כחלון מריח בחירות: הודיע במסיבת עיתונאים על תוכנית "נטו משפחה". מה המשמעות?

כחלון מריח בחירות: הודיע במסיבת עיתונאים על תוכנית "נטו משפחה". מה המשמעות?

כחלון: "נחזק את מעמד הביניים". במקביל הוא מתגאה בדמי אבטלה שלכאורה נתן לעצמאים, בשעה שהדבר כלל לא נעשה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

במסיבת עיתונאים שמתקיימת כעת מודיע שר האוצר משה כחלון על תוכנית "נטו משפחה" שמטרתה לחזק את מעמד הביניים, בדגש על המשפחה העובדת בישראל.

לדבריו, צריך לתת למעמד הביניים יותר, גם אם המשמעות היא לריב עם קבוצות לחץ.

"הכסף שהצטבר בקופת המדינה הוא של הציבור, שלכם, האזרחים שעובדים קשה". 

כיצד הוא יעשה זאת? בין היתר באמצעות הפחתת מחיר הצהרונים בסכום שנע בין 100 ל-450 שקל, בהתאם למקום המגורים. "כך אפשר יהיה לשלוח את הילדים לצהרון בלי לפשוט רגל". לדבריו, "יינתנו תוספות זיכוי להורים עובדים – יהיה פה חיסכון של מאות שקלים, ויוגדל מענק העבודה למשפחות עובדות – יהיה פה מענק משמעותי שיעודד זוגות ואנשים בודדים לצאת לעבודה. כל משפחה ישראלית עובדת תהנה באופן מיידי מהגדלת ההכנסה נטו".

עוד הוא מבטיח הגדלת מענק עבודה והפחתת מכסים על בגדי תינוקות, הנעלה וסלולר – אבל פרטים עדיין אין.

בתחילת דבריו, שנשמעו כמו תעמולת בחירות לכל דבר ועניין, כחלון ציין כי הוא חתום על הארכת חופשת הלידה – אך יש להזכיר כי מדובר בהארכה מגוחכת של שבוע אחד בלבד. עוד הוא התגאה בדאגה ל"דמי אבטלה ופנסיה לעצמאים" – כשגם כאן מדובר בדמגוגיה, משום שהעצמאים בישראל לא מקבלים ולא יקבלו בעתיד הנראה לעין דמי אבטלה, אלא רק קיבלו את "הזכות" לחסך לעצמם סכום שאותו יוכלו לפדות במצב של אבטלה. הפנסיה שבה הוא מתגאה היא למעשה הטלת חובה על העצמאים לחסוך לעצמם סכום מינימלי בחודש, ויש בצד העניין גם קנס שיוטל עליהם אם לא יפרישו לעצמם לגמלאות.

פרטים אפשר לקרוא כאן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות