מה ההבדל בין כיריים קרמיות לכיריים אינדוקציה?

מה ההבדל בין כיריים קרמיות לכיריים אינדוקציה?

כיריים קרמיות וכיריים אינדוקציה נראות דומות, אז למה אינדוקציה יקרה יותר? הנה מדריך קצר על ההבדלים

כיריים אינדוקציה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מבחינת המראה החיצוני, יש דמיון רב בין כיריים קרמיות לבין כיריים אינדוקציה. המחיר, לעומת זאת, שונה – ולא במקרה. מדובר במוצרים שונים. אז מהם קווי הדמיון ובמה הן שונות? הנה כמה פרטים שיסייעו לכם לבחור בפתרון המתאים לכם.

משטח זכוכית

שני הסוגים מציעים את אותו מראה זכוכית יעיל. המשטח החלק הזה מקל על הניקיון באופן משמעותי ואין צורך לקרצף.

בטיחות

אם יש לכם ילדים, גם כיריים קרמיות וגם כיריים אינדוקציה כוללות מספר מאפייני בטיחות כמו מחוונים חמים שמראים מתי אזור עדיין חם למגע, ומנעולים שמונעים את פעילות הכיריים עד לחיצה על שילוב הכפתורים הנכון.

מחיר

כיריים קרמיות מעולות לאנשים עם תקציב מוגבל.

כיריים קרמיות זולות יותר מכיריים אינדוקציה, והן מגיעות במספר עצום של סגנונות וגדלים שמתאימים לכל מטבח. כיריים אלו מהירות יותר לחימום מפלטה חשמלית, אבל הן מחממות לאט יותר מכיריים גז או אינדוקציה.

צריכת אנרגיה

מבחינת צריכת אנרגיה, כיריים קרמיות בדרך כלל אינן הבחירה הטובה ביותר, מכיוון שכל אזור הבישול מחומם. המשמעות היא שהרבה אנרגיה יכולה לברוח מסביב צידי התבנית, ובנוסף האזורים יכולים להישאר חמים זמן רב לאחר כיבוי החום.

חימום

לכיריים קרמיות לוקח יותר זמן להתחמם. הסיבה לכך היא שהמכשיר מחמם תחילה את גופי החימום ואחר כך את הסיר. כשהכיריים חמות, האלמנטים הופכים לאדומים. לפני שתוכלו להתחיל לבשל, עליכם לחכות דקה או שתיים.

בחלק מהדגמים של כיריים קרמיות, קיימים אזורי בישול שניתנים להרחבה. אלה אזורים מוארכים שמתאימים, למשל, לסירים גדולים יותר. מכיוון שכיריים אלו עובדות עם גופי חימום, הסירים שלכם צריכים תמיד להיות ממוקמים בדיוק על אזור הבישול, על מנת להתחמם כמו שצריך.

קלות הניקוי

גם כיריים קרמיות וגם כיריים אינדוקציה מורכבות ממשטחים שטוחים וחלקים, כך ששום לכלוך או מזון לא נופל למקומות שקשה להגיע אליהם. יחד עם זאת, מכיוון שכיריים קרמיות מתחממות, אוכל שנשפך יכול להתבשל על פני השטח.

חשוב לנקות כיריים קרמיות מיד, במיוחד סוכר, מכיוון שהוא עלול להפוך את פני השטח ללא אחידים, מה שעלול להפחית את היעילות של הכיריים.

כלי הבישול

לבישול על כיריים אינדוקציה נדרשים כלי בישול מסוג מסוים; לבישול על כיריים קרמיות ניתן להשתמש כמעט בכל סוגי כלי הבישול. כלי בישול קרמיים מציגים ביצועים טובים יותר כשמשתמשים בכלים עם תחתית שטוחה, מכיוון שכלים אלו מגדילים את שטח הסיר שנמצא במגע עם החום, וכך מופחתים זמני החימום.

כאמור, בזכות גופי החימום, כל הסירים מתאימים לכיריים קרמיות.

אם תבחרו בכיריים קרמיות לבישול, מומלץ להתייעץ עם מומחי כיריים שיסייעו לכם לבחור את הגדלים והסגנונות של כלי הבישול המתאימים ביותר להעדפות הבישול שלכם, שכן גם כלי הבישול התקדמו עם הזמן.

1
נגישות