כך הפכה הוט את ה-VOD לפרה החולבת שלה: לא תאמינו כמה עלה אותו שירות בדיוק לפני 7 שנים

כך הפכה הוט את ה-VOD לפרה החולבת שלה: לא תאמינו כמה עלה אותו שירות בדיוק לפני 7 שנים

הלקוחות לא מוחים ולא עוזבים, והוט שוב מעלה מחירים. בקצב הזה היא גם עלולה לחזור לשירות השערורייתי שסיפקה עד לפני שנתיים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשבוע שעבר התבשרנו שחברת הוט שוב מעלה מחירים: חלק מהחבילות מתייקרות ב-4% ושירות ה-VOD מזנק ב-16%, מ-30 שקל ל-35 שקל בחודש. אם זה מצלצל לכם מוכר, זה באמת מוכר. רק לפני שנה הוט העלתה מחירים (לא של ה-VOD אלא של החבילות).

מה שמדהים הוא שהחברה מעזה להעלות מחירים בחבילות קיימות שאנשים הצטרפו אליהן מתוך התבססות על תעריף מסוים – וזה עובר בשקט.

לא פחות מדהים שהחברה מייקרת את מחירי ה-VOD בפעם החמישית ב-7 שנים – וגם זה עובר בשקט. למעשה, הוט הפכה את ה-VOD לפרה החולבת שלה (וכך גם yes). אם בעת ההשקה בשנת 2010 עלה ה-VOD רק 16 שקל בחודש, היום (לאחר ההתייקרות האחרונה) הוא כבר עולה יותר מכפול – 35 שקל בחודש. צריך גם לזכור שהמחיר הזה הוא בעצם דמי מנוי שהלקוח משלם רק בעבור הזכות לצפות בתכני VOD, אבל חלק מהתכנים האלה מוצעים לו בתשלום נוסף.

אז מה גורם לחברת הוט – שמשחקת במגרש תחרותי וקשה שבו יש לה מתחרות כמו yes, סלקום TV, נטפליקס, אמזון prime video, עידן פלוס ואתרים כמו "סדרות" – להעלות את מחירי ה-VOD והחבילות שלה?

התשובה היא הצרכנים עצמם. הוט אמנם סובלת מנטישת לקוחות – אך הם לא עוזבים בגלל התייקרות נקודתית של ה-VOD אלא בגלל שינויים רחבים יותר בהרגלי הצריכה שלהם, כמו מעבר לסלקום TV למשל. מעטים הלקוחות שהתקשרו למוקד שירות הלקוחות של הוט מאז שהתבשרו על עליית המחירים והודיעו שהם עוזבים בגלל זה. פה ושם אפשר למצוא בעמוד החברה בפייסבוק צליל חלוש של מחאה, אבל רוב הצופים עסוקים בשאלות או בתלונות על נושאים אחרים – החל מנושא השירות ועד בירורים על סדרות ותכנים. 

שירותי ה-VOD מייקרים עבור לקוחות הוט את המנוי באופן משמעותי מאוד – ובכל זאת הם לא פוצים פה. הם גם לא מוותרים על השירות הזה. במידה מסוימת, לקוח שכבר יש לו VOD הוא בבחינת לקוח שבוי מבחינת הוט. החברה יודעת שהוא לא יעזוב בשביל עוד 5 שקלים לחודש – לכל היותר הוא יתעצבן, וגם זה במינון נמוך.

אגב, האדישות של הלקוחות מאפשרת להוט לא סתם לייקר את המחיר, אלא ממש להקפיץ אותו: בתחילת הדרך, הוט הייתה מעלה את המחיר בעדינות ובסכום נמוך, כך למשל ב-2011 עלה המחיר ב-2 שקלים בלבד, מ-16 ל-18 שקל. בשנת 2012 היא העלתה את המחיר ב-2 שקלים נוספים, ואחר כך – כנראה כשהבינה שהלקוחות אדישים לחלוטין – התחילה להקפיץ את הסכום ב-5 שקלים בכל פעם (ב-2013 מ-20 ל-25, ב-2014 מ-25 ל-30 שקל, וכעת מ-30 ל-35 שקל).

המתחרה yes לא טומנת ידה בצלחת

כאמור, לכאורה יש תחרות עזה מאוד בענף, אלא שבסוגיית העלאות המחירים – yes  והוט מתנהלות באופן דומה למדי. לקוחות yes התבשרו על התייקרות ה-VOD ממש לא מזמן, לפני כחצי שנה (אפריל 2016), כאשר הוא זינק ב-5.2 שקל למחיר של כ-30 שקל בחודש.

איפה המועצה לשידורי כבלים ולוויין?

במרץ 2016, לאחר הסערה שקמה בעקבות החלטתן של הוט ו-yes לייקר את התעריפים בסמיכות זמנים מחשידה, המועצה לשידורי כבלים ולוויין נתנה לשתיים אור ירוק להעלאת התעריפים ולכאורה הסדירה את האופן שבו מותר להן לעשות זאת – באמצעות הודעה מספיק זמן מראש למנויים ושינויים קוסמטיים נוספים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות