הרבה מאוד צרכנים לא ממש יודעים לתפעל את האייפון שלהם, להגדיר Apple ID או להעביר תכנים מטלפון ישן לחדש, וכשמדובר בתפעול של מחשבי מק – חוסר היידע אף גדול יותר.
ברשת iDigital, שבחנויותיה מבקרים 3 מיליון מבקרים בשנה, השיקו לאחרונה שירותי הדרכה תחת הכותרת iExpert, וקהל היעד הוא אותם צרכנים רבים.
iExpert כולל כמה רבדים: הדרכות פרטיות, גיבוי והעברה ממכשיר ישן, התקנת תוכנות וגם סרטוני וידיאו. חלק מהשירותים ניתנים חינם וחלק בתשלום.
שירותי מומחי iExpert חינם באיידיגיטל
- תמיכה טלפונית למשך 3 חודשים מיום קניית המכשיר
- אקטיבציה ראשונית של iOS או Mac
- פתיחת Apple ID
- איפוס סיסמה ל-Apple ID
- Restore
- עדכון תוכנת iOS
- פרמוט והתקנת תוכנה ל- Mac (בחלק מהסניפים)
- הגדרת מייל במכשיר
- הסבר על גיבוי ותפעול iCloud
- כאמור, סרטוני ההדרכה זמינים לצפייה חינמית באתר איידיגיטל, והם מדגימים מה אפשר לעשות באפליקציית התמונות של אפל, באפליקציית iMovie ועוד.
שירותי iExpert בתשלום
העברת מידע ל-iPhone חדש / התקנת אופיס: כ-150 שקל.
העברת מידע ממחשב ישן ל- Mac חדש / גיבוי מחשב mac בתיקון: כ-200 שקל.
הדרכות פרטיות: כ-200 שקל.
הדרכה פרטית ניתנת בכמה נושאים: כמו צעדים ראשונים על Mac, הדרכה על שימוש ב-iMovie וב-keynote ועוד. הרעיון כאן הוא בעצם לחשוף בפני משתמשי אפל שימושים שהם אפילו לא ידעו שהם אינם מכירים.
שירות דומה קיים ברשת iStore
התחרות על לקוחות אפל עזה מתמיד בימים אלה.
איידיגיטל לא קופאת על השמרים, ופתחה את החנות ה-16 שלה בחולון רק לפני כמה שבועות, כאשר שתי חנויות נוספות ייפתחו עד סוף 2018.
בינתיים, רשת iStore השיקה ביום חמישי האחרון סניף נוסף. חנות אייסטור החדשה ממוקמת בקניון רננים ברעננה, והיא מצטרפת לחנויות אייסטור בבאר שבע, בקריית אונו ובתל אביב.
אגב, הרעיון של איידיגיטל להציע הדרכות על מוצרי אפל אינו חדש. iStore מציעה כבר למעלה משנה את איי-סטור academy – שירותי הדרכה ללא תשלום הן בסניפים והן באמצעות סרטונים בנושאים שונים.
ההבדל הוא בשירותים בתשלום שמציעה איי דיגיטל ללקוחות.