האם זה מה שיצמצמם את המניפולציות של חברות הביטוח?

האם זה מה שיצמצמם את המניפולציות של חברות הביטוח?

משרד האוצר בהנחיות חדשות: חברות ביטוח לא יוכלו לשלוח חוקרים מתחזים, להאשים את המבוטחים באופן סדרתי בהסתרת פרטים ולדחות תביעות ללא הנמקה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אדם סיעודי ששילם לאורך השנים עשרות אלפי שקלים לחברת הביטוח, וברגע האמת מקבל מחברת הביטוח הודעה שהוא מתפקד מספיק טוב ולכן לא זכאי לכסף מהחברה – לעתים קרובות אינו מסוגל להתמודד עם הגוף החזק והעשיר שעומד מולו. מקרים כאלה לא חסרים, והם משקפים התנהלות כוחנית ושרירותית של חברות הביטוח, שנוטות לדחות תביעות בנימוקים שונים ומשונים – לא רק בתחום הסיעודי. כל אלה הביאו את המפקחת על שוק ההון במשרד האוצר, דורית סלינגר, להוציא הנחיות חדשות שיגדירו מה מותר ומה אסור להן לעשות.

משרד האוצר ביצע ביקורות בחברות הביטוח והתבסס גם על תלונות שהתקבלו אצלו במחלקת פניות הציבור, והתוצאה היא רשימת ההנחיות לכאורה קצרה ותמציתית, שמאחוריה מסתתרים מבוטחים שהפסידו מאות אלפי ומיליוני שקלים.

בין היתר, חברות הביטוח אוהבות לטעון שהמבוטח הסתיר מהן מצב רפואי מסוים ועל סמך הקביעה הזאת הן דוחות את התביעה או מפחיתות את התשלום. במקרים אחרים, הן מבצעות הערכות תפקוד שאינן משקפות את מצבו האמיתי של המבוטח, ומנצלות זאת לדחיית התביעות.
הן כוחניות עד כדי כך, שלעתים קרובות הן אפילו לא טורחות לשלוח מכתבי דחייה מנומקים ומפורטים, כך שהמבוטחים לא יודעים אם הם יכולים לערער ולהמתיק את רוע הגזרה. סלינגר הסדירה את הנושאים הללו, הנה ההנחיות:

ic1 ic2 ic3

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות