חוסכים על בטוח: מדוע חשוב כל כך שתהיה לכם קרן השתלמות?

חוסכים על בטוח: מדוע חשוב כל כך שתהיה לכם קרן השתלמות?

האם אנחנו משכילים להתאים בין הצרכים והיכולות שלנו כעת לצרכים הכלכליים שלנו בעתיד? אחת הדרכים האפקטיביות לייצר חיסכון משמעותי, היא לפתוח קרן השתלמות ייעודית. הנה פרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עבור רבים, השגרה היומיומית היא שגרה מאתגרת – לקום מוקדם, לעבוד שעות מרובות ולבלות מעט מאוד זמן בחיקה של המשפחה.
נשמע לכם מוכר? כך נראית המציאות של הרבה מאוד נשים וגברים בישראל, ובכלל, כך נראית המציאות של הרבה מאוד אנשים בחלקים נרחבים בעולם המערבי. על אף שגרת העבודה הצפופה כל כך, ביכולתנו להגדיל את ערך העשייה שלנו. את זה אנו יכולים להשיג באמצעות יצירה מתמדת של חיסכון, ואחד המכשירים הפיננסיים המאפשר לנו לעשות זאת בצורה אפקטיבית הוא קרן השתלמות.

מה זו קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא אפיק חיסכון המיועד לשכירים ולעצמאים. היא מתאימה במיוחד לאנשים שבכוונתם לחסוך לטווח הבינוני או הארוך. קרנות ההשתלמות נחשבות לתכניות החיסכון הטובות ביותר שישנן, וזאת משום שהן פטורות ממס רווח-הון העומד על שיעור של 25% (הפטור ניתן עד לתקרת ההפקדות השנתית בקרן).

את הכספים מקרן ההשתלמות ניתן למשוך על פי רוב רק לאחר 6 שנים. יחד עם זה, יש מקרים מוגדרים בהם ניתן למשוך את הכסף בשלב מוקדם יותר (אפילו לאחר 3 שנים), וזאת למטרת צרכים משתנים כמו השתלמות מקצועית למשל.

במידה ואתם מנהלים יותר מקרן השתלמות אחת ואחת הקרנות נזילה – כלומר תמו 6 שנות חיסכון בה, תהיה לכם אופציה למשוך כספים גם מן הקרן הצעירה יותר. כל ההפקדות החדשות שיופקדו לאחר המשיכה – תהפוכנה לנזילות רק לאחר 6 שנים.

כיצד פותחים קרן השתלמות?

ראשית, האופציה לפתיחת קרן השתלמות עומדת בפני שכירים ועצמאים כאחד. כשכירים, המעסיק שלכם אמור להיות הגורם אשר דואג לפתיחת קרן ההשתלמות עבורכם. מדובר בהטבה משמעותית, כאשר ברוב המקרים המעסיק מפקיד לכם כ-7.5% מגובה שכר הברוטו שאתם מרוויחים.

בנוסף, אתם משלימים להפקדה עוד 2.5% כך שיוצא לכם לחסוך בסך הכול 10% מגובה שכר הברוטו שלכם. בתור עצמאים, יש באפשרותכם לפתוח קרן השתלמות אישית ולהפקיד בה כספים, עד התקרה המותרת (בהתאם לגובה השכר השנתי שלכם).

כמי שעומדים בראשו של עסק עצמאי, תזכו ליהנות מרווח כפול: הראשון הוא פטור ממס רווח-ההון בקרן, והשני הוא זיכוי הטבת מס בדו"ח המס השנתי (ההטבות נספרות עד לתקרת ההפקדות השנתית המתאפשרת בקרן).

לפנים שאתם פותחים קרן השתלמות, חשוב שתדעו כי קיימים מגוון מסלולי השקעה שיכולים להתאים לכם מבחינת ניהול רמות סיכון. אחת האופציות היא קרן השתלמות "מחקה מדד". קרן "מחקה מדד" היא קרן השתלמות פסיבית הנצמדת לביצועיהם של מדדים מוכרים כמו מניית 'תל אביב 35', מניית 'S&P 500', איגרות חוב ממשלתיות ועוד. אופציה נוספת היא ניהול קרן השתלמות אצל מנהלי השקעות מנוסים.

השאיפה במקרה הזה היא להצליח להניב תשואות משמעותיות אשר עולות על מדדי המניות המוכרות. האפשרות השלישית היא לשלב בין שתי הדרכים הקודמות, כאשר המטרה היא לייצר איזון ברמת הסיכון לרווח.

תגובות: 0

נגישות