איך תבחרו את מנהל תיק ההשקעות שלכם?

איך תבחרו את מנהל תיק ההשקעות שלכם?

מה ההבדל בין יועץ השקעות למנהל השקעות, ואיך תבחרו באיש המקצוע המתאים לכם?

מנהל השקעות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מנהל תיק ההשקעות הוא אחד האנשים החשובים ביותר בחיים הפיננסיים שלנו, לכן כשבוחרים את "המיועד" יש לעשות זאת בצורה מוקפדת ומושכלת. מה חשוב לחפש אצל מנהל תיקי השקעות? מה ההבדל בין מנהל תיקי השקעות ליועץ השקעות? ואיך בוחרים את המנהל המתאים ביותר להשקעה שלכם? על כך בכתבה הבאה.

מנהל תיקי השקעות מול יועץ השקעות – מה ההבדל?

מרבית הבנקים מציעים שירות ללקוחותיהם בדמות יועץ השקעות, אשר מסייע ללקוחות לקבל החלטות בדבר ניהול תיקי השקעות. עם זאת, חשוב להבין כי תפקיד זה אינו מחליף את תפקידו של מנהל תיקי השקעות, אלא רק נוסף לו.

יועץ השקעות, בניגוד למנהל תיקי השקעות, אינו מבצע פעולות בתיק ההשקעות שלכם (גם אם התיק מנוהל בבנק) אלא רק מייעץ בהתאם להיכרות שיש לו איתכם ועם השווקים. מנהל תיקי השקעות מבצע את הפעולות בתיק שלכם לפי המדיניות שקבעתם מראש, ובכך מספק לכם ראש שקט וחוסך מכם התעסקות רבה.

ניהול תיקי השקעות – על מה חשוב להקפיד?

כל בחירה במנהל תיק השקעות מלווה בפגישה, בה הלקוח מציג בפני מנהל תיקי ההשקעות את העדפותיו ורצונותיו. חשוב להתעכב ולהגדיר היטב את יעד וטווח ההשקעה – האם מדובר בהשקעה עבור רכישת דירה, לימודים אקדמיים לילדים או אולי חיסכון לפנסיה?  כל יעד גוזר טווחי זמנים שונים ואופי אחר של ניהול תיקי השקעות.

בנוסף, כבר בשלב הזה כדאי לדון בפרופיל הסיכון של הלקוח והעדפותיו לגבי השקעות בסיכון גבוה לעומת השקעות סולידיות בסיכון נמוך. השקעות בסיכון גבוה יכולות כמובן להניב תשואה גבוהה יותר אך כפי ששמן מעיד עליהן, הן מסוכנות ולעתים עלולות לגרור גם הפסדים.

בנוסף, חשוב לדון גם ביכולות הכספיות של הלקוח, החסכונות והחשבונות השונים בהם הוא מחזיק, וכן אירועים פיננסיים בעברו וכאלו הצפויים בעתיד, אשר יכולים כמובן להשפיע על אפיק ההשקעה המתאים.

מהם הקריטריונים החשובים בבחירת מנהל תיק השקעות?

כיוון שמנהל תיק השקעות יכול להשפיע בצורה דרמטית על הצלחת ההשקעה, ועל כן גם על עתידו של המשקיע ויכולתו להגיע ליעד ההשקעה שלו, חשוב לבחור מנהל תיק השקעות מקצועי ומהימן. אחד הפרמטרים החשובים, אם כן, הוא ניסיון והיכרות עם שוק ההון. משברים פיננסיים נחווים במדינות שונות אחת לכמה עשרות שנים. במקרים רבים, מנהלי תיקי השקעות אשר חוו משבר או שניים במהלך תקופת עבודתם, יידעו להתנהל בצורה חכמה יותר בעת המשבר ובעיקר אחריו. כאשר השוק נמצא בצמיחה, קל יותר לגרוף רווחים, אך בעת משבר רק מנהלי תיקי השקעות חכמים ומנוסים מצליחים לצאת עם הפסדים נמוכים ולעתים אף ברווח.

פרמטר חשוב נוסף הוא המקצוענות של מנהל תיקי ההשקעות, והיכולת שלו להיעזר במחקרים שונים על מנת להגיע להחלטות מושכלות.

כמו כן, חשוב לבחור מנהל השקעות שאתם מסוגלים לנהל איתו קשר אישי ישיר ונעים, ומרגישים שאתם מסוגלים לסמוך עליו. מדובר בסופו של דבר באדם אשר ינהל חלק נכבד מכספכם, וראוי שהוא יהיה איש אמין שניתן לפנות אליו בכל עת ובכל בקשה.

 

1
נגישות