תחזוקת בריכה ביתית: איך תגנו על הבריכה מפני נזקי מזג האוויר?

איך תגנו על הבריכה הביתית מפני נזקי מזג האוויר?

תחזוקת בריכה ביתית נדרשת לא רק בחודשי הקיץ, אלא גם בחודשי החורף. קבלו כמה טיפים שישמרו על הבריכה לקראת הקיץ הבא

תחזוקת בריכה ביתית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אחרי קיץ לוהט, נראה שסוף סוף הטמפרטורות מתחילות לרדת. עבור הילדים שלנו, סוף הקיץ פירושו גם סוף החגיגות. החופשים הארוכים נגמרו, תקופת הרחצה מסתיימת ושנת הלימודים כבר התחילה. אם גם לך יצא, כמו משפחות רבות בישראל, לשדרג את החצר בעזרת בריכות ביתיות, בוודאי כבר שאלת את עצמך מה עושים עכשיו כשהבריכה יוצאת משימוש לחודשים הקרובים. כדי לסייע לך במשימה הזו, אלו כמה טיפים מקצועיים לשמירה על בריכה ביתית במהלך חודשי החורף.

לנתק את הבריכה מהחשמל במהלך סופות

הדבר הראשון שכדאי שנעשה מהרגע שמתחילים הגשמים הרציניים, הוא לנתק את אספקת החשמל למערכות שונות המחוברות לבריכה. נזקים לציוד החשמלי יכולים להיות בעלי השלכות חמורות במקרה של הצפות. ברוב המקרים, אלו יהיו הנזקים היקרים והמסוכנים ביותר.

 

אחרי שהעניינים בחוץ יירגעו, מומלץ יהיה לחבר את המערכות שוב כדי להמשיך פעולה תקינה של הבריכה ולשמור על ניקיון המים. לפני שנפעיל מחדש, יש לוודא כי כל הרכיבים החשמליים יבשים.

לא תמיד כדאי לרוקן את הבריכה

אזור המגורים שלך חשוף לרוחות חזקות וסופות? ייתכן שעדיף לך להשאיר את הבריכה מלאה. למרות שניקוז הבריכה לקראת החורף יסייע לך למנוע הצפות, חשוב שניקח בחשבון את הסיכון שברוחות חזקות. סופה מספיק חזקה עלולה להפוך את הבריכה שלך ואפילו להעיף אותה ברחבי החצר. משקל מי הבריכה יקרקעו אותה וימנעו נזקים מיותרים. אם חשבת שזה עלול לקרות רק לבריכה מתנפחת, המציאות מראה תמונה אחרת. גם בריכות מתכת ופיברגלס התרוממו יותר מפעם במהלך סופות חזקות. ברגעים כמו אלו, המים בבריכה יכולים להיות ההגנה האמינה ביותר שלך.

להמשיך באיזון הכימי לאורך כל התקופה

גם כשהבריכה יוצאת משימוש, הטיפול במים הוא קריטי. חומציות יותר והתפתחות ירוקת ואצות עשויה לגרום לנזקים אדירים לגוף הבריכה שלך. חשוב להמשיך בטיפול התקופתי ולדאוג לאיזון חומציות אופטימלי גם בתקופת החורף.

גם בחורף – אפשר להשתכשך במים חמימים

תחזוקת בריכה ביתית: משאבת חום
משאבת חום eco+ 16 KW כולל WIFI. צילום: בלו בלו בריכות שחיה ביתיות

 

פתרון נוסף שהפופולריות שלו גוברת בשנים האחרונות הוא שימוש באמצעי חימום שיאפשרו להשתמש בבריכה כל השנה. כיום פשוט ונגיש מאי פעם ליהנות מבריכה מחוממת גם בבית. על ידי התקנת משאבת חום לבריכה איכותית נוכל לשמר את טמפרטורת המים. המשאבה הייעודית מכילה פילטר ואמצעי חימום ייחודי השואבים את מי הבריכה, מסננים אותם ומעבירים אותם דרך גוף חימום. כך, המים נשארים בטמפרטורה קבועה ונוכל ליהנות מחוויה מפנקת בבריכה רוב השנה.

לפנות לכלוך וגופים זרים

אחת מהתקלות הנפוצות (והיקרות) ביותר בבריכות בחודשי החורף, נובעות מסתימות במערכת המשאבות. כדי להימנע מהמטרד הזה, חשוב שנמשיך לשמור על ניקיון מרבי. יש לאסוף מדי כמה ימים פסולת ועלים יבשים מפני הבריכה עם הרשת ולהסתייע ברובוט כדי לנקות היטב את הקרקעית.

אם נקפיד על כל התנאים האלו, נוכל ליהנות גם בקיץ הבא מחוויית הבריכה המושלמת.

תגובות: 0

נגישות