טיפול בכאבי ברכיים ללא התערבות כירורגית

טיפול בכאבי ברכיים ללא התערבות כירורגית

כאבי ברכיים יכולים לשבש את חיי היומיום שלנו, למנוע מאיתנו לבצע פעולות בסיסיות ולפגוע קשות באיכות חיינו. האם חייבים לרוץ לניתוח? כמה נקודות למחשבה

כאבי ברכים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כאבי ברכיים הם בעיה נפוצה שרבים סובלים ממנה. הסיבות לכאבי ברכיים מגוונות, ביניהן, פציעות, מצבים רפואיים כרוניים ועוד. כאב בברכיים איננו מתרכז באזור אחד. מדובר על כאב שיכול להיות מקיף ולא פעם הוא יכול להגביל את האדם מבחינת יכולת התנועה שלו. כאב ברכיים יכול להגיע מהפיקה או מרצועות מהברך, מהגידים והסחוסים של הברך ועוד. מטבע הדברים, כאבי ברכיים יכולים לתקוף כל אדם, בכל תקופה ושלב בחייו.

מה הסיבות הנפוצות לכאבי ברכיים?

כאמור, יכולות להיות סיבות רבות לכאבי ברכיים. כך לדוגמה: אם אדם נפגע באופן ישיר במבנה הגרמי של הברך, הוא עשוי לסבול מכאבים חוזרים ונשנים בברך.

כמו כן, אם אדם נפצע ברצועה הצולבת הקדמית של הרגל בעקבות עיסוק בספורט, הרי שהדבר יסב לו כאבים רבים בברך בה נפגע. במסגרת פציעות ניתן גם לסבול מפגיעה במיניסקוס שיכולה להסב כאב וכן פריקת פיקת הברך.

מלבד הפציעות שיכולות להסב כאבי ברכיים, הם יכולים להיגרם גם כתוצאה ממצבים רפואיים שונים כגון: דלקת מפרקים שגרונית, מחלת שיגדון שמהווה סוג של דלקת מפרקים, דלקת מפרקים זיהומית ועוד.

סיבות נוספות לכך שכאבי ברכיים יכולים להופיע גובלות בפגיעות ברך הנובעות משחיקת יתר. חשוב לדעת שישנן סיבות רפואיות לכאבי ברכיים אשר יש להן מענה ראוי ברפואה הקונבנציונלית כגון: בכל מקרה שבו כאבי הברכיים נגרמים כתוצאה מדלקות שונות לרבות דלקת פרקים, ניתן להיעזר בתרופות נוגדות דלקת אשר מוצעות על ידי הרופא המטפל.

יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים שבהם טיפול קונבנציונלי לא בהכרח יעזור לכאבי הברכיים ובמקרה שכזה, יש לחפש דרכים אחרות לטפל בכאב.

מהו הטיפול לכאבי ברכיים?

ישנם אנשים אשר בטוחים כי על מנת לטפל בכאב ברגל יש צורך לעבור הליך כירורגי פולשני. אולם, זה לא תמיד כך וכיום יש מגוון סוגי טיפולים שיכולים לסייע לאדם בהפחתת הכאבים בברכיו.

ראשית, על האדם הסובל מכאבים בברכיים לגשת לאבחון רפואי מקיף כדי לבחון את הגורם לכאבים. אם הרופא מציע טיפול כלשהו, יש להיעזר בו. ניתן ליטול תרופות נוגדות כאבים וכמובן להיעזר במנוחה ובנעליים נוחות.במקרם רבים, טיפולי פיזיותרפיה יכולים לסייע לכאבי ברכיים.

יש גם אנשים שעוברים טיפולים שונים מעולם הרפואה האלטרנטיבית ומספרים שהם הקלו על הכאבים, דיקור סיני, משחות טבעיות וטיפולים נוספים.

לכן, לפני שרצים לניתוח, כדאי לזכור כי במקרים רבים ניתן להקל על כאבי ברכיים באמצעות שיטות שונות ולא תמיד יש צורך לבחור בפתרון של הליך כירורגי פולשני.

1
נגישות