בזכות פשרה בייצוגית נגד גולן טלקום, הנחה על כרטיסי סים - פואנטה

בזכות פשרה בייצוגית נגד גולן טלקום, הנחה על כרטיסי סים

בזכות לקוחה שהגישה ייצוגית נגד גולן טלקום, החברה תיתן פיצוי בשווי של 2.25 מיליון שקל – והכול בגלל גבייה לא חוקית על כרטיס סים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חברות הסלולר אלופות בחיובים "קטנים" שהצרכנים לא מודעים להם. לעתים מדובר בחיובים המנוגדים לחוק, והצרכנים כלל לא יודעים זאת, אלא שגולן טלקום "נפלה" במקרה על לקוחה עם מודעות גבוהה לזכויותיה – וכך קרה שהניסיון של גולן טלקום להרוויח על חשבון הלקוחות כמה עשרות שקלים עבור כל סים נוסף, הפך ל"קנס" של יותר מ-2 מיליון שקל. במה הדברים אמורים? בבקשה לייצוגית נגד גולן טלקום, שהסתיימה בפשרה (ת"צ 27264-07-16).



מדובר בלקוחה שהצטרפה לגולן טלקום שנת 2015, וסופק לה כרטיס סים לצורך ההצטרפות תמורת תשלום של 49 שקל. לאחר שהכרטיס הגיע, הסתבר לה שלמכשיר שלה דרוש נאנו סים ולא כרטיס סים רגיל. היא ביקשה להחליף את הכרטיס – ונדרשה לשלם 49 שקל נוספים, משום שבחברה לא הסכימו להחליף כרטיס אחד בשני. החיוב הנוסף בוצע בניגוד לתנאי הרישיון של החברה (אגב, מאז הרישיון שונה והיום חברות הסלולר יכולות לחייב על סים נוסף).

לפי הסכם הפשרה, הגבייה הלא חוקית הזאת תעלה לגולן טלקום בפיצוי של 2,250,000 ש"ח.

החברה תעניק 50% הנחה על כרטיס סים נוסף שירכוש לקוח של גולן טלקום, וההנחה הזאת תהיה עד לסכום של 2,250,000 ש"ח. אם לאחר 18 חודשים לא תגיע גולן טלקום למלוא הפיצוי, היא תתן הנחה זאת גם על כרטיס הסים הראשון שירכשו הלקוחות.

אם יישאר סכום נוסף, הוא יועבר לקרן לניהול וחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות.

בנוסף, גולן טלקום התחייבה שלא להעלות את מחיר הסים ודמי החיבור עד תום תקופת סיום הסדר הפשרה – מה שמבטיח שההנחה היא אמיתית (כלומר, שהחברה לא מעלה מחיר כדי לתת הנחה פיקטיבית).

את הלקוחה ייצגו עו"ד עומר פיינטוך, עו"ד אסף שילה ועו"ד יעל דיין.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות