איקאה תציג עבור בעלי מוגבלויות מוצרים משלימים לרהיטיה, כחלק ממיזם ThisAbles - פואנטה

איקאה תציג עבור בעלי מוגבלויות מוצרים משלימים לרהיטיה, כחלק ממיזם ThisAbles

החל מידית אחיזה לארון ועד הגבהה לספות: 13 תוספות לפריטי איקאה, אשר פותחו במיזם של נגישות ישראל ועמותת מילב"ת, יהיו זמינות לרכישה – אך לא בחנויות איקאה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הנה הזדמנות טובה להשתמש בביטוי "הראש היהודי ממציא לנו פטנטים". היום הושק מיזם חדשני המשותף לאיקאה, נגישות ישראל ועמותת מילב"ת, ששמו ThisAbles. במסגרת המיזם, פותחו מוצרים ייחודיים וייעודיים לבעלי מוגבלויות, אשר יוצגו בחנויות איקאה ויימכרו דרך אתר מילב"ת. מדובר במוצרים שנועדו להנגיש פריטים שנמכרים באיקאה – כמו ידית רחבה לארון או משטח להגדלת מתג התאורה במנורת שולחן.

כאמור, הפריטים לא יימכרו באיקאה – אך יוצג לידם ברקוד שיאפשר לסרוק אותם כדי להדפיס אותם במדפסת תלת-ממד.

מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו של רשת הריהוט השוודית, ואין לו תקדים בשום מקום אחר בעולם. בשלב ראשון נבחרו מוצרי איקאה מובילים, אשר עבורם פיתחה עמותת מילב"ת, המסייעת לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, 13 תוספות חכמות. הרעיון הוא שהתוספות הללו נוחות וקלות לחיבור, ומאפשרות לבעלי המוגבלויות לתפעל את אותם פריטים בקלות רבה יותר. מדובר, למשל, בידית רחבה להזזת וילון אמבטיה, מתקן להנחת מקל הליכה על המיטה, ידיות מיוחדות לארונות ומגירות, מתקן להגדלת מחזיק רוכסן, עזרים לארגון וסימון לכבדי ראייה, רגליים להגבהת ספה כך שתתאפשר קימה וישיבה ועוד.

יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראל: "פרויקט ThisAbles הוא מיזם נגישות ממוקד לשיפור איכות החיים והנגישות במרחב הביתי ובעבודה, שם אנו מבלים את רוב שעות חיינו. מדובר במיזם מקורי, ראשון מסוגו בעולם שיכול להיווצר רק בחיבורים של מובילים – איקאה, נגישות ישראל ומילב"ת. אני משוכנע שמיזם זה ישפר הלכה למעשה את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בארץ ובעולם".

 

בתצוגה באיקאה, המוצרים יוצגו במחלקות הרלבנטיות, לצד הסבר כיצד להשתמש בהם ועבור אילו פריטים הם מתאימים. כאמור, על התגים יופיע ברקוד לסריקה עצמית ולהדפסה באמצעות מדפסת תלת ממד – משום שהרכישה לא מתבצעת באיקאה אלא דרך אתר מילב"ת, אשר מפנה את הלקוחות לנגרים.

תמונות וסרטוני הדרכה של מוצרי ThisAbles אפשר למצוא באתר הפרויקט בכתובת www.ThisAbles.com. מן הסתם, האתר מונגש באופן מלא.

חשוב לציין כי באתר מזמינים את הלקוחות להציע גם רעיונות משלהם לפריטים שנחוצים להם ושיכולים לתת מענה עבור אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות.

13 המוצרים הנלווים שפותחו שאותם ניתן לחבר בקלות ובפשטות לרהיטי איקאה ובכך להפוך אותם לשמישים עבורם:

  • COUCH LIFT  – רגליות הגבהה לספה המקלות על אנשים עם מוגבלות את הישיבה והקימה.
  • EASY HANDLE – ידית מיוחדת לארון ולמגירה עבור אנשים עם מוגבלות מוטורית או לקות ראייה.
  • CANE BY ME – מנשא המאפשר לאנשים עם מוגבלות להניח מקל הליכה בצמוד למיטה.
  • MEGA SWITCH – משטח מוגדל לאנשים עם מוגבלות להקלה בתפעול המנורה.
  • SPOT ON SHELF – סימון בולט לגבולות תאי הכוורת לטובת אנשים כבדי ראייה.
  • STUFF READER – מתקן שניתן לחבר אליו מדבקה עבור עט סורק המקריא בקול את תכולת התא לטובת אנשים עם מגבלת ראייה.
  • FRIENDLY ZIPPER – טבעת רוכסן לאנשים עם מוגבלות המקלה על פתיחה וסגירת הרוכסן.
  • GLASS BUMPER – מגן לדלתות זכוכית לאנשים שמתניידים בעזרת כיסא גלגלים.
  • POPUP HANDLE – ידית המאפשרת פתיחה קלה לאנשים עם מוגבלות בפרק היד.
  • INSIDER – שלושה תופסנים המתחברים למראה ומאפשרים לראות את תכולתם של תאים גבוהים מזווית נמוכה.
  • CURTAIN GRIPPER – תוסף ידית קשיחה לאנשים עם מוגבלות המקלה על הזזת וילון האמבטיה.
  • FINGER BRUSH – התקן לאחיזת מכחול או טוש למתקשים בשליטה באצבעות כף היד.
  • SNAP CUP – מתקן המאפשר למתקשים בתנועה להחזיק כוס שתייה בהישג יד.

רהיטים נגישים באיקאה יסומנו בתגית ייעודית של נגישות ישראל

בנוסף, מבין אלפי המוצרים הנמכרים באיקאה, איתרה "נגישות ישראל" כ-130 רהיטים וכלי בית הנמכרים שם ומתאימים לאנשים עם מוגבלויות שונות. מדובר בכיסאות, שולחנות, מיטות, אביזרים למטבח, ריהוט לסלון, ריהוט משרדי ואביזרים לחדר האמבטיה. לדברי שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל, איקאה תסמן מוצרים אלה באמצעות תגית שבו יפורטו התאמתו ויתרונותיו עבור אנשים עם מוגבלויות שונות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות