טיפים לחימום הבית בחורף

טיפים לחימום הבית בחורף

מזגן או מקרן חום? רדיאטור או תנור ספירלה? בישראל הבתים בנויים ללא הסקות וכל אחד צריך לבחור אמצעי לחימום הבית. אלה האפשרויות הפופולריות

חימום הבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כולנו מכירים את התחושה שאנחנו נכנסים ביום גשום לבית קריר וישר מחפשים איך להתחמם או לחמם את הבית. לרוב הישראלים אין מחמם תת רצפתי, והם צריכים לחפש פתרונות אחרים.

אפשרויות לחימום הבית

מזגן

חימום באמצעות מזגן מאפשר לחמם את הבית בצורה מהירה ולהתאים את הטמפרטורה הרצויה. הבית יהיה חם אך האוויר שיוצר המזגן מייבש ולא נעים. הוא יכול לגרום לבעיות נשימה בייחוד כאשר יש בבית ילדים קטנים. לכן לא מומלץ להפעיל אותו לזמן ארוך.

רדיאטור

רדיאטור הוא גוף חימום שמתאים לחימום חלל קטן – חדר או אזור מסוים בבית. החום שלו נעים, אך לוקח לו זמן להתחמם ולחמם. בימים קרים במיוחד הוא יתקשה לחמם בצורה יעילה ויהיה צורך לשבת בקרבתו ממש כדי להתחמם, אך הוא חסכוני בחשמל ומתאים ובטוח במיוחד לחדר ילדים.

מקרן חום

מקרן חום כשמו כן הוא מקרין חום בעת הפעלתו, הפעולה שלו מהירה והוא מחמם בצורה ממוקדת. אמנם החימום שלו מהיר יותר מרדיאטור, אך גם הוא לא מסוגל לחמם שטחים גדולים ובימים קרים מאד החום שלו כמעט ולא יורגש.

תנור ספירלה

מדובר במחמם וותיק שהיה נהוג להשתמש בו בבית סבא וסבתא. הוא מהיר מפזר חום נעים אך מסוכן לשימוש כיוון שמדובר בסכנת התלקחות, סכנה שבגד או כל חפץ שבא במגע עם הספירלות החמות והגלויות יחסית יתלקח. הוא צורך המון חשמל והכי פחות מומלץ לשימוש בעיקר בגלל הסכנה שבו.

קמין עץ

מדובר באמצעי חימום שאינו תלוי בחשמל. הוא עובד על אש, יש לכך יתרונות בעת הפסקת חשמל הבית ימשיך להתחמם. החום שלו טבעי נעים ולא מייבש. מדובר בבעירה שנחשבת לירוקה. עלות העץ הנדרשת לחימום אינה גבוהה. אך הוא מסוכן במיוחד בבתים בהם יש ילדים קטנים. בנוסף לכך הוא דורש טיפול בפינוי האפר ואכסון גזרי עץ.

מפזר חום קרמי

במפזר החום הקרמי נמצאים גופי חימום קרמיים ואיכותיים במיוחד. בעלי נצילות גבוהה ועמידות. באמצעות מפוח ניתן לשלוט בדרגת החימום ופיזור האוויר החם. מפזר החום יעיל בחדרים קטנים, אך היתרון שלו שהוא בטיחותי נייד וניתן לקחת אותו לכל מקום. לשים אותו בעבודה או כשמתארחים. הוא נח מאד לתפעול ולשימוש אישי.

ניתן להשיג גם מפזרי חום קרמיים עומדים בעלי עוצמה גבוהה יותר שמפיקים חום של 3000W ניתן להפעיל אותו כשהוא מסתובב לצדדים ובכך מגבירים את פעילות פיזור החימום. במפזר חום קרמי יש מנגנוני בטיחות שגורמים לו להפסיק לפעול במקרה של נפילה או תזוזה מסוכנת.

1
נגישות