משקפיים לילדים, משקפיים למבוגרים - כך תשלמו פחות (גם על עדשות מגע)

משקפיים לילדים, משקפיים למבוגרים – כך תשלמו פחות (גם על עדשות מגע)

ממשקפי ראייה, דרך משקפי שמש ועד עדשות מגע – מדובר באחת ההוצאות הגדולות כמעט בכל בית, ויש כמה דרכים להוזיל אותה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

משקפי ראייה, משקפיים לילדים, מסגרות למשקפיים, עדשות, ציפוי נגד השתקפות, משקפי שמש… כל אחד מאיתנו מוציא מאות ולעתים אלפי שקלים בשנה על הפריטים הללו, ולמרות שלכאורה התחרות בזירה מתחממת בשנים האחרונות, המחירים עדיין גבוהים מאוד.

לא פשוט להוזיל את ההוצאה, אך יש כמה דרכים לעשות זאת. הנה כמה דוגמאות:

משקפיים לילדים – הנחות דרך קופות החולים

למרות שליקוי ראייה הוא אולי הליקוי הנפוץ ביותר באוכלוסיה, אין כיסוי בסל הבסיסי – לא למשקפיים ולא לעדשות מגע, לא לילדים ולא למבוגרים.

אולם, מאחר שרוב הישראלים (כ-80%) כבר הבינו מזמן שסל הבריאות הבסיסי אינו מספיק, הם מחזיקים בביטוח משלים כלשהו.

לכן, לכל מבוטח כדאי לבדוק איזו זכאות יש לו בהתאם לביטוח המשלים שהוא מחזיק ובהתאם לגילו. לרוב אפשר לקבל סבסוד מלא או חלקי על משקפיים לילדים בלבד.

עם זאת, חשוב להיות עירניים – לעתים למרות ההנחה, משתלם יותר לרכוש את המשקפיים בחנויות פרטיות ורגילות שאין להם הסדרים עם קופות החולים. זאת, משום שקורה שחנויות הסדר מנצלות לרעה את הלקוחות שמזרימות הקופות, ומציעות את העדשות בזול ואת המסגרת ביוקר (משום שהמסגרת אינה כלולה בהסדר).

בכל מקרה, הנה כמה דוגמאות לזכאות בקופות החולים:

מכבי: בעלי מכבי זהב זכאים לכיסוי חלקי עבור עלותן של עדשות משקפיים מפלסטיק. ניתן לממש זכאות זו אצל ספקים הנמצאים בהסדר עם מכבי. ההנחה ברכישת עדשות המשקפיים ניתנת עבור עדשות בסיסיות בלבד. אין הנחה עבור עדשות מיוחדות כמו עדשות דקות, עדשות מחליפות צבעים או עדשות רב מוקדיות (מולטיפוקל).

לעומת זאת, מבוטחי מכבי שלי זכאים גם להנחות ברכישת משקפי שמש אופטיות ועדשות מגע ברשת חנויות "מכבי ממבט ראשון".

ההטבה לילדים רחבה יותר: ניתנת הנחה עבור זוג אחד של עדשות משקפיים לילדים בשנת ביטוח. לילדים ללא אבחנה רפואית מזכה, יש הנחה עבור זוג אחד של עדשות משקפיים ועבור מסגרת אחת, אחת לשנת ביטוח. ב"מכבי ממבט ראשון" ההנחה היא עד תקרה של 600 שקל.

לאומית: מבוטחי הביטוח המשלים של הקופה מקבלים הנחות בכ-70 חנויות על מסגרות ועדשות (מבית שמיר – ספק העדשות המוביל בישראל) וכן בדיקת ראייה חינם. משקפיים לילדים ונוער עד גיל 18 ניתנים בהשתתפות עצמית של 21 שקל, ללא תקופת המתנה, ויש עד 70% הנחה על משקפיים למבוגרים. אין צורך בטופס התחייבות (טופס 17).

חברות במועדון צרכנות

כידוע, מועדוני צרכנות מספקים היום הנחות כמעט בכל תחום – החל מאופנה, דרך תיירות ועד בריאות. עם זאת, לא כולם מודעים לשיתופי הפעולה שיש לחלק ממועדוני הצרכנות עם רשתות האופטיקה.

אחד המועדונים הבולטים בתחום זה הוא מועדון הצרכנות הוט, שיש לו שיתוף פעולה עם שתי רשתות – גם עם אופטיקנה וגם אופטיקה הלפרין, שם ניתן לקבל הנחה גם על משקפי ראייה, גם על משקפי שמש וגם על עדשות מגע.

באופטיקנה זכאים חברי המועדון להנחה נאה של 10%, ובאופטיקה הלפרין – שהיא מלכתחילה זולה יותר – זכאים החברים להנחה של 5%.

ההנחה ניתנת במעמד החיוב למשלמים בכרטיס אשראי ישראכרט-הוט, וחשוב לברר מראש אם היא רלבנטית בסניף שאליו אתם הולכים.

קנייה בחנות פרטית ולא ברשת

לעתים קרובות, דווקא קנייה בחנויות הפרטיות מתגלה כמשתלמת יותר. זאת, משום שהרשתות הגדולות (אופטיקנה, אופטיק דורון, אירוקה וכו') משקיעות הון בקמפיינים ובתחרות ביניהן, בעוד שבחנות קטנה ההוצאות האלה נחסכות מהבעלים.

בנוסף, חנויות פרטיות מציעות לעתים קרובות את בדיקת העיניים חינם. בחנויות קטנות אפשר גם לעתים להתמקח.

רכישה אונליין והפרדת המסגרת מהעדשות

הישראלים אמנם עברו את החסם הפסיכולוגי של קניות ברשת בתחום האופנה, וגם תחום תוספי התזונה משגשג בהזמנות אונליין – אך בתחום האופטיקה מדובר עדיין במיעוט יחסי. עם זאת, לאט לאט הדבר תופס תאוצה.

יש לא מעט אתרים בינלאומיים גדולים ומוצלחים, אבל כרגיל – לא פשוט להתמודד עם עודף מידע. לכן, מי שמבקש להזמין אונליין יכול להתחיל באתר איי-גלאסס (iglasses), שמאפשר סקירה של מגוון אתרי אופטיקה בינלאומיים. האתר מציע ממש השוואה של השירות, של חוויית הקנייה ושל המוצרים.

מאחר שהמסגרת היא לא פעם מרכיב לא פחות יקר מהעדשות עצמן – אפשר להזמין מחו"ל מסגרת בנפרד ובזול, וללכת עם המסגרת להתאמת עדשות כאן בארץ.

מסגרות מכל הסוגים והמינים אפשר כמובן למצוא גם באתרי הסחר הגדולים, כמו amazon ו-eBay.

משקפים

כך למשל, אפשר למצוא מסגרות במחירים של פחות מ-10 דולר באמזון, כמו הדגם הצבעוני Goson Vintage Hipster Nerd Wayfarer הצבעוני Goson Vintage Hipster Nerd Wayfarer, שמחירו 7.95 דולר, שהם כ-30 שקל (בתמונה).

קנייה מיבוא מקביל בסופר-פארם ובחנויות אחרות

ray ban

בסופר-פארם זיהו כבר לפני מספר שנים את הפוטנציאל הטמון בענף האופטיקה, ולכן שמים עליו לא מעט דגש.

אגב, את מוצרי האופטיקה – משקפיים ועדשות מגע – ניתן להזמין הביתה דרך האתר – בניגוד לכל המוצרים האחרים שאותם סופר-פארם רק מציגה אך אינה משווקת.

הרשת מוכרת משקפי קריאה מוכנים בכ-50 שקל לזוג ומייבאת בייבוא מקביל משקפי שמש של מותגים פופולריים, כמו RayBan, וכך מוזילה את המחיר. כך למשל, באתר הרשת מוצע כעת הדגם הפופולרי של רייבאן Ray-Ban 3025 L0205 במבצע בכ-400 שקל. המחיר המלא המוצג ברשת הוא 900 שקל.

באתר הבינלאומי הרשמי של רייבאן, הדגם הזה עולה 150 דולר (כ-522 שקל), ובאמזון אפשר למצוא אותו ב-119 דולר (כ-440 שקל).

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות