדים במשרדים למשל.

השמנת יתר

עודף משקל מסיבי, מעבר לנקודה מסוימת, עלול להוביל לתחלואות ומצב בריאותי ירוד בדוגמת סכרת, בעיות לב וכו'. בהתאם לכך, עלות ביטוח החיים עשויה להתייקר. גם כאן, שינוי הרגלי תזונה, ירידה במשקל ושמירה על אורח חיים בריא יעזרו לא רק לשיפור איכות החיים של המבוטח, אלא יוכלו להפחית את עלות הביטוח.

ביטוח חיים בגיל צעיר

ככל שאנחנו מתבגרים כך אנו הופכים עדינים יותר ורגישים יותר, מה שעלול להקפיץ את מחיר פוליסת ביטוח החיים. רכישת פוליסה שכזו בגילאים מוקדמים ככל האפשר, מאפשרת לרוב מציאת פוליסה במחירים נמוכים יותר מאשר הניסיונות לקבל את ההוזלה הזו בגילאים מבוגרים.

מצב בריאותי

זהו אחד השיקולים העיקריים הקובעים את התכנות התמותה של המועמדים לביטוחי חיים, ואת התשובה לשאלת העלות. לדוגמה, אדם שסובל מלחץ דם גבוה או סוכרת, יימצא בסיכון גבוה יותר לתמותה מוקדמת מאשר אדם שאינו סובל מבעיות אלו. יש מצבים שלא ניתן להשפיע עליהם, אולם יש גם כאלה שכן – בעיקר באמצעות ספורט, שינוי תזונה ואימוץ אורח חיים בריא.

התאמה אישית

הוזלת ביטוח חיים מתאפשרת ברגע שאנו מבינים מהם הצרכים והדרישות שלנו, ובהתאם אליהן שואפים ליצור את הפוליסה המדויקת עבורנו. חשוב לוודא מה מקבלים והאם אנו באמת צריכים את זה בשלב הספציפי בחיינו.

אל תחפשו לחסוך בכוח

אין ספק שההעדפה שלנו תמיד תהיה הוזלת ביטוח חיים אבל מצד שני, כדאי גם לוודא שלא נופלים למלכודת. אם הפוליסה לא מציעה כיסוי מספק, היא לא תעניק לכם או למשפחתכם את הביטחון הכלכלי שאתם זקוקים לו.

לדוגמה, לעולם אל תצהירו שאינכם מעשנים במידה ואתם כן. ייתכן שבטווח הקצר זו נשמעת כמו החלטה נכונה, אבל בטווח הארוך – תגלו שחברות הביטוח לא ששות לעזור לכם אם לא דיווחתם.

היו כנים עם עצמכם ועם חברות הביטוח, כך תדעו שאתם מבוטחים בביטוח שמדויק לכם.

1
נגישות