לא רק סמסונג, וואווי,שיאומי או אייפון - הושק סמארטפון של הייסנס

לא רק סמסונג, וואווי,שיאומי או אייפון – הושק סמארטפון של הייסנס

בשלב ראשון מושקים שני סמארטפונים של הייסנס. הרוכשים יקבלו שבועיים התנסות חינם ושירות עד הבית. בקרוב: פלטפורמת תוכן של הייסנס בישראל ובשלוש מדינות בעולם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חברת הייסנס מוכרת לצרכן הישראלי בעיקר מהטלוויזיות ומהמקררים, וכעת היא נכנסת לתחום הסמארטפונים תחת המיתוג "הייסנס מובייל". המכשירים נמכרים עם חבילת שירות לצרכן שנקראת dream team: טכנאי שמגיע עד הבית תוך 24 שעות, סמארטפון חלופי והחלפת מסך ב-200 שקל. בנוסף, בהייסנס מובייל מבטיחים כי הלקוח יכול לקבל את הסמארטפון של הייסנס לשבועיים ניסיון ללא התחייבות. הסמארטפונים יימכרו ישירות על-ידי הייסנס, ולא דרך חברות הסלולר או קמעונאים.

בשלב ראשון מושקים שני דגמים, הנבדלים ביניהם בגודל המסך, בגודל הסוללה, במספר המצלמות, וכמובן במחיר. באוגוסט יושק דגם U30 שהוכרז בתערוכת CES, שמגיע עם סוללה יתר חזקה ויכולות צילום מתקדמות יותר.

H12: מחיר – כ-1,900 שקל

  • מסך: 6.19 אינץ' ביחס 19:8
  • סוללה: 3,500 מיליאמפר
  • מצלמה: 2 מצלמות אחוריות של 5MP ו-12MP
  • מצלמת סלפי: 16MP
  • אבטחה: יהוי פנים + טביעת אצבע
  • נפח אחסון: 32 ג'יגה עם אפשרות הרחבה ל-128GB
  • מעבד: 8 ליבות וזיכרון עבודה של 4GB
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד oreo 8.0

H11: מחיר – כ-1,500 שקל

  • מסך: 5.99 אינץ' ביחס 19:8
  • סוללה: 3,400 מיליאמפר
  • מצלמה: מצלמה אחורית של 12MP
  • מצלמת סלפי: 16MP
  • אבטחה: קוד + טביעת אצבע
  • נפח אחסון: 32 ג'יגה עם אפשרות הרחבה ל-128GB
  • מעבד: 8 ליבות וזיכרון עבודה של 3GB

לדברי גיא אדרי, מנכ"ל ובעלים של הייסנס ישראל, 35% מהצרכנים הישראלים מחזיקים כיום סמארטפון סיני, ומחירו הממוצע של סמארטפון הוא 1,500 שקל.

גיא אדרי, מנכ"ל ובעלים של הייסנס ישראל

שירות DreamTeam של הייסנס מובייל

הישראלים, שעבר היו נאמנים רק לאפל ולסמסונג, כבר קונים כיום הרבה יותר סמארטפונים סיניים, כאשר המותגים הבולטים בארץ הם שיאומי, וואווי ומייזו. מבחינה זו, להייסנס יש פחות קושי לעבור מחסום פסיכולוגי. המחסום הצרכנים שצריך לעבור הצרכן הישראלי במקרה של הייסנס מובייל עם הסמארטפונים H11 ו-H12 הוא שאין להם ערך מוסף על מכשירים אחרים – לא מבחינת מחיר ולא מבחינת תכונות. במידה מסוימ,, אפילו להפך – מפני שהם מגיעים בנפח אחסון של 32 ג'יגה.

לכן, כדי לבדל את הייסנס ולגרום לצרכנים להעדיף סמארטפון של הייסנס על פני שיאומי, וואווי או סמסונג, ההבטחה היא למעטפת שירות שהיצרניות והמשווקות האחרות לא נותנות. מדובר בשירות שנקרא DreamTeam – שבמסגרתו צוות טכנאים יהיה זמין ללקוחות להגעה תוך 24 שעות. כאמור, הלקוחות יוכלו להתנסות במכשירים במשך שבועיים – כך לפחות מבטיחים בהייסנס ישראל, ובנוסף הם יקבלו אחריות ל-3 שנים.

בדומה לאפל, הייסנס העולמית מקימה פלטפורמת תוכן ששמה VIDA

הערך המוסף השני שאמור להיות ללקוחות שירכשוז סמארטפונים של הייסנס הוא פלטפורמת תוכן שהחברה צפויה להשיק: "חלק ממה שאנחנו מביאים בסלולר הוא הכנה לפלטפורמת תוכן שתהיה זמינה בישראל באוגוסט. פלטפורמת תוכן זו המגמה בעולם, וכפי שראינו גם אפל השיקה את אפל TV פלוס בדיוק מהסיבה הזאת", אומר אדרי.

הרעיון להפוך ליצרן תוכן הוא כמובן לא רעיון של הייסנס, אלא החלטה מושכלת שלה כחלק מהמגמה בעולם. מדובר בפלטפורמה ששמה VIDA, אשר תושק ב-4 מדינות בעולם, ביניהן מקסיקו וישראל. לדברי אדרי, אפשר יהיה לצפות דרכה בכל התוכן הישראלי והזר שהצרכן רוצה: "בטלוויזיות שלנו הכפתור הכי שימושי הוא הכפתור של נטפליקס. 52% מהלקוחות שרוכשים טלוויזיות של הייסנס, צופים בנטפליקס 3 פעמים בחודש. הערוץ השני הוא יוטיוב. בקרוב יהיה גם אמזון פריים וידאו. כידוע, גם חברת דיסני תשיק בדצמבר. הצרכן היום צורך תוכן באונליין ובאופליין ולכן חשוב לנו לחבר את הטלוויזיות לסמארטפונים".

"מה שיבדל אותנו הוא לא המוצר עצמו, אלא מה שהוא מציע. לכן אנחנו מסתכלים הרבה יותר על שירות מאשר על מוצר. החשיבה היא איך לייצר מעורבות של הצרכן ולא רק להניח לו ביד מוצר", אומר אדרי. "אנחנו מדברים על מוצר איכותי ואנחנו מאמינים בו. בתחום הטלוויזיות הכפלנו את העסק שלנו בישראל, והיום המחיר שלנו דומה למחיר של סמסונג. אנחנו שותפים של הייסנס בעוד מקומות בעולם, כמו רוסיה, מקסיקו, הודו ובסאב סהרה. בדרך כלל, את הפיילוטים שלנו אנחנו עושים בישראל".

לדברי אדרי, בעתיד הקרוב לשם המותג לא תהיה משמעות, והדוגמה היא שבארה"ב המותג הנמכר הוא Roku tv – שלמעשה אינו יצרן טלוויזיה. המובביל הוא חלק משורת מוצרים שמהווה אקו סיסטם (טלוויזיות, מקררים, מזגנים ועוד). "אנחנו יוצאים לדרך ארוכה מול הלקוח הסופי, שמתחילה במובייל ותגיע לכל המכשירים שיתחברו לטלוויזיה. המובייל הוא לא רק ברזל".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות