כמה עולה בארה"ב עגלת אינגלזינה שנמכרת בשילב ב-4,000 שקל, וכמה יעלה שילוח?

כמה עולה בארה"ב עגלת אינגלזינה שנמכרת בשילב ב-4,000 שקל, וכמה יעלה שילוח?

העגלה הזאת, כך מסתבר, עולה הרבה פחות בארצות הברית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה נתקלתי בפרסומת של שילב שמציעה ללקוחותיה מבצע – "קנו עגלה של אינגלזינה מדגם טרילוג'י (Inglesina Trilogy) ב-4,000 שקל, וקבלו 1,000 שקל לקניות בשילב". המבצע, אגב, מיועד לחברי מועדון בלבד – כאשר חברות במועדון עולה 20 שקל ותקפה לשנתיים. מחיר העגלה כולל גם סל שכיבה.

לא יכולתי שלא לשאול את עצמי איך הצליחו המשווקים והיבואנים בארץ לחנך אותנו להתייחס למחיר אסטרונומי של 4,000 שקל כאל מחיר סביר או לגיטימי.

העגלה הזאת, כך מסתבר, עולה הרבה פחות בארצות הברית. למעשה, היא עולה 750 דולר עם סל שכיבה ו-500 דולר בלעדיו. סל השכיבה נמכר בנפרד ומחירו 250 דולר. במילים אחרות, בלי טובות ובלי מבצעים, האמריקנים משלמים על העגלה הזאת 750 דולר – כלומר, 2,845 שקל בלבד, והם יכולים לבחור לוותר על סל השכיבה ולשלם כ-1,900 שקל בלבד. בשילב אי אפשר לוותר על סל השכיבה.

אגב, המחיר בארה"ב זהה בשורה ארוכה של חנויות ואתרים, החל מאמאזון (amazon.com), דרך טארגט וטויס אר אס (Toys R Us), ועד אתר buy buy baby.

קיימת אפשרות לשלוח לארץ את העגלה מאחד האתרים בארה"ב ולחסוך מאות שקלים, אבל האפשרות הזאת משתלמת רק אם מוותרים על סל השכיבה. כך למשל, באתר דילטס (DealTas), שמבצע שילוח לארץ באמצעות מתן כתובת אמריקנית ללקוחות ישראליים שמזמינים אונליין. לפי בדיקה שעשיתי בדילטס, העלות במקרה זה תהיה כ-3,480 שקל, שהם כ=520 שקל פחות מהמחיר בשילב. החישוב בוצע כך: העגלה – 499 דולר; מס – 85 דולר; משלוח אקספרס – 345 דולר. עלות השילוח מבוססת הן על משקל המוצר (כ-28 ק"ג בקירוב) והן על הנפח שלו.

אגב, בימים אלה יש באתר מבצע של 40% הנחה על חבילות בנפחים גבוהים, כך שלפי התחשיב הזה העלויות יהיו כדלקמן: מחיר העגלה – 499 דולר; מס – 85 דולר; משלוח אקספרס – 207 דולר – סה"כ כ-2,975 שקל, שהם 1,025 שקל פחות מהמחיר בשילב.

תגובת שילב: "מה שרואים מכאן לא רואים משם. העגלה מארה"ב שייכת לקולקציות ישנות ובנוסף מדובר בעגלת טיולון בלבד ללא סל שכיבה. העגלה המוצעת בשילב כוללת טיולון וסל שכיבה ונמכרת במחיר של 3,999 שקל, כאשר קיים מבצע של קבלת 1,000 שקל מתנה לקניות ברשת. יצוין עוד כי קיימות עלויות נוספות של מכון התקנים ומע"מ".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות