מאה בראיון עבודה - התשובות הכי טובות לשאלות הכי מכשילות

מאה בראיון עבודה – התשובות הכי טובות לשאלות הכי מכשילות

ראיון עבודה הוא תמיד סיטואציה מלחיצה, שבה אנו נתקלים בשלבים שונים של הקריירה שלנו. בנוסף, מדובר במבחן לכל דבר, ולכן כדאי מאוד להתכונן אליו בהתאם. אז איך עושים את זה? הנה הדרכים להתמודד עם שאלות אופייניות (וקשות)

איך להצליח בראיון עבודה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

שוק העבודה בישראל מתאפיין בדינאמיות ותזזיתיות, עוד לפני מגפת קורונה שהצליחה להשפיע ולשנות אותו ב-180 מעלות. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה עמד בחודש פברואר 21 על 5%, בהשוואה ל-4.4% בחודש ינואר 21 ול-16.7% במרץ 20. עם זאת, כיום המשק מתעורר והתוצאה היא דרישה לעובדים וכמובן גם גידול במספר ראיונות העבודה.

מה שלא השתנה בשוק העבודה מאז ומעולם הוא ראיון העבודה. בשביל להתקבל למשרה נחשקת, צריך לעבור ראיון מול גופים בכירים או מינימום מנהלי הגיוס ונציגי מחלקות משאבי האנוש. עם זאת, ראיון העבודה היה ונותר אירוע מלחיץ שקובע את העתיד ואת כושר ההשתכרות שלנו.

כדי להתמודד עמו בהצלחה, צריך להכין היטב את שיעורי הבית ולהכיר את התשובות המומלצות לכל השאלות הנפוצות:

1. מה החוזקות ומה החולשות שלך?

השאלה לגבי חוזקות וחולשות מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. כל אחד ואחת מאיתנו מסוגלים לתאר את החוזקות, אבל לא בטוח שזה מה שהמראיינים רוצים לשמוע. כמו כן, תיאור החולשות מחייב אותנו להיות יצירתיים.

התשובה הכי טובה היא להיות כנים. בפועל, מה שהמראיינים רוצים לראות זה את היושרה של מי שיושב מולם. גם המראיינים הכי קשוחים במשרות הכי מבוקשות יודעים שלכל אחד יש חולשות, אז אין טעם להסתיר אותן – אלא להתמקד במה אתם עושים כדי להתגבר עליהן גם ביום יום ובעיקר בעבודה.

2. למה כדאי להעסיק אותך?

כאן התשובה כבר מאוד תלויה בנסיבות, ברקע האישי ובחוזקות האמיתיות שאותן מביאים אל השולחן. אם למשל מגיעים לראיון עבודה עם רקע של תואר שני או דוקטורט, צריך להבליט את זה ולנסות לחבר עד כמה שאפשר בין תחום הלימודים לבין הדרישות. במקביל, כדאי להיות ערניים לתנאי הקבלה למשרה כפי שפורסמו במודעה המקורית ולדאוג לנמק כל תשובה באופן שמתחבר אליהם.

חוץ מזה, הסוד לתשובה טובה הוא לשזור פרטים אישיים וחיוביים שיעניקו לכם ערך מוסף ויתרון על פני מרואיינים אחרים.

נסו להימנע מציון של פרטים ביוגרפיים שמופיעים בקורות החיים שלכם, ולהתמקד בתחביבים, במשפחה, בנקודות משותפות ביניכם לבין המראיינים וכן הלאה.

3. מה ציפיות השכר שלך?

הכנת שיעורי הבית לקראת ראיון עבודה דורשת מכם לדעת כמה פחות או יותר נהוג לשלם בתחום שאליו אתם מעוניינים להצטרף. המעסיק רוצה שמי שיושב מולו יהיה אדם בעל מוטיבציה ורצון להתקדם, אך הוא לא מעוניין לגייס עובדים חמדנים מדי. לכן, צריך להישאר ריאליים וקרובים ככל האפשר אל השכר הממוצע בתחום.

לא מצליחים לקבל פרטים אמינים על השכר שאותו כדאי לכם לדרוש? אפשר להתייעץ עם קולגות, חברים ומשפחה. כמו כן, ניתן לנצל את הטיול בבניין לפני הריאיון ולגשש מול אנשים שכבר עובדים בחברה ומועסקים על ידה.

4. למה ברצונך לעבוד כאן?

רוב ראיונות העבודה מסתיימים בכך שהם מעבירים את הכדור למגרש של המרואיין. כאן, השאלה הנפוצה היא למה אתם בכלל רוצים לעבוד שם.

מבחינתכם, התשובה המומלצת היא תמיד זו שמבוססת על השאיפות האישיות שלכם – לעומת התכונות והיתרונות של החברה עצמה. במילים אחרות, כדאי להגיע לראיון כשאתם יודעים מה החברה מציעה ולהתחבר לחזון שלה עכשיו ובעתיד.

1
נגישות