פקחי עירייה יוכלו לתת קנסות של עד 1,000 שקל לרוכבי אופניים חשמליים

פקחי עירייה יוכלו לתת קנסות של עד 1,000 שקל לרוכבי אופניים חשמליים

במקרה שהם ייתפסו נוסעים על המדרכה, מדברים בסלולרי ומפרים את החוק

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קנסות, החרמות והוצאת אוויר מהגלגלים – זה מה שצפוי בקרוב לרוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שינהגו על המדרכה וייתקלו בפקח עירוני. ב-2015 נפגעו 1,473 בני אדם מאופניים חשמליים שנסעו על המדרכה, כך לפי נתוני הלמ"ס, ועד כה, רק לשוטרים הייתה סמכות לאכוף את החוק על אותם רוכבים, מה שאיפשר להם לנסוע על המדרכה כמעט באין מפריע בשל היעדר שוטרים ברחובות.

לפני חודשיים וחצי, ב-1 במאי 2016, נכנסו לתוקף התקנות החדשות לרוכבי אופניים בתל אביב והמשטרה החלה באכיפה. הקנסות עומדים על 250 שקל לרוכבים על המדרכה.

בנוסף, הוגברה האכיפה של עבירות חמורות, כמו נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה וכן הפרעה להולכי רגל במעבר חצייה. על העבירות המוגדרות חמורות ניתנים קנסות של 100-1,000 שקל. על פי הערכות ישנם כיום יותר מ-155 אלף זוגות אופניים חשמליים בישראל, לעומת כ-47 אלף בשנת 2013, ו-112 אלף בשנת 2014.

לפי הצעת החוק שוועדת הכלכלה החלה להכין היום לקריאה שנייה ושלישית, הפקחים יאכפו בין היתר את העבירות הללו של איסור הפרעה במדרכה, איסור שימוש בסלולרי בעת רכיבה ורכיבה עם אזניות. הם יוכלו להורות על פינוי הדרך ולעכב את הרוכב. עם זאת, הרשויות המקומיות לא יהיו חייבות להסמיך את הפקחים לאכוף את העברות הללו. "המטרה היא לא ליצור קופה לרשויות המקומיות. הרשות תהיה רשאית לבצע אכיפה בהתאם לנוהל אחיד שיאשר היועץ המשפטי לממשלה", אמר היום בוועדת הכלכלה עו"ד יואל הדר, היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים.

מנהל הפיקוח העירוני בעיריית תל אביב, יואב ירדני, אמר כי הכוונה היא שבאזור שבו מתבצעת אכיפה יהיה רכב מיוחד של העירייה, עליו יעמיסו את האופניים והרוכב יקבל שובר שיאפשר לו לשחרר אותם למחרת בבוקר. אם האופניים לא ישוחררו תוך 30 יום הם יחולטו.

היו"ר כבל אמר כי במקרים כאלה נערים רבים מתחת לגיל 16 אפילו לא יספרו להורים שלהם, לכן דרש לקבוע נוהל שיחייב מסירת הודעה להורים. כאמור, הוועדה טרם סיימה את הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית אך היו"ר כבל הבהיר כי בכוונתו לסיים זאת כבר בדיון הבא בעוד פחות משבועיים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות