יום כיף בגלבוע במרכז המבקרים חוות הרוח בגלבוע

יום כיף בגלבוע במרכז המבקרים חוות הרוח בגלבוע

חוות הרוח בגלבוע היא אחד המקומות היותר מעניינים לבקר בהם במסגרת יום כיף בצפון. המיקום שלה מאפשר לה גם להוות מוקד לטיולים נוספים באזור

חוות הרוח בגלבוע
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אזור הגלבוע והגליל התחתון מציע שפע של מסלולי טיולים, אטרקציות ופעילויות למשפחות וקבוצות מכל סוג וגודל. בפרט, מרכז המבקרים של חוות הרוח בגלבוע מהווה אטרקציה שאסור לפספס, כזו שיכולה לעמוד במרכזו של כל יום כיף ולהכניס לתוכו הרבה מאוד עניין ותוכן.

קיימות כאמור מגוון אפשרויות עבור יום כיף, גיבוש והווי באזור הגלבוע והגליל התחתון (כמו גם בעמק המעיינות ובאזור הכנרת הסמוכים). מה תוכלו למצוא ולחוות במרכז מבקרים בצפון של חוות הרוח ואילו מסלולים ואטרקציות ניתן ומומלץ לשלב עם הביקור החווה?

מקום טוב לבנות סביבו יום כיף בצפון – חוות הרוח בגלבוע

מיד נגיע לכמה אפשרויות למסלולי טיולים ואטרקציות בעמק המעיינות ואזור הכנרת והגליל התחתון, אך לפני כן כמה מילים אודות חוות הרוח בגלבוע (עבור מי שאינו מכיר עדיין את המקום מקרוב).

חוות הרוח בגלבוע
צילום: עידן ארד

 

חוות הרוח בגלבוע היא מיזם מושקע וחדש יחסית אשר הוקם בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע. בכניסה לחווה יקבל את פניכם מרכז מבקרים מושקע ומרתק, שיציג את החזון של המקום ואת הנושאים שבהם הוא עוסק. מדובר בחווה אשר מציגה ומנגישה את נושא הקיימות והאנרגיה המתחדשת בצורה מלהיבה המתאימה לכל המשפחה ולכל הגילאים. בחווה ניתן למצוא הדגמות והסברים מפורטים של חוות סולאריות, שבשבות רוח מתקדמות להפקת אנרגיה ואף דרך מסקרנת נוספת להפקת אנרגיה שאובה – מערכת המכילה שני מאגרי מים גדולים הממוקמים כמה מאות מטרים אחד מעל השני.

חוות הרוח בגלבוע
חוות הרוח בגלבוע. טבע וקדמה נפגשים. צילום: עידן ארד

 

המים מוזרמים מהמאגר הגבוה אל הנמוך במהלך שעות היום, לצורך הפקת אנרגיה הידרואלקטרית בשעות העומס של תצרוכת החשמל במדינה.

במקום כמובן מדריכות ומדריכים מקומיים מנוסים אשר לא רק מעבירים סיורים והדרכות במקום, אלא גם מציעים פעילויות שונות לקבוצות ולמשפחות בתיאום מראש.

מסלולי טיול, סיורים ואטרקציות שישלימו יום כיף בלתי נשכח

ניתן לשלב את הביקור בחוות הרוח עם אפשרויות נוספות להשלמת יום הכיף שלכם בצפון. לדוגמה, סיורים בצפון באזורים הקרובים למעלה גלבוע, כל סיור והנושאים הייחודיים לו (למשל, סיור בסימן חקלאות מתקדמת והדברה ביולוגית בקיבוץ שדה אליהו, סיור בסימן ההתיישבות היהודית הוותיקה באזור בשיתוף עם אתר "נהריים בגשר" וכיוצ"ב).

גם אטרקציות בעמק המעיינות הסמוך ניתן למצוא בשפע – עתיקות בית שאן, סיורים בנקודות היסטוריות מרתקות דוגמת תל יזרעאל ועין יזרעאל, בריכת אבוקה ועין צמד. יש  גם אפשרויות למסלולי הליכה – מסלול בגלבוע לכל המשפחה או אפשרות למסלולי אופניים (סינגלים).

חוות הרוח, המציעה מרכז מבקרים בצפון, יכולה להוות את המוקד של יום הכיף שלכם בצפון הארץ. ניתן לבנות את כל היום דרך החווה עצמה. מיקום החווה מקל מאוד על הגעה לכל אחד מהמקומות השונים שהוזכרו (עמק המעיינות, הכנרת, מסלולי הטיולים והאטרקציות השונות וכו'), ואת הכול ניתן להתאים כמובן לכל גיל ולכל הרכב של קבוצה.

נגישות