עוד תקלה ברכבת מירושלים. תנועת הרכבות שוב הופסקה - פואנטה

עוד תקלה ברכבת מירושלים. תנועת הרכבות שוב הופסקה

מספרן הרב של התקלות ברכבת מירושלים לנתב"ג אמור להדליק נורה אדומה ברכבת ישראל, במשרד התחבורה ובקרב הנוסעים. יש לקוות שאישור הבטיחות הזמני לא יעלה בחיי אדם

רכבת קורונה
הרכבת המהירה מירושלים לנתב"ג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סאגת הרכבת המהירה לירושלים נמשכת, ולמרות סדרת תקלות מתמשכת שמצליחה להפתיע כמעט כל יום מחדש – בוחרים ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה להמשיך להפעיל את הקו. יש לקוות שלא תתרחש תקלה שתגבה חיי אדם, ואז יגידו כולם כי הכתובת הייתה על הקיר.

הפעם, התקלה ברכבת מירושלים לנתב"ג היא התרעת חיישן עשן. מה מקור ההתרעה? האם אכן יש עשן, ואם כן – מה מקורו? הפרטים לא נמסרו במלואם. מהרכבת נמסר כי תנועת הרכבות בקו הופסקה זמנית, ואם יישלל תרחיש של אש – התנועה תשוב לסדרה.



כאמור, מדובר בתקלה אחת מני רבות מאז השקת הקו, אשר כזכור הושק מבלי שהסתיימו כל העבודות עליו. כדי להשיק את הקו בסוכות, ניתן לקו אישור בטיחות זמני. אישור בטיחות זמני, כמובן, נשמע כמו המצאה מאולצת שמטרתה היחידה היא לאפשר לשק התחבורה ישראל כ"ץ וראש הממשלה בנימין נתניהו לשבת מחויכים בקרון, ולייצר אשליה של פלא טכנולוגי – בעוד שמדובר ברכבת שבכלל הייתה אמורה להגיע מירושלים לתל אביב, אך הושקה כאשר היא מגיעה רק עד נתב"ג.

הנה תזכורת לתקלות ולעיכובים הקודמים בקו ירושלים-נתב"ג:

23.10: בשל תקלה ברכבת שנמצאת בכוננות, בוטלו בתחנת נבון שתי רכבות הבוקר של השעה 0630. צוותים טכניים של רכבת ישראל הגיעו למקום. עד תיקון התקלה, הקו פעל בתדירות של רכבת אחת לשעה".

17.10: בשל עיכוב תפיסת המסילה לצרכי החישמול, עקב בעיית תשתית, תפיסת המסילה הוארכה מעבר למתוכנן, ובוטלו 4 הרכבות הראשונות בקו ירושלים האומה-נתב"ג. השירות בקו החל עם הרכבות של השעה 7:30.

15.10: ברכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת ירושלים נבון, נתגלתה תקלה בקטר. התקלה התגלתה מעט אחרי תחנת נתב"ג, במנהרה מספר 3 בקו. הנוסעים הגיעו ליעדם כעבור כשלוש שעות.

כאמור, הקו רק הושק ב-25 בספטמבר, כך שהיום מדובר בתקלה רביעית.

תקלה גם ברכבת מכרמיאל

זו לא הייתה התקלה היחידה היום. עמוד הפייסבוק בארכבת, שמספק דיווחים בזמן אמת מהרכבת, מדווח על תקלה אחרת ששיבשה היום לחלוטין את סדר היום של מאות נוסעים. לפי הדיווח, רכבת שיצאה מכרמיאל לכיוון תל אביב, עמדה תקועה כמעט שעה על הפסים, קצת אחרי תחנת חוף הכרמל כשנוסעים עומדים צפופים עליה. לאחר כמעט שעה של עמידה במקום, חזרה הרכבת לתחנת חוף הכרמל שם הורידה את הנוסעים. הנוסעים התבקשו להידחס לרכבת המלאה שיצאה לבאר שבע.

הרכבת מירושלים ריקה, הנוסעים בצפון יושבים בתאי השירותים

שערוריית הרכבת מירושלים, מעבר לנושא הבטיחותי ומעבר לנושא הסחבת שהייתה כרוכה בהשקתה החלקית, היא שערורייה שעולה לתושבי הצפון באיכות החיים. כדי לפתוח את הרכבת מירושלים לנתב"ג, נגזלו מתושבי הצפון קרונות ששימשו את הרכבות שבהן הם נוסעים וצומצמו רכבות. כבר כמה שבועות שתושבי הצפון מוחים, וכתוצאה מכך הושבו 4 רכבות לפעול בקווים הצפוניים – אך זה לא מספיק והם מתלוננים כל יום על הדוחק, עד כי הם נאלצים לשבת בתאי השירותים.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות