בקבוקי הד אנד שולדרס (Head&Shoulders) מפלסטיק ממוחזר החלו להימכר בישראל

בקבוקי הד אנד שולדרס (Head&Shoulders) מפלסטיק ממוחזר החלו להימכר בישראל

כמה שזה מתבקש וכמה טוב שזה קורה – כעת אפשר לקנות בקבוקי שמפו Head&Shoulders שמיוצרים מפלסטיק ממוחזר שהיה עד לא מזמן פסולת בים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם נתקלתם לאחרונה בסופר-פארם בבקבוק שמפו הד אנד שולדרס בעיצוב לא מוכר – ייתכן שמדובר בבקבוק הממוחזר שהשיקה היצרנית פרוקטר אנד גמבל בקיץ, והגיע כעת לישראל.

מדובר בבקבוק ש-25% ממנו מיוצר מפסולת ים ממוחזרת – וישראל היא בין שלוש המדינות הראשונות בעולם שישווקו את המותג עם הבקבוקים המכילים פסולת ים.

בקבוק הד אנד שולדרס מפלסטיק ממוחזר

פרוקטר אנד גמבל עומדת לעתים קרובות במוקד הביקורות של ארגוני בעלי חיים על רקע ניסויים בבעלי חיים, אבל המהלך הזה הוא מהלך סביבתי ראוי לציין. מדובר בתאגיד בינלאומי ענק שאחראי למעשה לזיהום כדור הארץ במיליארדים של בקבוקי פלסטיק, וכעת פרוקטר אנד גמבל התחייבה כי באירופה, עד סוף שנת 2018 יותר מחצי מיליארד בקבוקים בשנה יכילו כ 25% פלסטיק הניתן למיחזור, כלומר, למעלה מ 90% מכלל המוצרים לטיפוח השיער של פרוקטר אנד גמבל הנמכרים באירופה,  ביניהם פנטן והד אנד שולדרס.

החלטה כזאת עשויה להשפיע לחיוב על כל תעשיית בקבוקי הפלסטיק בעולם ואף להביא יצרניות אחרות ללכת בעקבות פרוקטר.

איסוף הפסולת מהים מתבצע, בין היתר, באמצעות אלפי מתנדבים ומאות ארגונים לא ממשלתיים.

ע"פ קרן אלן מקארתור לחדשנות עסקית, 95% מערכן של אריזות הפלסטיק השווה בין 80-120 מיליארד דולר בשנה, הולך לאיבוד למשק ובמסלול הנוכחי, ובקצב הזה, עד שנת 2050 עשוי להיות יותר פלסטיק מאשר דגים באוקיינוס (ע"פ משקל).

ההכרזה החגיגית באירופה נעשתה במהלך הפורום הכלכלי העולמי שנערך בדאבוס, ואף זכתה להוקרה מהאו"ם.

בישראל, ההכרזה הרשמית נערכה על ידי וירג'יני הליאס, סמנכ"לית הקיימות הגלובלית של פרוקטר אנד גמבל, בכנס מעלה לאחריות תאגידית שנערך בנובמבר האחרון.

בקבוק השמפו הממוחזר נמכר בתכולה קטנה יחסית של 270 מ"ל ומחירו בסופר-פארם הוא כ-9 שקלים.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות