קיבלתם מכתב מקרן הפנסיה ולא הבנתם מה זה "איחוד חשבונות"? קבלו תרגום

קיבלתם מכתב מקרן הפנסיה ולא הבנתם מה זה "איחוד חשבונות"? קבלו תרגום

משרד האוצר יוזם מהלך שמטרתו לקבץ במקום אחד את כל הכספים שחסכתם לפנסיה לאורך השנים בקרנות שונות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תמיד טוב לגלות אוצר של כמה עשרות אלפי שקלים, כך שאם אתם מאלה שרואים את המכתבים מחברות הביטוח וקרנות הפנסיה ומיד דוחפים אותם לאיזו מגירה או זורקים לפח – את המכתב שאתם מקבלים בימים אלה כדאי שתקראו בעיון: כותרתו היא "איחוד חשבונות לא פעילים בקרנות הפנסיה תחת קורת גג אחת", אבל לא בטוח שכל הישראלים – צעירים, קשישים, עולים חדשים ואזרחים ותיקים – מסוגלים להבין למה הכוונה.

letter2

אז הנה, בתרגום חופשי ובמילים פשוטות, מה שכתוב במכתב: משרד האוצר יוזם מהלך שמטרתו לקבץ במקום אחד את כל הכספים שחסכתם לפנסיה לאורך השנים בקרנות שונות, ולכן הורה לקרנות הפנסיה לשלוח את המכתב הזה (שהוא עצמו ניסח).

אם אתם שואלים את עצמכם איך קורה בכלל שיש לכם כמה קרנות פנסיה, התשובה פשוטה: סביר להניח שעברתם כמה מקומות עבודה, וייתכן שבכל מקום עבודה נפתחה עבורכם קרן פנסיה חדשה. בהנחה שהכסף שצברתם עד אז לא עבר לקרן הפנסיה החדשה, החשבון נשאר בקרן הישנה כחשבון לא פעיל, ואתם שילמתם דמי ניהול (גבוהים!) מבלי שבכלל שמתם לב. מאחר ששום קרן פנסיה לא רוצה שתזכרו שיש לכם כסף ששוכב אצלה בזמן שהיא משחקת בכסף הזה וגם גובה עליו די ניהול, במשרד האוצר כופים על הקרנות לאחד עבור החוסכים את החשבונות.

איך מבחינה טכנית מתבצע איחוד החשבונות?

א. יש לאתר את הכספים בקרנות השונות שבהן אינכם חוסכים באופן פעיל. אתם לא אמורים לעשות זאת בעצמכם. קרן הפנסיה הפעילה שלכם אמורה לשלוח לכם מכתב עדכון על כך שהיא מעברה את פרטיכם האישיים למאגר של משרד האוצר. אם אינכם מביעים התנגדות מפורשת תוך 45 יום, הפרטים נקלטים במערכת אוטומטית שמאתרת את הכספים ללא מגע יד אדם.
ב. עד ל-29.9.2016 יועברו פרטי חשבונות הפנסיה הלא פעילים שלכם לחברה המנהלת את חשבונכם הפעיל.
ג. החברה המנהלת את קרן הפנסיה הפעילה תיידע אתכם באמצעות מכתב על העברת הכספים מחשבונות הפנסיה הלא פעילים, ותאפשר לכם לא להעבירם.

אגב, חשוב לדעת שהאיחוד הוא רק בין קרנות פנסיה חדשות ולא רלבנטי לקרנות ותיקות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות