המורות והגננות עבדו קשה כל השנה - כך תפנקו אותם במתנה שווה

המורות והגננות עבדו קשה כל השנה – כך תפנקו אותם במתנה שווה

בסוף כל שנה אנחנו שוב מתלבטים לגבי מתנות למורות ולגננות. דבר אחד בטוח – לאנשים שמטפלים בילדים שלנו ומחנכים אותם כל השנה, מגיע להרגיש מוערכים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ידוע לכל שלהיות איש חינוך זה תפקיד לא פשוט ומאתגר עד מאוד. בואו נודה באמת, גם לנו ההורים קשה להיות לאורך זמן עם הילדים, ראו ערך סגרי הקורונה. בשוטף, אנחנו מקבלים אותם לכמה שעות בודדות אחר הצהריים ואילו המורים והגננות מטפלים, מכילים, מחנכים, מחבקים ומשקיעים בהם לאורך כל שעות היום. זה המון. רגע לפני סוף שנת הלימודים אנו רוצים לעצור לרגע ולתגמל אותם קצת בחזרה. איך אפשר לעשות את זה? מהי הדרך הטובה ביותר להראות להם הערכה? האמת, זה קל: התחילו כבר היום לחשוב על מתנות סוף שנה לצוות מורים! דרך מעולה לומר תודה ולהראות לאיש החינוך שמולנו שאנו רואים אותו ואת העבודה הקשה שלו זה מתנות לסוף שנה.

אז למה זה בעצם תפקיד כל כך קשה? אילו איכויות וכישורים צריכים להיות למורה? קבלו את הרשימה המלאה:

מרצה

המורה של היום צריך להיות מרצה מן השורה הראשונה. זאת אומרת, הוא לא צריך רק להקריא את החומר אלא ממש להיות מסוגל לתפוס את תשומת ליבם של 30 תלמידים שלא ממש ששים ללמוד ממנו דבר. הוא צריך לדעת איך לעמוד על "הבמה", איך להשתמש בשפת גוף נכונה, מתי לחייך וכמה ובאיזו אינטונציה לומר כל דבר על מנת לעורר עניין ולשמר אותו לאורך זמן.

מנהל אדמיניסטרטיבי

מורה צריך להיות מסוגל להכין, לכתוב ולתכנן מראש מערכי שיעור, להכין מטלות לשיעור בית, לכתוב מבחנים, לבדוק אותם, לערוך מעקב מספרי אחר התקדמות התלמיד לאורך כל השנה, לנהל רישום של כל מידע רלוונטי ובאופן כללי לשבת לא מעט מול המחשב.

אינטלקטואל

גם אם המורה מלמד רק אנגלית הוא עדיין צריך להיות איש ספר ורוח, אדם רחב אופקים המתעניין במה שקורה מסביבו, בישראל ובכלל בעולם. הוא צריך להיות בעל שפה עשירה ולהבין מעט בכל מישור – טכנולוגיה, מדע, אזרחות, אומנות, חינוך, תרבות ועוד כדי להיות מסוגל לספק מענה הולם לתלמידיו בנושאים השונים.

רוקסטאר

מורים שזוכים להצלחה ובאמת משפיעים על נפשם של תלמידיהם חייבים להיות קצת כוכבים. הם צריכים להיות בעלי הסטאר קוואליטי הזה שיודע להעביר חומר בצורה מעניינת, לעורר דיון, לכבוש לבבות, לגרום לאנשים להתחבר אליהם וחשוב יותר – לגרום להם גם לעשות.

אבא מס' 2

מטבע הדברים, המורה הוא הנותן מענה רגשי לתלמידים. הוא נמצא איתם שעות רבות, מכיר את סיפור חייהם, שמות חבריהם ואת קווי האופי שלהם. מעבר לפן הלימודי המורה אחראי גם על כישוריי החיים והפן החינוכי – מורה טוב מכווין את תלמידיו מוסרית ורגשית, מלמד את תלמידיו להסתדר בחברה, לדבר נכון עם מבוגרים, לדעת לרתום אותם למען הצרכים שלהם, להיות עצמאיים, לא לפחד אבל מצד שני לא להיות פזיזים, לכבד כל אדם, להתמיד, להתמודד עם אכזבות והוא מתמקד מאוד בשאלה איזה אנשים הם יגדלו להיות. בדיוק כמו הורי אותם התלמידים.

מפקד

המורה צריך לפקח על התלמידים גם בנושא המשמעת. הוא האחראי על הסדר והארגון בכיתה. הוא בודק נוכחות, מסמן איחורים, מעיר מתי שצריך, נותן עונשים ואף קורא להורים כשצריך.

מתווך

מורה טוב הוא לא רק מתווך בין התלמידים לבית הספר, ולא רק בין ההורים לבית הספר, אלא הרבה יותר מזה. הוא מתווך בין משרד החינוך כולו לבין ההורים והתלמידים. הוא זה שצריך להעביר את המסרים של שני הצדדים בצורה מוצלחת שתשרת נכונה את כולם. תפקיד לא פשוט בכלל.

תומך נפשית

מורה טוב מכיר את נפש תלמידיו, יודע מאיזה בית הם הגיעו ומה סיפור חייהם. המורה צריך להיות כתובת לתלמיד הזקוק לו ריגשית, בטח אם מדובר בתלמיד המגיע מבית מאותגר. תלמיד כזה יהיה זקוק למורה אשר ישמש עבורו חלופה הורית ראויה, מכילה ומכוונת.

אמנם כתבנו כאן על מורים, אבל כל מה שנכתב רלוונטי מאוד גם לצוותים בגני הילדים. גם הם עושים עבודת קודש עם הילדים שלנו, מעניקים את כל כולם ומכשירים את הדור הצעיר לערכים וכישורי חיים בסיסיים נכונים. כדאי ומומלץ לא לשכוח גם אותם ולרוץ ולקנות מתנות ופינוקים גם לגננת וכמובן גם מתנה לסייעת לסוף שנה.
בהצלחה!

תגובות: 0

נגישות